Бізнес-моделі інтернету речей

  • Лариса Костянтинівна Гліненко канд. тех. наук, доц., доцент кафедри ЕЗІКТ Національний університет «Львівська політехніка»
  • Юрій Анатолійович Дайновський д-р екон. наук, проф. зав. кафедри маркетингу Львівський торговельно-економічний університет

Анотація

У роботі проведено дослідження існуючих бізнес-моделей Інтернету речей (ІоТ), виділено основні підходи до їх побудови та відповідні структури бізнес-моделей. Проаналізовані структурні складові моделей різних типів і значення, яких набувають такі складові, як: зміст пропозиції цінності, модель отримання доходу та ключові ресурси і партнери. Систематизовано моделі створення цінності, ґрунтовані на специфіці ІоТ, та моделі формування доходу, які узгоджуються з кожною з моделей формування цінності; виявлені ефективні комбінації пропозицій цінності і моделей доходу. Виділено основні функції ІоТ, які підтримують реалізацію цих моделей, та відповідні характеристики пристроїв ІоТ. Обґрунтована необхідність поглибленого аналізу потреб споживачів при формуванні бізнес-моделей ІоТ з урахуванням поточного і прогнозованого стану задоволення цих потреб. 


Ключові слова: Інтернет речей, бізнес-модель, пристрій ІоТ, пропозиція цінності, модель доходу.


DOI: 10.15276/mdt.4.4.2020.2

##submission.howToCite##
ГЛІНЕНКО, Лариса Костянтинівна; ДАЙНОВСЬКИЙ, Юрій Анатолійович. Бізнес-моделі інтернету речей. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 4, n. 4, p. 14-51, гру. 2020. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/118>. Дата доступу: 23 січ. 2021
Розділ
Статьи
переглянуто раз: