Міжнародні стандарти серії ISO 9000-9004 в системі маркетингового менеджменту

  • Володимир Петрович Пилипчук Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
  • Андрій Миколайович Голіцин Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
  • Наталія Володимирівна Василькова Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Анотація

Стаття містить основні положення міжнародних стандартів серії ISO 9000, ISO 9001, ISO 9004, які стосуються організації та управління виробництвом продукції і послуг в компаніях та на підприємствах різних галузей. Це дозволяє уніфікувати процеси створення продукції і послуг високої якості, підвищувати якість управління цими процесами. В статті висвітлені деякі проблеми реалізації маркетингової концепції управління та застосування маркетингової петлі якості. Підкреслено, що застосування цих міжнародних стандартів дозволяє підвищувати ефективність маркетингових процесів, метою яких є підвищення рівня задоволеності попиту споживачів та рівня їх лояльності. Підприємства та компанії на основі цих міжнародно визнаних документів будують свою роботу по створенню системи виробництва якісних товарів і послуг та управління маркетинговою діяльністю на єдиній методологічній та методичній основі, на основі єдиних принципів.


Ключові слова: управління, міжнародні стандарти, маркетинг, менеджмент, якість.


DOI: 10.15276/mdt.9.1.2025.7



  1. Костюк О. А. Концепції сучасних систем управління якістю продукції та послуг. Наукові доповіді HAУ. №2 (3). URL: dnsgb.com.ua/files/journal/Naukovi-dopovidi-NAU/2006-2/kostuk.pdf (дата звернення 06.01.2025).

  2. Мартинюк О. В. Екологізація маркетингу як сучасна умова ефективного підприємництва. New economics: матеріали Міжнародного наукового форуму «NEW ECONOMICS - 2019» м. Київ, І4-15 листопада 2019 р.: в 2-х томах. Т. 2. Київ: НАН України, Ін-т економіки пром-сті. Київ, 2019. С. 150-155.

  3. Гольцев Д.Г. Основи маркетингового забезпечення управління якістю продукції. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : збірник тез доповідей Четвертої міжнародної науково-практичної конференції, 29 вересня-1 жовтня 2010 року. Суми : СДУ, 2010. С.241-24 URL: http://sumdu.edu.ua:8080/handle/ 123456789/17470 (дата звернення 06.01.2025).

  4. Капінос Г. І. Управління якістю продукції в системі операційного менеджменту підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 5 (1). 2018 С. 147-150. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/pdfbase/2018/2018_5_1/jrn/pdf/28.pdf (дата звернення 05.01.2025).

  5. Лисенко О.М. Роль маркетингу в системі управління якістю. Економіка та суспільство. Вип. №30. 2021 URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-11 (дата звернення 05.01.2025).

  6. Гончарова Н. П. Маркетинг інноваційного процесу : навч. посіб. Н. П. Гончарова, П. Г. Перерва;  ред. А. Н. Алимов. Київ : ВИРА-Р, 1998. 267 с..

  7. Стандарт ISO 9000. Вікіпедія: вільна енциклопедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ISO_9000 (дата звернення 07.01.2025).

  8. Стандарт ISO 9001. Вікіпедія: вільна енциклопедія. URL: https://ontu.edu.ua/download/pubinfo/dcc/standard-ISO-9001-2015-ua.pdf (дата звернення 04.01.2025).

  9. Роголь Г. Сталий успіх компанії: методи досягнення за ISO 9004. URL: https://www.ucnovator.com.ua/uk/methods-of-achievement-according-to-iso-9004/ (дата звернення 04.01.2025).

  10. International Organization for Standardization (ISO). Quality management principles. URL: https://www.iso.org/publication/PUB100080.html (дата звернення 04.01.2025).

Опубліковані
2025-03-29
##submission.howToCite##
ПИЛИПЧУК, Володимир Петрович; ГОЛІЦИН, Андрій Миколайович; ВАСИЛЬКОВА, Наталія Володимирівна. Міжнародні стандарти серії ISO 9000-9004 в системі маркетингового менеджменту. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 9, n. 1, p. 130-139, бер. 2025. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/401>. Дата доступу: 12 лис. 2025