Вартість залучення клієнта як індикатор ефективності діджитал-стратегії підприємства

  • Наталія Михайлівна Мащак канд.екон.наук доцент кафедри маркетингу і логістики Національний університет «Львівська політехніка»

Анотація

Стрімкий розвиток діджиталізації та її проникнення у всі сфери життя людей спричинив зміни у їхній купівельній поведінці та поставив нові вимоги до ефективного ведення бізнесу в онлайн. Зростання ринку e-commerce робить традиційні інструменти маркетингу неефективними, вимагаючи натомість від бізнесу побудови маркетингової діджитал-стратегії, яка охоплює нові канали просування та залучення клієнтів, а її ефективність повинна оцінюватись з використанням показника вартості залучення клієнтів. Даний показник відображає загальну вартість ресурсів та зусиль, потрібних для залучення й перетворення потенційного клієнта в клієнта, що купує. У статті проведено розрахунок показника вартості залучення клієнтів та запропоновано шляхи його оптимізації для більшої віддачі від залучених маркетингових зусиль. Зазначено, що бізнесу слід зосередитись на ефективних каналах просування, які мають низький показник вартості залучення клієнтів та враховувати не лише число переходів, але й кількість конверсій на сайті компанії.


Ключові слова: діджиталізація, ринок e-commerce, діджитал-маркетинг, діджитал-стратегія, соціальні мережі, вартість залучення клієнта


DOI: 10.15276/mdt.7.4.2023.6



  1. Іванина Р. Як змінився ринок e-commerce в Україні. URL: https://elit-web.ua/ua/blog/kak-izmenilsja-rynok-ecommerce-v-ukraine-v-2022-godu (дата звернення 01.09.2023).

  2. Що шукають та скільки витрачають українці в Інтернеті. URL: https://blog.olx.ua/29285/telefoni-ta-budmateriali-shho-shukajut-ta-skilki-vitrachajut-ukrainci-v-interneti/ (дата звернення 01.09.2023).

  3. Соціальні мережі для бізнесу – використовуємо правильно. URL: https:// com.ua/sotsialni-merezhi-dlya-biznesu/ (дата звернення 01.09.2023).

  4. Свірневська В. Цифровий маркетинг у сучасному бізнесі: як збільшити дохід за допомогою онлайну. URL: https://24tv.ua/business/tsifroviy-marketing-suchasnomu-biznesi-yak-zbilshiti-dohid-za_n2379134 (дата звернення 01.09.2023).

  5. What is CAC? URL: https://www.websiterating.com/website-builders/glossary/what-is-cac/ (дата звернення09.2023).

  6. Краус К. М., Краус Н. М., Манжура О. В. Електронна комерція та Інтернет-торгівля: навчально-методичний посібник. Київ : Аграр Медіа Груп, 2021. 454 с.

  7. Сторожик О. Ринок електронної комерції 2022: тренди, інструменти та потреби онлайн-покупців. URL: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/42890 (дата звернення 04.09.2023).

  8. Борисенко О.С., Фісун Ю.В., Ткаченко А.Я. Інструменти маркетингових Інтернет-комунікацій як складник механізму управління комунікаційним середовищем підприємства. Електронне науково-практичне фахове видання «Інфраструктура ринку», 2020. №50 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/50_2020_ukr/16.pdf (дата звернення 04.09.2023).

  9. Ярмолюк О.Я., Фісун Ю.В., Шаповалова А.А. Соціальні мережі як сучасний інструмент просування. Підприємство та інновації. Науковий журнал з питань економіки та бізнесу. Випуск 11, 2020. Частина 2. С. 62–66.

  10. Зозульов О.В., Домашева Є. А. Підходи до оцінювання маркетингових інтернет-комунікацій. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/18412/1/53Domasheva.pdf (дата звернення 04.09.2023).

  11. Діджиталізація – спосіб розвитку бізнесу. URL: https://ua.scallium.pro/what-is-digital (дата звернення 06.09.2023).

  12. Даниленко Ю. Скільки українців не мають доступу до інтернету і коли ми подолаємо цифровий розрив. URL: https://speka.media/skilki-ukrayinciv-dosi-ne-mayut-dostupu-do-internetu-i-shho-robiti-z-cifrovim-rozrivom-plg4x9 (дата звернення 06.09.2023).

  13. Дослідження newage. Вплив війни на інтернет-аудиторію. URL: https://newage.agency/uk/blog-uk/doslidzhennya/doslidzhennya-newage-vpliv-vijni-na-internet-auditoriju-lito-2022/ (дата звернення 06.09.2023).

  14. Алгрен М. 100+ Інтернет-статистики, фактів і трендів за 2023 рік. URL: https://www.websiterating.com/uk/research/internet-statistics-facts/ (дата звернення 06.09.2023).

  15. Осіїк Д. Гість готовий платити більше, якщо цінність продукту вища за ціну. URL: https://rau.ua/novyni/novini-kompanij/silpo-gist-gotovij-platiti/(дата звернення 06.09.2023).

##submission.howToCite##
МАЩАК, Наталія Михайлівна. Вартість залучення клієнта як індикатор ефективності діджитал-стратегії підприємства. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 4, p. 95-105, гру. 2023. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/331>. Дата доступу: 20 тра. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: