Маркетингове управління іміджем промислового підприємства
Анотація
Розроблено засади маркетингового управління комунікаційними потоками, що формують та посилюють імідж промислового підприємства, яке функціонує в умовах перманентних технологічних і економічних трансформацій. Визначено склад та інтересів груп сприйняття, складових зовнішнього і внутрішнього іміджу промислового підприємства. Систематизовано у розрізі груп сприйняття комунікаційні потоки, що задіяні в управлінні складовими зовнішнього і внутрішнього іміджу, визначено цілі і завдання управління комунікаційними потоками. Отримані науково-прикладні результати поглиблюють методичні засади ринково-орієнтованого управління іміджем промислового підприємств в умовах турбулентності сучасної економіки.
Ключові слова: імідж промислового підприємства, маркетингове управління, комунікаційні потоки, технологічні трансформації, економічна нестабільність.
DOI: 10.15276/mdt.9.2.2025.1
- Боковець В.В., Письменний Р.С. Управління іміджем підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Серія «Економічні науки». 2022. № 2. С. 128-130. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/05/2022-es-21-17.pdf (дата звернення 20.04.20225).
- Бондар В.С. Роль іміджу в забезпеченні ринкового успіху підприємства. Вісник Черкаського університету. Серія Економічні науки. 2023. Т. 27. № 3-4. С. 104-111. URL: https://eprints.cdu.edu.ua/6435/1/373-376-PB-104-111.pdf (дата звернення 20.04.20225).
- Варнавська І.В. Основні чинники управління іміджем підприємства. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2024. Випуск 19. С. 208-214. URL: https://dspace.ksaeu.kherson.ua/handle/123456789/9320 (дата звернення 20.04.20225).
- Дериколенко А.О. Інтернет-платформа як основа ефективного просування продукції промислових підприємств. Механізм регулювання економіки. 2020. № 1. С. 116-123. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.87.10.
- Ілляшенко С.М., Голишева Є.О., Колодка А.В. Управління інтелектуальним капіталом підприємства: монографія. Суми: ТОВ «Триторія», 2017. 360 с.
- Ілляшенко С.М., Дериколенко А.О. Web-сайт як інструмент просування продукції промислового використання. Бізнес Інформ. 2014. № 10. С. 229-235. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2014-10_0-pages-229_235.pdf (дата звернення 20.04.20225).
- Ілляшенко С.М., Меркун І.В. Використання засобів PR і реклами для формування іміджу ТОВ «Керамейя». Маркетинг: виклики та рішення. Матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції. За ред. Литовченко І.Л., Ромата Є.В. Одеса: ОНЕУ, 2019. С. 21-22. URL:https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload/123456789/72932/1/Illiashenko_Merkun_Odesapdf. (дата звернення 20.04.20225).
- Колесник Т.В., Собітнюк Т. Управління конфліктами в колективі як елемент іміджу підприємства. Наукові інновації та передові технології. № 6(20). С. 128-137. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-6(20)-128-137.
- Компанець К.А., Литвишко Л.О., Артемчук В.О. Вплив маркетингових комунікацій на формування позитивного іміджу підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2020. Ч. 1. вип. 33. С. 77-81. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/33_1_2020ua/16.pdf (дата звернення 25.04.20225).
- Лихолат С.М., Орел С.В. Вплив маркетингових комунікацій на формування бізнес-іміджу підприємства. Здобутки економіки: перспективи та інновації. 2024. (13). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14757156.
- Лозова О.В. Корпоративна соціальна відповідальність, як чинник формування позитивного іміджу та ділової репутації компанії. Галицький економічний вісник. 2023. Том 82. № 3. С. 118–127. URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/82/1172.pdf (дата звернення 25.04.20225).
- Мельник Л.Г., Дериколенко А.О. Інструменти digital-маркетингу як засіб просування продукції вітчизняних промислових підприємств. Ефективна економіка. 2020. № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7707 (дата звернення 25.04.20225).
- Савіна Г.Г., Макарчук Д.С. Сутність управління іміджем організації в сучасних умовах. Вісник Херсонського національного технічного університету. 2021. № 1(76). С. 257-263. URL: https://journals.kntu.net.ua/index.php/visnyk/article/view/699 (дата звернення 25.04.20225).
- Сагайдак М.П. Методичне забезпечення оцінки іміджу як складової внутрішнього маркетингу підприємства. Вісник Криворізького економічного інституту КНУ : зб. наук. пр. Кривий Ріг, 2013. № 2. С. 17-23. URL: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/24850 (дата звернення 25.04.20225).
- Таран-Лала О. М., Зось-Кіор М. В., Андрусенко М. М. Імідж підприємства як фактор впливу на його конкурентоспроможність. Агросвіт. 2020. № 7. С. 18-22. DOI: 32702/2306-6792.2020.7.18.
- Alam S.S., Islam Z. (2021). Examining the role of environmental corporate social responsibility in building green corporate image and green competitive advantage. International Journal of Corporate Social Responsibility. 6(1). 8. URL: https://www.econstor.eu/handle/10419/297675 (дата звернення 25.04.20225).
- Chenglin Qing. (2022). How does green operational policy impact on corporate social responsibility and enterprise image? Evidence from South Korean construction enterprises. International Journal of Technology, Policy and Management. Vol. 22. No. 1-2. pp 98-113. DOI: https://doi.org/10.1504/IJTPM.2022.122556.
- Harrington, E. C. (1965). The Desirability Function. Industrial Quality Control. Р. 494-498.
- Khrystenko O.V., Кalaida O. Theoretical Aspects of Enterprise Image Management. Економіка і регіон. 2020. № 2 (77). С. 86-92. URL: https://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/9274 (дата звернення 25.04.20225).
- Kim, M., Yin, X., Lee, G. (2020). The effect of CSR on corporate image, customer citizenship behaviors, and customers’ long-term relationship orientation. International Journal of Hospitality Management. 88. 102520. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102520.
- Qing, C., Jin, X., Xu, Y. (2023). The effect of creating shared value on enterprise image: focusing on mediating effects of environmental involvement. Kybernetes. Vol. 52. No. 2. pp. 625- DOI:https://doi.org/10.1108/K-01-2022-0070.
- Seung-Wan, J. (2022). A Study on the effect of service quality on satisfaction and corporate image in enterprise exhibition hall. Journal of System and Management Sciences, 12(2), 443-461. URL: https://www.aasmr.org/jsms/Vol12/JSMS%20April%202022/Vol.12No.02.24.pdf (дата звернення04.20225).
- Shymanovska-Dianych , Bondar-Pidhurska O., Hliebova A. Assessment of the image of the innovative enterprise as a factor of its competitiveness in the conditions of new challenges and threats. Економіка і регіон. 2022. № 1(84. 66-74. DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2022.1(84).2546