Міжнародні стандарти серії ISO 9000-9004 в системі маркетингового менеджменту
Анотація
Стаття містить основні положення міжнародних стандартів серії ISO 9000, ISO 9001, ISO 9004, які стосуються організації та управління виробництвом продукції і послуг в компаніях та на підприємствах різних галузей. Це дозволяє уніфікувати процеси створення продукції і послуг високої якості, підвищувати якість управління цими процесами. В статті висвітлені деякі проблеми реалізації маркетингової концепції управління та застосування маркетингової петлі якості. Підкреслено, що застосування цих міжнародних стандартів дозволяє підвищувати ефективність маркетингових процесів, метою яких є підвищення рівня задоволеності попиту споживачів та рівня їх лояльності. Підприємства та компанії на основі цих міжнародно визнаних документів будують свою роботу по створенню системи виробництва якісних товарів і послуг та управління маркетинговою діяльністю на єдиній методологічній та методичній основі, на основі єдиних принципів.
Ключові слова: управління, міжнародні стандарти, маркетинг, менеджмент, якість.
DOI: 10.15276/mdt.9.1.2025.7
- Костюк О. А. Концепції сучасних систем управління якістю продукції та послуг. Наукові доповіді HAУ. №2 (3). URL: dnsgb.com.ua/files/journal/Naukovi-dopovidi-NAU/2006-2/kostuk.pdf (дата звернення 06.01.2025).
- Мартинюк О. В. Екологізація маркетингу як сучасна умова ефективного підприємництва. New economics: матеріали Міжнародного наукового форуму «NEW ECONOMICS - 2019» м. Київ, І4-15 листопада 2019 р.: в 2-х томах. Т. 2. Київ: НАН України, Ін-т економіки пром-сті. Київ, 2019. С. 150-155.
- Гольцев Д.Г. Основи маркетингового забезпечення управління якістю продукції. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : збірник тез доповідей Четвертої міжнародної науково-практичної конференції, 29 вересня-1 жовтня 2010 року. Суми : СДУ, 2010. С.241-24 URL: http://sumdu.edu.ua:8080/handle/ 123456789/17470 (дата звернення 06.01.2025).
- Капінос Г. І. Управління якістю продукції в системі операційного менеджменту підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 5 (1). 2018 С. 147-150. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/pdfbase/2018/2018_5_1/jrn/pdf/28.pdf (дата звернення 05.01.2025).
- Лисенко О.М. Роль маркетингу в системі управління якістю. Економіка та суспільство. Вип. №30. 2021 URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-11 (дата звернення 05.01.2025).
- Гончарова Н. П. Маркетинг інноваційного процесу : навч. посіб. Н. П. Гончарова, П. Г. Перерва; ред. А. Н. Алимов. Київ : ВИРА-Р, 1998. 267 с..
- Стандарт ISO 9000. Вікіпедія: вільна енциклопедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ISO_9000 (дата звернення 07.01.2025).
- Стандарт ISO 9001. Вікіпедія: вільна енциклопедія. URL: https://ontu.edu.ua/download/pubinfo/dcc/standard-ISO-9001-2015-ua.pdf (дата звернення 04.01.2025).
- Роголь Г. Сталий успіх компанії: методи досягнення за ISO 9004. URL: https://www.ucnovator.com.ua/uk/methods-of-achievement-according-to-iso-9004/ (дата звернення 04.01.2025).
- International Organization for Standardization (ISO). Quality management principles. URL: https://www.iso.org/publication/PUB100080.html (дата звернення 04.01.2025).
