Вплив оголошень таргетованої реклами на прийняття рішення користувачами Instagram про покупку
Анотація
Діджиталізація світового суспільства невпинно продовжується з року в рік. Бізнес реагує відповідно на дані зміни та перебудовує свої маркетингові стратегії на користь цифрових джерел трафіку. Кожна воронка продажів починається з перегляду рекламного оголошення. Тому критично важливо розуміти особливості впливу оголошень на прийняття рішення про покупку для підвищення маркетингових та економічних показників бізнесу. В рамках даного дослідження проведено аналіз поглядів вітчизняних та закордонних науковців щодо особливостей поведінки користувачів та впливу на неї рекламних оголошень. Проведена систематизація теоретичних основ впливу рекламних оголошень таргетованої реклами у соціальній мережі Instagram на користувачів та їх бажання зробити замовлення. Перевірено вплив різних факторів на ефективність рекламних оголошень. Описано сучасні ефективні підходи впливу на користувачів за допомогою рекламних оголошень.
Ключові слова: таргетована реклама, реклама у соціальних мережах, поведінка споживачів, рекламні оголошення, Instagram.
DOI: 10.15276/mdt.9.3.2025.6
- How Much Do Facebook Ads Cost in 2022? Insights and Tips to Improve ROI. AdsTargets. URL: https://adstargets.com/blog/facebook-ads-cost-in-2022/ (дата звернення 10.12.2024).
- Жалдак Г. П., Яценко А. М. Аналіз факторів та моделей поведінки споживача. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2021. № 27. С. 145–156. URL: https://api.dspace.khadi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/fbd013ee-c5a0-4e84-b7b9-aaefb83c0471/content (дата звернення 12.12.2024).
- 3. Коломицева О. В., Васильченко Л. С. Особливості поведінки споживачів в умовах сучасного ринку. Збірник наукових праць ЧДТУ. 2022. № 64. С. 88–96. URL: https://er.chdtu.edu.ua/bitstream/ChSTU/4146/1/10.pdf (дата звернення 13.12.2024).
- María Dolores Reina Paz, Juan Carlos Rodríguez Vargas. Main theoretical consumer behavioural models. A review from 1935 to 2021. Heliyon. Volume 9, Issue 3, 2023. С. 1–51. URL: https://pdf.sciencedirectassets.com/313379/1 (дата звернення 14.12.2024).
- Деркач Т.В. Узагальнена купівельна поведінка споживачів торгівельних послуг. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2020. Том 19. Вип. 2 (45). С. 32–47. URL: http://rinek.onu.edu.ua/article/view/201420/202319 (дата звернення 15.12.2024).
- Дядик Т.В., Даниленко В.І., Решетнікова О.В. Управління поведінкою споживачів на основі маркетингового ціноутворення. Економічний простір. 2023. №186. С. 35–39. URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1287/1239 (дата звернення 15.12.2024).
- Барабанова В.В., Приймак Н.С. Вплив маркетингового ціноутворення на поведінку споживачів в умовах невизначеності. Торгівля і ринок України. 2023. №2. С. 35–39. URL: https://torgivlyan.donnuet.edu.ua/index.php/torgivlya/article/view/132/133 (дата звернення 15.12.2024).
- Yi Yong Lee, Chin Lay Gan, Tze Wei Liew. Rationality and impulse buying: Is your emotion a part of the equation? Computers in Human Behavior. Volume 12, 2023. P. 1–11. URL: https://pdf.sciencedirectassets.com/776616/1 (дата звернення 15.12.2024).
- Saša Virijević Jovanović, Ivana Jošanov Vrgović, Tatjana Janovac. Research of impact of emotional motivators on consumer behavior. School of Business. No 2, 2020. P. 107–125. URL: https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/1451-6551/2020/1451-65512002107V.pdf (дата звернення 16.12.2024).
- Fayyaz Hussain Qureshi, Katarina Sokić, Tayyaba Zia, Sarwar Khawaja. The impact of emotions on consumer behaviour: Exploring gender differences. Journal of Marketing and Consumer Research. Volume 88, 2023. P. 69–80. URL: https://www.researchgate.net/publication/368984806_The_impact_of_emotions_on_consumer_behaviour_Exploring_gender_differences (дата звернення 16.12.2024).
- Natalia Rogova, Shashi Matta. The role of identity in digital consumer behavior: A conceptual model and research propositions based on gender. AMS Review. Volume 13, 2023. P. 55–70. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s13162-022-00237-z (дата звернення 16.12.2024).
- Наконечна Т., Блистів І., Бурак В. Засади моделювання споживчої поведінки та вплив трансформації системи суспільних цінностей на поведінку споживачів. Академічні візії. 2024. №32. URL: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/1156/1036 (дата звернення 16.12.2024).
- Косар Н.С., Мамчин М.М., Баран А.О. Дослідження зміни поведінки споживачів у сучасних умовах. Економіка та суспільство. 2022. №45. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1978/1905 (дата звернення 17.12.2024).
- Muluken Ayalew, Shimelis Zewdie. What Factors Determine the Online Consumer Behavior in ThisDigitalized World? A Systematic Literature. Human Behavior and Emerging Technologies. Volume 2022, Issue 1, 2022. P. 1–18. URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1155/2022/1298378 (дата звернення 17.12.2024).
- Liudmyla Dorokhova, Iskra Nencheva, Oleksandr Dorokhov, Oleksii Yermolenko, Nikolay Penev. Consumer behavior modeling of “smart” scales choosing. Access Journal. №5 (1), 2024. P. 141–162. URL: https://journal.access-bg.org/journalfiles/journal/issue-5-1-2024/consumer_behavior_modeling_of_smart_scales_choosing.pdf (дата звернення 17.12.2024).
- İbrahim Halil Efendioğlu. Digital consumer behavior: a systematic literature review. Prizren social science journal. Volume 8, Issue 1, 2024. P. 67–80. URL: https://www.researchgate.net/publication/380283060_DIGITAL_CONSUMER_BEHAVIOR_A_SYSTEMATIC_LITERATURE_REVIEW (дата звернення 17.12.2024).
- Ковшова І.О., Глуміліна М.О. Маркетингове коригування поведінкових стереотипів споживачів на ринку маркетплейсів України. Підприємництво і торгівля. 2021. № 29. С. 20–27. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/f0c3ef36-e003-4e28-b0be-21e01af508a5/content (дата звернення 18.12.2024).
- Nadezhda Dimova. Influence of Digitalisation on Consumer Behaviour in Retail. Business, Management & Economics. 2021. P. 39–49. URL: https://www.dpublication.com/wp-content/uploads/2021/08/E11-310.pdf (дата звернення 18.12.2024).
- Мазур К.В., Лиманець А.Л. Особливості використання нейромаркетингу для впливу на поведінку споживачів. Механiзм регулювання економiки. 2024. №2 (104). С. 92–95. URL:
https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/95826/1/Mazur_mer_2_2024.pdf (дата звернення 18.12.2024).
- Katherine White, Rishad Habib, Darren W. Dahl. A Review and Framework for Thinking about the Drivers of Prosocial Consumer Behavior. Journal of the Association for Consumer Research. Volume 5, No. 1, 2020. P. 2–18. URL: https://www.journals.uchicago.edu/doi/epdf/10.1086/706782 (дата звернення 19.12.2024).
- Instagram Statistics: Key Demographic and User Numbers. Backlinko. URL: https://backlinko.com/instagram-users (дата звернення 19.12.2024).
22.Емоція когнітивна лінгвістика. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BC%D0%BE%D1%86%D1%96%D1%8F_(%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BD%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0) (дата звернення 19.12.2024).
- Shypulina Yu.S., Kolomiiets A.O. The impact of social media ads on user behavior. Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України. 2024. С. 146–147 (дата звернення 20.12.2024).
- Чи слухає Facebook та Google наші розмови та чому ми бачимо рекламу після згадування товарів. Speka. URL: https://speka.media/ci-sluxaje-facebook-ta-google-nasi-rozmovi-ta-comu-mi-bacimo-reklamu-pislya-zgaduvannya-tovariv (дата звернення 22.12.2024).
- Character Count 101: Ideal Length for Instagram, Facebook, X, & LinkedIn Posts. Hubspot. URL: https://blog.hubspot.com/marketing/character-count guide#:~:text=Instagram%20captions%20allow%20the%20use%20of%202%2C200%20characters (дата звернення 20.12.2024).
