Маркетингові передумови виходу підприємства на міжнародний ринок інформаційних технологій

  • Petro Pererva д-р екон.наук, професор, завідувач кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
  • Yana Maksymenko канд. екон.наук, доцент, професор кафедри економічної кібернетики та маркетингового загальної економічної теорії, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
  • Kateryna Sokol канд. екон.наук, доцент, доцент кафедри економічної кібернетики та маркетингового менеджменту, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (Харків, Україна).

Анотація

Обґрунтовано, що для успішного виходу на світовий ринок інформаційному підприємству необхідно вирішити ряд важливих питань: визначити бажаний і найбільш привабливий сегмент ринку, який відповідає матеріальним можливостям підприємства; ризики; вибрати час виходу на ринок; оцінити масштаби виходу на ринок; обґрунтувати шлях (форму) виходу на міжнародний ринок. Рекомендовано будувати майбутню стратегію роботи інформаційного підприємства на міжнародному ринку з використанням концепції трьох горизонтів: перший горизонт відображає роботу підприємства щодо подальшого вдосконалення існуючого інформаційного продукту; другий горизонт відображає роботу підприємства з пошуку нових джерел прибутку; третій горизонт відображає можливості підприємства, враховуючи наявність необхідної кількості матеріальних та інтелектуальних ресурсів, виходу на міжнародні ринки з прогресивним інформаційним продуктом, розробленим на базі блокчейн.


Ключові слова: інформаційні технології, міжнародний ринок, маркетингові стратегії, горизонти розвитку, ризики


DOI: 10.15276/mdt.4.3.2020.2



  1. Tyutyunnikova S.V., Kot O.V., Levin R.V. (2010) Teoretichni osnovi formuvannya marketingovoyi strategiyi vitchiznyanih pidpriemstv u razi vihodu na zovnishniy rinok [Theoretical bases of formation of marketing strategy of domestic enterprises in case of entering the foreign market]. Economic strategy and prospects of trade and services development, no. 2., pp. 393‒399.

  2. Spivakovska T.V. (2013) Formuvannya mizhnarodnoyi marketingovoyi strategiyi [Formation of international marketing strategy]. Effective economy, no 2. Available at: http://www.economy. nayka.com.ua/?Op=1&z=1845 (accessed 10 January 2020).

  3. Ivashkiv I. (2013) Analiz osnovnih etapiv z priynyattya rishen po vihodu organizatsiyi na zovnishni rinki [Analysis of the main stages of decision-making on the organizations entry into foreign markets]. Galician Economic Bulletin, no. 4 (43), pp. 222‒228.

  4. Semenchuk T.B., Poberezhna L.V. Etapi vihodu pidpriemstva na mizhnarodni rinki v umovah globalizatsiyi svitovogo gospodarstva [Stages of enterprise entry into international markets in the context of globalization of the world economy]. Water transport, no. 3, pp. 153‒157.

  5. Mushtay V.A. (2013) Obgruntuvannya marketingovih mozhlivostey pidpriemstva ta analiz rizikiv yogo diyalnosti [Substantiation of marketing opportunities of the enterprise and analysis of risks of its activity]. Visnyk of Sumy National Agrarian University. Finance and Credit, no. 1, pp. 154-162.

  6. Shapoval O.V., Konnova L.O., Kirichenko T.S. (2014) Marketingovi instrumenti vihodu pidpriemstva na novi zarubizhni rinki [Marketing tools of enterprise entry into new foreign markets]. Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Economics, agricultural management, business, no. 200 (1), pp. 341‒346.

  7. Ilchuk P.G. (2013) Doslidzhennya vplivu faktoriv vnutrishnogo harakteru na formuvannya marketingovoyi strategiyi internatsionalizatsiyi pidpriemstv [Research of influence of factors of internal character on formation of marketing strategy of internationalization of enterprises]. Scientific herald of Uzhhorod University: Series: Economy, no. 4 (41), pp. 181‒187.

  8. Blagun I.S., Ilchuk P.G. (2013) Zovnishni faktori vplivu na formuvannya marketingovoyi strategiyi internatsionalizatsiyi pidpriemstv [External factors influencing the formation of marketing strategy of internationalization of enterprises]. Economic Journal-XXI, no. 11-12 (1), pp. 46-49.

  9. Shimanska L.M. (2013) Otsinka vplivu harakteristik zovnishnogo rinku na konkurentospromozhnist produktsiyi pidpriemstva [Development and implementation of the strategy of international marketing of forestry enterprises]. Science and economy, vol. 2, no. 4, pp. 338‒342.

  10. Zinovchuk V.V., Osipchuk A.S. (2014) Rozrobka ta implementatsiya strategiyi mizhnarodnogo marketingu lisogospodarskogo pidpriemstva [Development and implementation of the strategy of international marketing of forestry enterprises. Visnyk of Zhytomyr National Agroecological University, no 1-2 (2), pp. 94‒103.

  11. Skidonenko N.V. (2013) Strategiya vihodu aviakompaniy na zovnishni rinki turistichnih poslug [Strategy of airlines entering foreign markets of tourist services]. Collection of scientific works of the State Economic and Technological University of Transport. Ser.: Ekonomika iupravlinnya, no. 2, pp 174‒179.

  12. Demkiv Ya.V. (2011) Strategiya vhodzhennya na rinok yak vid marketingovoyi strategiyi [Market entry strategy as a type of marketing strategy]. Proceedings of the Modern problems of economics and management (Ukraine, Lviv, April 15–19, 2011) Lviv: Lvivska politehnika, pp. 4445.

  13. Kudenko N.V. (2003) Marketingove strategichne planuvannya [Marketing strategic planning]. Avtoref. Dis. Dokt. Ekon. Nauk. Kyiv: Natsionalnyi ekonomichnyi universytet.

  14. Demkiv Ya.V. (2008) Formuvannya konkurentnoyi strategiyi na rinkah visokotehnologichnih tovariv [Formation of competitive strategy in the markets of high-tech goods]. Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic", no. 628, pp. 470‒476.

  15. Lyashenko V.I., Lyashenko S.V. Suchasni tendentsiyi rozvitku strategichnogo marketingu [Modern tendencies of strategic marketing development]. Available at: http://dere.com.ua/library/reshta/strateg_ marketing.shtml (accessed 10 January 20120).

  16. Baghai M., Coley S., White D. (2000) The alchemy of growth: Practical insights for building the enduring enterprise. Da Capo Press.

  17. Shih S.(1992) Empowering technology ‒ making your life easier. Acer’s Report. Acer’s, New Taipei.

  18. Podkovyrov P.A. (2018) Stratehyy vykhoda kompanyy na zarubezhnye rynky [Strategies for companies to enter foreign markets]. Science, Technology and Education, no. 6 (47). Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/strategii-vyhoda-kompaniy-na-zarubezhnye-rynki. (accessed 15 January 2020).

  19. Volodin Y.V., Podkovyrov P.A. (2018) Stratehyy vykhoda na mezhdunarodnye rynky: sravnytelʹnyy analyz nemetskykh y rossyyskykh kompanyy [Strategies for entering international markets: a comparative analysis of German and Russian companies]. СРРМ, no. 4 (107). Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/strategii-vyhoda-na-mezhdunarodnye-rynki-sravnitelnyy-analiz-nemetskih-i-rossiiskih-kompanii. (accessed 5 January 2020).

  20. Sokol K.M. (2014) Formuvannya marketynhovoyi stratehiyi vykhodu IT-kompaniyi na svitovyy rynok informatsiynykh tekhnolohiy [Smolovik RF Fundamentals of high technology marketing]. Foreign trade: economics, finance, law], no. 5-6, pp.76‒77.

  21. Соmpliаnсе prоgrаm оf аn industriаl еntеrprisе. Tutоriаl. (2019) Khаrkоv-Miskоlс: NTU "KhPI", 689 p.

  22. Grabchenko A.I., Smolovik R.F. (1999) Fundamentals of high technology marketing. Kharkiv: KhGPU, 242 p.

  23. Starostina A.O. (2009) Marketynh: teoriya, svitovyy dosvid, ukrayinska praktyka: pidruch [Marketing: theory, world experience, Ukrainian practice: under the leadership]. K.: Znannya, 1070 p.

  24. Goncharova N.P., Yakovlev A.I. (1998) Marketynh ynnovatsyonnoho protsessa [Marketing of the innovation process]. К.: VIRA-R, 267 p.

  25. Kocziszky György, Szakaly D., Somosi Veres M. (2012) Technology transfer. Kharkiv-Miskolc: NTU «KhPI», 668 p.

  26. Goncharova N.P., Yakovlev A.I. (1989) Novye tekhnolohycheskye systemy: kachestvo, potrebnost, éffektyvnost. [New technological systems: quality, need, efficiency]. K.: Naukova dumka, 176 p.

##submission.howToCite##
PERERVA, Petro; MAKSYMENKO, Yana; SOKOL, Kateryna. Маркетингові передумови виходу підприємства на міжнародний ринок інформаційних технологій. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 4, n. 3, p. 13-22, вер. 2020. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/106>. Дата доступу: 28 бер. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: