Таргетована реклама як основа формування програм соціально-етичного маркетингу підприємств

  • Марія Олександрівна Панченко Національний університет «Одеська політехніка»
  • Ганна Віталіївна Давидова Національний університет «Одеська політехніка»

Анотація

У статті розглянуто актуальні питання застосування таргетованої реклами в контексті соціально-етичного маркетингу. Розглянуто етапи еволюції концепції соціально-етичного маркетингу. Розкриті ключові теоретичні підходи до визначення соціально-етичного маркетингу у науковій літературі. Проаналізовано зарубіжний досвід впровадження соціально-етичного маркетингу. Досліджено українські практики соціально-етичного маркетингу в умовах війни та післявоєнного відновлення. Розглянуто основні аспекти таргетованої реклами в соціально-етичному маркетингу. Визначено потенціал соціально-етичного маркетингу для державної політики, науки й громадянського суспільства. Запропоновані рекомендації щодо імплементації соціально-етичного маркетингу у національну маркетингову політику.


Ключові слова: таргетована реклама, ефективність таргетованої реклами, соціально-етичний маркетинг підприємств, соціально-етична програма маркетингу, концепція таргетованої реклами.


DOI: 10.15276/mdt.9.3.2025.12



  1. 1. Євсейцева О. С., Меркулова Д. Д. Таргетинг – цілеспрямований вплив на споживача. Економіка та держава. No 3. С. 107–113. URL: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=4287&i=18 (дата звернення 24.06.2025).

  2. 2. Карась О. Таргетинг  –  один  із  видів  стратегічної  реклами. Журнал  європейської  економіки.  Том 13. No 3. С. 324–332.

  3. Таргетинг в соцмережах: рекламна кампанія з десяти мільйонною аудиторіє. РА «Garpun». 2015. URL: http://garpun.com/help/targeting-v-sotssetjah (дата звернення 24.06.2025).

  4. Таргетована реклама –  що  це,  налаштування  та  принципи  роботи. URL: https://netpeak.net/uk/blog/targetovana-reklama-nalashtuvannya-ta-printsipi-roboti-neobkhidniy-minimum-znan-pro-targeting (дата звернення 24.06.2025).

  5. Ковальчук С.В., Забурмеха Є.М. Маркетингові цифрові технології у дослідженні. Маркетинг і цифрові технології. 2017. № 1. С. 34–51.

  6. Крючко Л. С., Халатур С. М., Карамушка О. М., Калугіна В. В. Просування – як один з основних елементів маркетинг-міксу. Молодий вчений. 2020. № 9 (85). С. 248–252. URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/706 (дата звернення 20.08.2025).

  7. Хорешко В.В., Стеблянко І.О. Особливості стратегії просування нового товару на ринок. Глобальні проблеми економіки та фінансів: зб. тез наук. робіт IV Міжнар. наук.-практ. конф. (Київ–Прага–Відень, 28 грудня 2015 року), 2015. С. 155–157. URL: https://www.inter-nauka.com/uploads/public/1505900995878.pdf (дата звернення 20.08.2025).

  8. Врублевська О., Майовець Є., Сакаль О., Штогрин Г., Гебрин-Байдик Л. Концепція соціально-етичного маркетингу: витоки та сучасні засади. Фінансово-кредитна діяльність. №5. 2022. С. 373-386.

  9. Євтушенко В.А. Соціально-етичний маркетинг як інструмент вирішення соціальних проблем. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 2. С. 16-23.

  10. 10. Євтушенко В.А., Тур К.С. Сучасні функції соціально-етичного маркетингу. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/46591332.pdf (дата звернення 20.08.2025).

Опубліковані
2025-09-25
##submission.howToCite##
ПАНЧЕНКО, Марія Олександрівна; ДАВИДОВА, Ганна Віталіївна. Таргетована реклама як основа формування програм соціально-етичного маркетингу підприємств. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 9, n. 3, p. 171-187, вер. 2025. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/431>. Дата доступу: 08 лис. 2025