Класифікація моделей розробки та виведення товару на ринок
Анотація
У статті здійснено ґрунтовний аналіз сучасних моделей виведення нового товару на ринок, які використовуються в умовах зростаючої динаміки інноваційного середовища та зростаючих вимог споживачів. Розглянуто традиційні підходи (модель водоспаду, фазовий запуск) та сучасні інноваційні стратегії (Agile, Design Thinking, Data-Driven Development, краудфандинг, Pre-Sell, Big Bang Launch). Здійснено їх класифікацію за критеріями взаємодії з користувачами, формами оплати, гнучкості, ризикованості та залучення зовнішніх ресурсів. Визначено ключові переваги та обмеження кожної моделі, що дозволяє обґрунтовано обирати найбільш доцільну стратегію виведення товару на ринок залежно від його специфіки, цільової аудиторії та бізнес-цілей підприємства.
Ключові слова: виведення товару на ринок, інноваційні моделі, моделі виведення товару, класифікація моделей виведення товару, сучасні моделі виведення.
DOI: 10.15276/mdt.9.2.2025.4
- Christofi M., Vrontis D., & Cadogan J. W. (2021). Micro-foundational Ambidexterity and Multinational Enterprises: A Systematic Review and a Conceptual Framework. International Business Review, 30(1), 101625.
- Ciric Danijela & Lalic Bojan & Gracanin Danijela & Palcic Iztok & Zivlak Nikola. (2018). Agile Project Management in New Product Development and Innovation Processes: Challenges and Benefits Beyond Software Domain. 1-9.
- Waterfall Methodology: Project Management. Adobe Workfront. (б. д.). Adobe for Business. Enterprise Digital Marketing Solutions. URL: https://business.adobe.com/blog/basics/waterfall. (дата звернення 10.04.2025).
- Kirvan P., Lutkevich B., & Lewis S. (2024). What is the Waterfall Model? Definition and Guide. Definition from TechTarget. Search Software Quality. URL: https://www.techtarget.com/searchsoftwarequality/definition/waterfall-model. (дата звернення 10.04.2025).
- GeeksforGeeks. (2018). Waterfall Model - Software Engineering - GeeksforGeeks. URL: https://www.geeksforgeeks.org/waterfall-model/ (дата звернення 10.04.2025).
- Omonije, A. (2024). Agile methodology: A comprehensive impact on modern business operations. International Journal of Science and Research (IJSR), 1(1).
- Amajuoyi P., Benjamin L. B., & Adeusi K. B. (2024). Agile methodologies: Adapting product management to rapidly changing market conditions. GSC Advanced Research and Reviews, 19(2), 249-267.
- Omonije Ajibola. (2024). Agile Methodology: A Comprehensive Impact on Modern Business Operations. International Journal of Science and Research (IJSR). 13. 10.21275/SR24130104148.
- Морозов Д. С., & Зайцев, В. Є. (2015). Модель спільної розробки курсів у платформах дистанційного освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 45, вип. 1, 42-49.
- Лисик Ю. Ю. (2024). Моделі та методи спільної розробки та інтеграції окремих частин програмних продуктів на прикладі розробки веб-додатку кабінету аспіранта кафедри.
- Дащенко Н. М. Впровадження моделі відкритих інновацій для підвищення конкурентоспроможності підприємств. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. № 3(1). С. 105–110.
- Shoeb Y., Nowzad A., & Gottschalk H. (2025). Adaptive neural networks for intelligent data-driven development. arXiv preprint arXiv:2502.10603.
- Gomez V. (2023). What is Data-Driven Development? Capicua: User-Centered, Business-Driven Custom Product Development. URL: https://www.capicua.com/blog/data-driven-development (дата звернення 12.04.2025).
- Data-Driven development: what is it and how to do it right. (2023). URL: https://devtalents.com/data-driven-software-development/ (дата звернення 13.04.2025).
- Gibbons S. (2016). Design Thinking 101. Nielsen Norman Group. URL: https://www.nngroup.com/articles/design-thinking/ (дата звернення 13.04.2025).
- Manage multiple products launches. SellersFi. URL: https://sellersfi.com/resources/blog/multiple-product-launches-for-online-retailers/ (дата звернення 14.04.2025).
- David Crouch. Parallel Execution Models: The Four Paths of Digital Execution. Beyond20: A ServiceNow Elite Partner. URL: https://www.beyond20.com/blog/parallel-execution-models-for-digital-execution/ (дата звернення 14.04.2025)
- Types of product launches. Stimulo. URL: https://stimulo.com/en/types-of-product-launch/ (дата звернення 15.04.2025).
- Master Product Launch Phases: From Concept to Sales Success. Microlaunch.net. URL: https://microlaunch.net/blog/product-launch-phases (дата звернення 15.04.2025).
- Qin X., & Chen H. (2024). Research on Multi-Channel Pre-Sale Strategies for New Retail Enterprises in the Context of Big Data. In Modern Management based on Big Data V, pp. 208-215. IOS Press.
- Hamingson N. (2024). Tips for Setting Up a Successful Presale - businessnewsdaily.com. Business News Daily. URL:https://www.businessnewsdaily.com/15170-how-to-start-presale.html (дата звернення 16.04.2025).
- Big Bang vs. Small Launch: The Right Start for Your Employee App. Staffbase. Staffbase Leading Employee Communications Platform.URL:https://staffbase.com/blog/big-bang-vs-small-launch-the-right-start-for-your-employee-app/ (дата звернення 16.04.2025).
- Casamitjana E. (2016). Key Things To Consider Before Going For a Big-Bang Product Launch. Medium.URL: https://medium.com/the-launchism/should-your-next-product-launch-be-a-big-bang-or-a-controlled-roll-out-1-2-a2ade81ee44f (дата звернення 16.04.2025).
- Tan Y. H., & Reddy S. K. (2024). Sustainable funding for small businesses: An investigation into the dynamics of the recurring crowdfunding model. International Small Business Journal, 42(5), 641-669.
- Durojaiye A. T., Ewim C. P. M., & Igwe A. N. (2024). Developing a crowdfunding optimization model to bridge the financing gap for small business enterprises through data-driven strategies. Journal name missing.
- Was ist Crowdfunding? Vier Arten für Start-ups. Stripe. (2024). Online-Bezahldienst und Zahlungsdienstleister Stripe. URL: https://stripe.com/resources/more/four-types-of-crowdfunding-for-startups-and-how-to-choose-one (дата звернення 16.04.2025).
- Мовчан Н. П., Кубишина Н. С. (2010). Концепція виведення нового товару на ринок. Актуальні проблеми економіки та управління: збірник наукових праць молодих вчених. 4. С. 39-42.
- Войчак А. В. (2009). Дослідження сучасних концепцій маркетингу та маркетингового менеджменту. Маркетинг в Україні. Вип. 4. С. 52-55.
- Котлер Ф. (2008). Маркетинговий менеджмент. Київ. Хімджест. 720 с.
- Зозульов О. В., Царьова Т. О. (2021). Система маркетингових моделей товару. Маркетинг та цифрові технології. 5 (3). С. 6-17.
- Jean-Jacques Lambin. (1996). Strategic Marketing Management. New York. McGraw-Hill