TY - JOUR AU - Гліненко, Лариса Костянтинівна AU - Дайновський, Юрій Анатолійович PY - 2020/12/25 TI - Бізнес-моделі інтернету речей JF - МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ; Том 4 № 4 (2020): МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ KW - N2 - У роботі проведено дослідження існуючих бізнес-моделей Інтернету речей (ІоТ), виділено основні підходи до їх побудови та відповідні структури бізнес-моделей. Проаналізовані структурні складові моделей різних типів і значення, яких набувають такі складові, як: зміст пропозиції цінності, модель отримання доходу та ключові ресурси і партнери. Систематизовано моделі створення цінності, ґрунтовані на специфіці ІоТ, та моделі формування доходу, які узгоджуються з кожною з моделей формування цінності; виявлені ефективні комбінації пропозицій цінності і моделей доходу. Виділено основні функції ІоТ, які підтримують реалізацію цих моделей, та відповідні характеристики пристроїв ІоТ. Обґрунтована необхідність поглибленого аналізу потреб споживачів при формуванні бізнес-моделей ІоТ з урахуванням поточного і прогнозованого стану задоволення цих потреб.  Ключові слова: Інтернет речей, бізнес-модель, пристрій ІоТ, пропозиція цінності, модель доходу. DOI : 10.15276/ mdt . 4 .4.2020. 2 UR - https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/118