TY - JOUR AU - Кузьо, Наталя Євгенівна AU - Косар, Наталя Степанівна AU - Мельниченко, Ілона Ігорівна PY - 2021 TI - Електронна комерція в Україні: сучасний стан, галузеві особливості та організаційні форми JF - МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ; Том 5 № 1 (2021): МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ KW - N2 - Встановлено, що сьогодні усі типи споживачів активно використовують Інтернет при закупівлі необхідних їм товарів. Проведений аналіз свідчить про те, що обсяги Інтернет-торгівлі в Україні у 2019 р. зросли майже у 1,5 рази порівняно з попереднім роком, найбільшу частку у них утримували сфери транспорту, складського господарства, поштової та кур`єрської діяльності, оптової та роздрібної торгівлі і переробної промисловості. У роботі проаналізовані особливості виходу на деякі маркетплейси України (найбільш перспективної моделі у цій сфері) та торгівлі на них. Досліджено джерела трафіка ТОР-20 вітчизняних Інтернет-магазинів, встановлено що найбільшу частку у ньому займає прямий трафік та пошук за ключовими словами.   Ключові слова: Інтернет-магазин, електронна торгівля, маркетплейс, SEO-оптимізація, джерела трафік а. DOI : 10.15276/ mdt . 5 . 1 .202 1 . 3 1. Дубовик Т. Інтернет-торгівля в Україні. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2013. № 1. С. 20–28. 2. Маловичко С. В. Аналіз сучасних тенденцій та динаміки розвитку електронної торгівлі на підприємствах України. Проблеми економіки. 2015. № 2. С. 71–77. 3. Синявська О.О. Електронна торгівля в Україні: тенденції та перспективи розвитку. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія "Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм". 2019. Вип. 9. С. 126–132. 4. Малюта І.А., Оголь А.Є. Аналіз сучасного стану та перспективи розвитку інтернет-торгівлі в Україні. Ефективна економіка. 2019. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op= 1&z=6845 (дата звернення: 23.11.2020). 5. Сак Т.В., Ховхалюк Д.О. Електронна торгівля в Україні: стан, тенденції, перспективи розвитку. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Том 4, № 3. С. 73–85. 6. Ковальова О.М., Кірсанова В.В. Основні форми Інтернет-торгівлі: особливості, переваги, недоліки. Економіка та держава. 2020. № 7. С. 85–92. 7. Оптовий та роздрібний товарооборот підприємств оптової та роздрібної торгівлі. Державна служба статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 25.11.2020). 8. Регулювання Інтернет-торгівлі: міжнародний досвід. URL: https://eba.com.ua/wp-content/uploads/2020/08/Regulyrovanye_ynternet_torgovly_mezhdunarodnyj-opyt_KG_12082020.pdf (дата звернення 24.11.2020). 9. Семимильними кроками: підсумки українського e-commerce і логістики за 2018. URL: https://rau.ua/novyni/itogi-e-commerce-2018 (дата звернення 24.11.2020). 10. Яковенко К. Що найкраще продавати в Інтернеті у 2020 році. URL: https://horoshop.ua/ua/blog/chto-prodavat-v-internete (дата звернення 20.11.2020). 11. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах. Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 25.11.2020). 12. Куклінова Т.В. Сучасні тенденції та фактори Інтернет-торгівлі в Україні. Вісник соціально-економічних досліджень. 2018. № 1 (65). С. 95–102. 13. Гліненко Л.К., Дайновський Ю.А. Стан і перспективи розвитку електронної торгівлі України. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 83–102. 14. Янковенко К. Що таке маркетплейс. URL : https://horoshop.ua/ua/blog/chto-takoe-marketpleys (дата звернення 18.11.2020). 15. Порівняння українських маркетплейсів. URL: https://horoshop.ua/ua/blog/sravnenie-ukrainskikh-marketpleysov (дата звернення 22.11.2020). 16. Інтернет-магазин Rozetka. URL: https://rozetka.com.ua (дата звернення 28.11.2020). 17. Інтернет-магазин Prom.ua. URL: https://prom.ua (дата звернення 28.11.2020). 18. Інтернет-магазин Allo. URL: https://allo.ua (дата звернення 28.11.2020). 19. Інтернет-магазин MakeUp. URL: https://makeup.com.ua (дата звернення 28.11.2020). 20. Інтернет-магазин Lamoda. URL: https://www.lamoda.ua (дата звернення 28.11.2020). 21. Рейтинг відвідуваності українських інтернет-магазинів за 2019 рік. URL : https://elnews.com.ua/uk/rejtyng-vidviduvanosti-ukrayinskyh-internet-magazyniv-za-2019-rik (дата звернення 23.11.2020). 22. Сервіс SimilarWeb. URL: https://www.similarweb.com (дата звернення 29.11.2020). UR - https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/128