Управління конкурентоспроможністю підприємств готельної індустрії на основі цифрових технологій і маркетингу

  • Olesya Gavrilets кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри обліку і оподаткування та маркетингу, Мукачівський державний університет (Мукачево, Україна).
  • Ivan Chuchka кандидат економічних наук, доцент, Закордонний член Угорської академії наук, віце-президент Міжнародної агенції регіонального розвитку «Латориця» (Мукачево, Україна).
  • Marian Gajdoš доктор філософії, професор, старший науковий співробітник, Центр суспільних та психологічних наук Словацької академії наук (Братислава, Словацька Республіка).

Анотація

В науковій статті досліджено цілісну систему розуміння сучасного положення підприємств готельного типу в умовах загостреної конкурентної боротьби та, які можливості цифрових інструментів дозволять підвищити ефективність ведення господарської діяльності на такому ринку. Приділяється особлива увага сутнісним характеристикам дефініції «конкурентоспроможність підприємства» та проводиться аналіз класичних й маркетингових підходів щодо управління цим процесом. Основну увагу в статті приділено вивченню цифрових інструментів (мультимедійні технології, інтерактивні системи управління заходами готелю та роботою з клієнтами, й інші), які пропонуються для підвищення ефективності конкурентоспроможності підприємства готельного господарства. Аналізується роль цифрового маркетингу через адаптацію його інструментів (соціальних мереж, SEO, контекстної реклами, Еmail-маркетингу, тощо) та цілей (робота з новими клієнтами, робота з клієнтською базою, робота над іміджем) й технічних можливостей їх досягнення задля конкурентоспроможного управління готельним підприємством сучасного типу.


Ключові слова: конкурентоспроможність підприємства, готельне господарство, маркетингові підходи управління, цифрові технології, цифровий маркетинг.


DOI: 10.15276/mdt.4.2.2020.1


  1. Porter, M.E. (1990) The Competitive Advantage of Nations. Harvard Business Review, pp. 73-91. Available at: http://www.economie.ens.fr/IMG/pdf/porter_1990_-_the_competitive_advantage_of_ nations.pdf (accessed 10 May 2020).

  2. Schumpeter, J. (1995) Kapitalizm, sotsializm i demokratiya [Capitalism, socialism and democracy]. Мoscow: Ekonomika. (in Russian)

  3. Titenko, Z.M. (2012) Do pytannya vyvchennya teoretychnykh osnov konkurentospromozhnosti pidpryyemstv [On the question of studying the theoretical foundations of enterprise competitiveness]. Formuvannya rynkovykh vidnosyn v Ukrayini [Formation of market relations in Ukraine], no.3, pp. 156–158.

  4. Vasiutina, I.O. (2011) Teoretychni aspekty konkurentospromozhnosti pidpryyemstv [Theoretical aspects of enterprise competitiveness.]. Derzhava ta rehiony. Ekonomika ta pidpryyemnytstvo [State and regions. Economics and Entrepreneurship], no.5, pp. 114–118.

  5. Lupak, R.L., Vasyltsiv, T.G. (Ed.). (2016) Konkurentospromozhnistʹ pidpryyemstva [Competitiveness of the enterprise]. Lviv: LCA Publishing House. (in Ukrainian)

  6. Pakhomov, Yu. M., Lukianenko, D.G. (1997) Natsionalni ekonomiky v hlobalnomu konkurentnomu seredovyshchi [National economies in a global competitive environment]. Kyiv: Ukraine. (in Ukrainian)

  7. Shershnova, Z.Ye., Oborska, S.V. (1999) Stratehichne upravlinnya [Strategic management]. Kyiv: KNEU Publishing House. (in Ukrainian)

  8. Cherniavskyi, A. D., Filippov, M. I. (2011) Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva [Enterprise competitiveness management]. Kyiv: Personal. (in Ukrainian)

  9. Piddubnyi, I.O., Piddubna, A.I. (2004) Upravlinnya mizhnarodnoyu konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva [Management of the enterprise international competitiveness]. Kharkiv: INZHEK. (in Ukrainian)

  10. Bashnianyn, H.I., Iftemchuk, V.S. (Ed.). (2007) Navchalnyi ekonomichnyi slovnyk-dovidnyk (politekonomiia, mikroekonomika, makroekonomika, ekonomichnyi analiz, ekonomika pidpryyemstva, menedzhment, marketynh, finansy, banky, investytsii, birzhova diialnist): terminy, poniattia, personalii [Educational economic dictionary-reference book (political economy, microeconomics, macroeconomics, economic analysis, business economics, management, marketing, finance, banks, investments, exchange activity): Terms, concepts, personalities], (2ed., corrected and supplemented). Lviv: “Mahnoliia 2006”. (in Ukrainian)

  11. Mnykh, O.B. (2004) Aktualni problemy formuvannya intehrovanoyi systemy stratehichnoho upravlinnya rozvytkom pidpryyemstva [Actual problems of formation of the integrated system of strategic management of development of the enterprise]. Journal of Lviv Polytechnic National University. Logistics, no. 499, pp. 196–203.

  12. Pavlova, V.A., Hubariev, R.V. (2014) Systema upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva [Enterprise competitiveness management system]. Yevropeiskyi vektor ekonomichnoho rozvytku [European vector of economic development], no.2 (17), pp. 168–176.

  13. Voroniuk, T.A. (2019) Formuvannia mekhanizmu upravlinnia konkurentospromozhnistyu pidpryyemstv restorannoho hospodarstva [Formation of the mechanism of the enterprises competitiveness management of restaurant business]. (Ph.D. Thesis in Economics). Odesa: Odesa National academy of Food Technologies.

  14. Zhovnovach, R.I. (2016) Upravlinnia Konkurentospromozhnistyu Pidpryyemstv Silskohospodarskoho Mashynobuduvannia [Competitiveness management of agricultural machinery enterprises]. (Doctoral thesis in Economics). Mariupol: Pryazovskyi State Technical University.

  15. Vlashchenko, N. M. (2017) Suchasni marketynhovi komunikatsii hotelnykh pidpryyemstv [Modern marketing communications of hotel enterprises]. Business Inform, no. 6, pp. 285–290.

  16. Novik, L.I., Kuzin, V.F. (2013) Sovremennyye aspekty kommunikativnogo menedzhmenta na predpriyatiyakh gostinichnogo khozyaystva [Modern aspects of communicative management at the enterprises of hotel economy]. Herald of DITB, no.17, pp. 26–30.

  17. Chernomaziuk, A.H. (2014) Innovatsii v sferi hotelno-restorannoho biznesu [Innovation in the sphere of hotel and restaurant business]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, no. 5, vol. 2, pp. 269–272.

  18. Shapovalova, O.M. (2013) Innovatsiina diialnist yak osnova pidvyshchennia konkurentospromozhnosti hotelnoho hospodarstva [Innovative activity as a basis for increasing the competitiveness of the hotel industry]. Herald of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, no. 16 (205), pp. 224–228.

  19. Portal gostinichnogo i restorannoho biznesa [Hotel and restaurant business portal]. Available at: http://prohotelia.com.ua. (accessed 10 May 2020).

  20. Innovatsiyi v rynkoviy ekonomitsi [Innovations in a market economy]. Available at: http://moyaosvita.com.ua/menedzhment/innovaci%D1%97-v-rinkovij-ekonomici. (accessed 10 May 2020).

  21. Khalilov, D. (2014) Marketing v sotsialnykh setyakh [Marketing in social networks]. Moscow: Publishing House “Mann, Ivanov and Ferber”. (in Russian)

  22. Husiev, V.S. (2008) Analityka web-saitiv. Vykorystannia analitychnykh instrumentiv dlia prosuvannia v Internet [Website analytics. Using analytical tools to promote the Internet]. Moscow: Publishing House “Dialektika”, pp.105–117. (in Russian)

  23. Yakovlev, A.A. (2012). Kontekstnaya reklama. Osnovy. Sekrety. Tryuki [Contextual advertising. Fundamentals. Secrets. Tricks]. Saint Petersburg: Publishing House "BHV-Petersburg". (in Russian)

  24. Tsyrulnik, A.A. Voroshylova, H.O. (2018) Internet yak instrument prosuvannia posluh hotelnoho biznesu [The Internet as a tool for promoting hotel business services]. Proceedings of the International Scientific-Practical Conference Innovation Management in Marketing: Modern Trends and Strategic Imperatives: Conference Proceedings (Poland, Poznan, April 12-13). Poznan: WSPiA Publishing, р. 263.

  25. Yakovlev, A. A., Tkachov V. R. (2011) Raskrutka saytov. Osnovy, sekrety, tryuki [Website promotion. Fundamentals. Secrets. Tricks] (3rd ed.). Saint Petersburg: Publishing House "BHV-Petersburg". (in Russian)

  26. Drokina, N.I. (2009) Instrumenty Internet-marketynhu v zalezhnosti vid postavlenykh tsilei [Internet marketing tools depending on the goals]. Proceedings of the International conference “Modern directions of economic development in the context of European integration processes”. Zaporizhzhia, Ukraine: Classic Private University. (in Ukrainian)

  27. Oklander, M., Oklander, T., Yashkina, O., Pedko, I., Chaikovska, M. (2018) Analysis of technological innovations in digital marketing. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, no. 5/3 (95), pp. 80–91.

  28. Oklander, M.A., Oklander, T.O. (2017) Segmentation and communication in digital marketing. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and innovation management], no. 3, pp. 69–78.

  29. Oklander, M.A., Oklander, T.O., Yashkina, O.I. (2018) Tendentsii marketynhovykh doslidzhen: onlain paneli ta onlain spilnoty [Marketing research trends: online panels and online communities]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and innovation management], no. 1, pp. 118–119.

  30. Illiashenko, S.M. (2011) Suchasni tendentsii zastosuvannia Internet-tekhnolohii u marketynhu [Modern lines of application of Internet technologies in marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and innovation management], no. 4(2), pp. 64–74.

  31. Illiashenko, S.M., Ivanova, T.Ye. (2015) Instrumenty Ta Metody prosuvannia produktsii v Internet: analitychnyi ohliad [Tools and methods of promoting products on the Internet: an analytical review]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and innovation management], no. 3, pp. 20–32.

  32. Shkliaieva, H.O. (2014) Interaktyvni marketynhovi komunikatsii u menedzhmenti pidpryyemstva [Interactive marketing communications in enterprise management]. Nobel Economic Herald, no. 1 (7), p. 513.

  33. Mozghova, V.H. (2013) Instrumenty Internet-marketynhu ta yikh perevahy dlia suchasnykh ukrainskykh pidpryiemstv [Tools of Internet marketing and their advantages for modern Ukrainian enterprises]. Electronic scientific journal "Efektyvna ekonomika", no. 10. pp. 79–86.

##submission.howToCite##
GAVRILETS, Olesya; CHUCHKA, Ivan; GAJDOŠ, Marian. Управління конкурентоспроможністю підприємств готельної індустрії на основі цифрових технологій і маркетингу. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 4, n. 2, p. 6-16, чер. 2020. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/98>. Дата доступу: 04 лип. 2020
Розділ
Статьи
переглянуто раз: