Маркетингове дослідженні ринку технологій віртуальної та доповненої реальності в Україні

  • Oksana Yashkina д-р екон. наук, професр, професор кафедри маркетингу Одеського національного політехнічного університету (Одеса, Україна).
  • Roman Odinokov магістр маркетингу кафедри маркетингу Одеського національного політехнічного університету (Одеса, Україна)

Анотація

В статті розглянуто види та властивості сучасних технологій віртуальної та доповненої реальності. Проаналізовано розвиток та тенденції світового ринку віртуальної та доповненої реальності. Для визначення тенденцій українського ринку технологій віртуальної та доповненої реальності проведено маркетингове дослідження споживачів у вигляді опитування. За його результатами виділено три групи споживачів, які відрізняються знанням, відношенням оцінками технологій: нейтральні, скептики, новатори. Також виділено два латентних фактори, які впливають на поведінку споживачів: консерватизм та лібералізм.


Ключові слова: маркетингові дослідження, технології доповненої реальності, технології віртуальної реальності, анкетне опитування, кластерний аналіз, факторний аналіз.


DOI: 10.15276/mdt.2.3.2018.1


  1. Virtualnaya realnost [A virtual reality]. (2017). Vikipediya – svobodnaya entsiklopediya [Wikipedia, the free encyclopedia]. ru.wikipedia.org Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/Виртуальная_ реальность [in Russian].

  2. Nosov, N.A. (2000). Virtualnaya psihologiya [Virtual psychology]. Agraf [in Russian].

  3. Barberie, S., & Llamas, S. (2017). Virtual Reality Market and Consumers. www.superdataresearch.com.

  4. Williams, J.A. (2017). Reality check for virtual headsets. The Economist. Retrieved from https://www.economist.com/news/business/21724863-vr-has-been-more-about-hype-substance-will-change-reality-check-virtual.

  5. Dopolnennaya realnost [Augmented Reality]. Vikipediya – svobodnaya entsiklopediya [Wikipedia, the free encyclopedia]. ru.wikipedia.org Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/Дополненная_ реальность [in Russian].

  6. After mixed year, mobile AR to drive $108 billion VR/AR market by 2021. (2017). Digi-Capital. Retrieved from https://www.digi-capital.com/news/2017/01/after-mixed-year-mobile-ar-to-drive-108-billion-vrar-market-by-2021/#.WoArb65l_tQ.

  7. Apple and Facebook to drive mobile AR over 1B users and $60B by 2021. (2017). Digi-Capital. Retrieved from https://www.digi-capital.com/news/2017/06/mobile-ar-to-top-a-billion-users-and-60-billion-by-2021/#.WoAx2a5l_tQ.

  8. Ubiquitous $90 billion AR to dominate focused $15 billion VR by 2022. (2018). Digi-Capital. Retrieved from https://www.digi-capital.com/news/2018/01/ubiquitous-90-billion-ar-to-dominate-focused-15-billion-vr-by-2022/#.WoA0Ba5l_tQ.

  9. Karpenko, O. Opublikovan onlayn-katalog ukrainskih VR i AR-startapov. Retrieved from https://ain.ua/2017/11/01/zarabotal-katalog-ukrainskix-vr-i-ar-startapov [in Russian].

  10. Oklander, M.A., Oklander, T.O., & Yashkina, O.I. (2017). Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu ХХІ storichchia [Digital Marketing – The Marketing Model of the 21st Century]. Oklander, M.A. (Ed.). Odesa: Astroprint [in Ukrainian].

##submission.howToCite##
YASHKINA, Oksana; ODINOKOV, Roman. Маркетингове дослідженні ринку технологій віртуальної та доповненої реальності в Україні. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 2, n. 3, p. 6-23, вер. 2018. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/42>. Дата доступу: 31 тра. 2020
Розділ
Статьи
переглянуто раз: