Моделі поведінки споживачів у омніканальному середовищі
Анотація
У статті розглядається значення вивчення поведінки споживачів як важливий аспект формування омніканальної стратегії маркетингу для ефективного впливу на споживчу аудиторію; аналізується вплив цифрових технологій на поведінку споживачів в умовах омніканального маркетингу; обґрунтовано ключові чинники, що впливають на поведінку споживачів в умовах омніканальності, фактори сегментації споживачів в омніканальному контексті; методи залучення клієнтів, що дозволяє виділити моделі поведінки споживачів у омніканальному середовищі. Визначено основні моделі поведінки споживачів в умовах омніканального маркетингу. Розкрито ефективність омніканальної стратегії маркетингу, яка залежить від використання нової термінології, підходів та показників.
Ключові слова: поведінка споживачів, моделі поведінки споживачів, омніканальний маркетинг, цифрові технології, омніканальна стратегія.
DOI: 10.15276/mdt.9.2.2025.3
- Абдулаєва Р. Як працює омніканальність у 2023-му та за якими каналами залучення авдиторії майбутнє. media: вебсайт. URL: https://vctr.media/ua/yak-praczyuye-omnikanalnist-u2023-mu-ta-za-yakimi-kanalami-zaluchennya-avditoriyi-majbutnye-180056/. (дата звернення 20.03.2025).
- Білоус С.П., Супрун Д.А., Перепелиця Є.В Інтеграція цифрових технологій у маркетингові процеси: виклики та перспективи. Економічний простір. № 195, 2024. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.154-158.
- Войтович Н.В. Особливості маркетингової стратегії в умовах цифрової трансформації. Соціальна економіка. 2021. No 62. С.122–129.
- Гайванович Н.В. Дослідження поведінки споживачів в омніканальному середовищі електронної комерції в Україні. Держава та регіони Серія: Економіка та підприємництво. 2021. № 6 (123). С. 21-29. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2021_6_5. (дата звернення 20.03.2025).
- Галяпа В. Цифровий маркетинг у епоху штучного інтелекту: сучасне і майбутнє інструментів штучного інтелекту та їх вплив на маркетингові стратегії бізнесів. Development Service Industry Management. 2024. №3. С.46–51. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(7).
- Гриневич Л.В., Смотрова Д.В. Категорійний апарат в омніканальному маркетингу. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. №9. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-9-04-17. (дата звернення 20.03.2025).
- Проскурніна Н.В., Бестужева С.В., Козуб В.О. Аналітичні аспекти дослідження поведінки споживачів в умовах цифровізації економіки України. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 36. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-36-40.
- Клімович О.М., Божко Ю.В. Використання штучного інтелекту в створенні позитивного іміджу бренду. Маркетинг в умовах розвитку цифрових технологій: матеріали І Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (24 травня 2024 р). Луцьк: ЛНТУ, 2024. С.183-185.
- Коренівська В. 6 сценаріїв поведінки омніканального покупця і рекомендації по роботі з ним. URL: https://webpromoexperts.net/ua/blog/6-scenariev-povedeniya-omnikanalnogo-pokupatelya-i-rekomendacii-po-rabote-s-nim/. (дата звернення 20.03.2025).
- Котлер Ф. Маркетинг: від А до Я. Альпіна Паблішер Україна. 2021. 252 с.
- Котлер Ф. Основи маркетингу. Київ: Видав. дім «Діалектика», 2020. 800 с.
- Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. К.: КМ БУКС, 2019. 224 с.
- Кубашевський, О.Є. Використання омніканального маркетингу для просування товарів харчової промисловості. Підприємництво і торгівля, 2024, №42, с. 39-45. DOI: 10.32782/2522-1256-2024-42-06.
- Кузьмак О. Маркетингова комунікаційна політика як інструмент забезпечення конкункурентних позицій підприємства в умовах ірраціональної поведінки споживачів. Економічний форум. 2022. № 4. С. 74-82. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2022_4_11. (дата звернення 20.03.2025).
- Datareportal: Digital 2023 — Ukraina. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2024-ukraine. (дата звернення 10.03.2025).