Оптимальна цінова стратегія товару-новинки за функцією цінової еластичності попиту

  • Oksana Yashkina О.І. Яшкіна, д-р екон. наук, доцент, професор кафедри маркетингуОдеський національний політехнічний університет (Одеса. Україна)

Анотація

У статті розглянуто підходи до визначення цінової еластичності попиту як регресійної моделі залежності від ціни, а також визначено ризики у ціноутворенні за отриманими моделями. Процес отримання  цінової еластичності попиту як регресійної моделі залежності від ціни запропоновано виконувати в два етапи. На першому етапі, ґрунтуючись на емпіричній інформації про ціни на інноваційну продукцію та обсяги її продажу, отримують моделі залежності попиту від ціни. На другому етапі, ґрунтуючись на визначенні еластичності методами граничного аналізу, отримують моделі регресійної залежності цінової еластичності попиту від ціни. Застосування запропонованої методики продемонстровано на визначенні оптимальної ціни на системи «Розумний дім» для підприємства, яке планує вийти з ними на ринок м. Одеси.


Ключові слова: регресійна залежність попиту від ціни, моделі залежності цінової еластичності попиту від ціни, оцінка ризиків у ціноутворенні, оптимальна ціна на інноваційну продукцію, граничний аналіз у ціноутворенні


DOI: 10.15276/mdt.1.2.2017.8



  1. Orehovskiy, P.A. (2014). Odnorodnost potrebitelskih predpochteniy: suschestvuet li krivaya sprosa? [Uniformity of consumer preferences: there is a demand curve?]. Voprosyi regulirovaniya ekonomiki – Questions of Economic Regulation, 4, 6072 [in Russian].

  2. Yurashev,V.V. & Shelest, I.V. (2003). Otsenka vozmozhnostey globalizatsii torgovoy marki pri pomoschi marochnogo kapitala [Evaluation of the opportunities of globalization brand with the help of brand equity]. Marketing v Rossii i za rubezhom – Marketing in Russia and Abroad, 2. URL: http://www.mavriz.ru/articles/2003/2/226.html [in Russian].

  3. T. Moran. Insights from pricing research, in E. B. Bailey, ed., Pricing principles and strategies. New York: The Conference Board, 1978. Р. 713. [in English].

  4. Ignatov, A.V. (2003) Analiz vliyaniya elastichnosti pokupatelskogo sprosa na tsenyi, izderzhki i pribyil predpriyatiya [Analysis of the influence of the elasticity of consumer demand on prices, costs and profits of the enterprise]. Marketing v Rossii i za rubezhom – Marketing in Russia and Abroad, 2. URL: http://www.mavriz.ru/articles/2003/2/259.html [in Russian].

  5. Kuzminov, S.V. & Orlova, V.M. (2013). Otsinka ta vykorystannia tsinovoi elastychnosti popytu dlia obgruntuvannia upravlinskykh rishen [Evaluation and use of price elasticity of demand to justify managerial decisions]. Ekonomichnyi analiz Economic analysis, 14, 3, 8895 [in Ukrainian].

  6. Besedin, V.F. & Didur, S. V. (2007). Analiz i prohnozuvannia popytu ta propozytsii [Analysis and forecasting of supply and demand]: zb. nauk, prats [«Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini»] – collection of papers ["The formation of market relations in Ukraine"]. Kyiv: REI, 7, 2028 [in Ukrainian].

  7. Roshchyna, N. V. (2015). Osoblyvosti formuvannia popytu ta propozytsii na rynku resursiv [Peculiarities of formation of demand and supply on the market resources] Кyiv: NTUU «KPI», 12, 1319 [in Ukrainian].

  8. Yatsiv, I.B. (2010). Elastychnist popytu na prodovolchi tovary yak element konkurentnoho seredovyshcha [The elasticity of demand for food products as part of a competitive environment]. Khmelnytskiy: KNU, 2 (3), 6164 [in Ukrainian].

  9. Ivashchenko, O.V. (2008). Tsinova elastychnist popytu ta propozytsii na zernovomu rynku Kharkivskoi oblasti [Price elasticity of demand and supply in the grain market in Kharkiv region] Vinnitsa: VSAU, 36, 202207 [in Ukrainian].

  10. Dunska, A.R. Zhaldak, H.P. (2016). Tsinova elastychnist popytu yak osnova pryiniattia efektyvnykh upravlinskykh rishen [Rice elasticity of demand as basis effective management decisions]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky – Global and national economic problems, 10, 1217 [in Ukrainian].

  11. Mark V. Pauly, Kate H. Withers, Krupa Subramanian-Viswanathan, Jean Lemaire, John C. Hershey, Katrina Armstrong, & David A. Asch. (2003, august). Price Elasticity of Demand for Term Life Insurance and Adverse Selection. National bureau of economic research, 145 [in English].

  12. S. Ringel, S.D. Hosek, B.A. Vollaard, & S. Mahnovski. (2005). The Elasticity of Demand for Health Care: A Review of the Literature and Its Application to the Military Health System [monograph reports]. National Defense Research Institute, 68 [in English].

  13. C.B. Cooper. (March 2003). Price elasticity of demand for crude oil: estimates for 23 countries. Wiley Online Library, 61 [in English].

  14. E. Hughes & C.R. Knittel, D. (2008). Sperling. Evidence of a Shift in the Short-Run Price Elasticity of Gasoline Demand. The Energy Journal, 29 (1), 93114 [in English].

  15. Kremer, N.Sh., Putko, B.A., Trishin I.M., & Fridman. M.N. (2010). Vyisshaya matematika dlya ekonomistov: Uchebnik dlya studentov vuzov [Higher mathematics for economists: A textbook for university students]. Moscow: YuNITI-DANA, 479. [in Russian].

##submission.howToCite##
YASHKINA, Oksana. Оптимальна цінова стратегія товару-новинки за функцією цінової еластичності попиту. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 1, n. 2, p. 123-134, гру. 2017. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/20>. Дата доступу: 25 кві. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: