Підходи до формування бізнес-моделей підприємств

  • Kristina Menkovа аспірант кафедри промислового маркетингу, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" (Київ, Україна)
  • Oleksandr Zozul`ov канд. екон наук, професор, професор кафедри промислового маркетингу, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" (Київ, Україна)

Анотація

Метою дослідження є формування системи критеріїв для класифікації підходів до формування бізнес-моделей підприємства; Аналіз переваг та недоліків таких підходів; визначення підходів до формування бізнес-моделей для проведення маркетингового стрес-тестування. У статті розглянуто основні визначення поняття бізнес-моделі. Проаналізовано та систематизовано визначення у підходи. Розглянуто ціннісний, процесуальний та декларативний підходи окремо. Виділено їх недоліки з точки зору проведення методу стрес-тестування. Описано доцільність та актуальність впровадження нових підходів. Виділено інструментальний та системний підходи та сформовані для них окремі визначення. Узагальнено критерії, які необхідно дотримуватись при формуванні бізнес-моделей у рамках системного та інструментального підходів, що впроваджуються задля використання методики стрес-тестування. Отримані результати сформовано та підготовлено для подальшої розробки методики створення бізнес-моделі підприємства.


Ключові слова: стрес-тестування, бізнес-модель, маркетингове стрес-тестування, метод MST


DOI: 10.15276/mdt.3.4.2019.3


       1. Smerіchevs'kij S. F., Klіmova O. І. (2017) Business model CANVAS yak unіversal'na koncepcіya upravlіnnya bіznesom kompanіy [business model CANVAS as a universal business management concept for a company]. Available at: http://www.investplan.com.ua/pdf/9_2017/4.pdf. (in Ukrainian)



  1. Gavrilova T., Alsufyev A., Yanson A. S. (2014) Modern Notation of Business Models: Visual Trend. ForesightRussia, vol. 8, no. 2., pp. 56–70.

  2. Osterwalder A., Pigneur Y. (2008) Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. New Jersey: John Wiley & Sons Inc.

  3. Kucik P.O. (2013) Bіznesmodel' kompanіi ta ii vіdobrazhennya u korporativnіj zvіtnostі [Steps to the transition to the leaner system industrial enterprises of Ukraine]. Vіsnik L'vіvs'koї komercіjnoї akademії: zb. nauk. prac' [Bulletin of the Lviv Commercial Academy: a collection of scientific papers], pp. 8–20. (in Ukrainian)

  4. Shport'ko G.YU. (2013) Etapi perekhodu na sistemu "berezhlive virobnictvo" promislovih pіdpriєmstv Ukraїni. [Stages of transition to the system of "lean production" of industrial enterprises of Ukraine]. Ekonomіchnij prostіr [Economic space], no. 73. pp. 289–297. (in Ukrainian)

  5. Merkushova N. І. Bіznes-model' yak іnstrument efektivnogo pіdpriimstva [Business model as an instrument of effective enterprise]. Available at: https://openbooks.itmo.ru/ru/file/4374/4374.pdf. (in Ukrainian)

  6. Suchasnі trendi bіznes modelej [Modern trends of business models] Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/upravlenie-biznes-modelyu-stanovlenie-kontseptsii-i-sovremennye-trendy. (in Ukrainian)

  7. Upravlіnnya bіznes modellyu, stanovlennya koncepcії ta suchasnі trendi [Business model management, concept formation and current trends]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/307871626_Upravlenie_biznes-modelu_stanovlenie _koncepcii_i_sovremennye_trendy. (in Ukrainian)

  8. Zozul'ov O. V. (2010) Promyshlennyy marketing: rynochnaya strategiya [Industrial Marketing: market strategy]. Kiev: Center for Educational Literature. (in Ukrainian)

  9. VUCA: new talent management and personnel planning environment. Available at: https://brainify.ru/r/article/vuca-novaya-sreda-upravleniya-talantami-i-planirovaniya-personala.

  10. Zozul'ov O.V., Men'kova K.І. (2019) Ponyattya marketingovogo stress-testuvannya bіznes-modelі pіdpriєmstva, yak faktora stalogo rozvitku organіzacії [Understanding the marketing stress test of business models of entrepreneurship, as a factor in the development of organizations]. Ekonomіka ta pіdpriemnictvo [Economics and entrepreneurship]. no. 43. (in Ukrainian)

  11. Krinic'ka M. (2017) 17 bіznes-modelej. Pridumati novu chi vikoristovuvati staru? [17 business models. Invent a new one or use an old one?]. Available at: https://kontur.ru/articles/5030. (in Ukrainian)

##submission.howToCite##
MENKOVА, Kristina; ZOZUL`OV, Oleksandr. Підходи до формування бізнес-моделей підприємств. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 3, n. 4, p. 32-39, гру. 2019. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/82>. Дата доступу: 19 кві. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: