Управління маркетинговими ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту

  • Сергій Миколайович Ілляшенко НТУ «ХПІ»
  • Юлія Сергіївна Шипуліна НТУ «ХПІ»
  • Наталія Сергіївна Ілляшенко Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

Анотація

Розроблено методичні засади управління ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту. Розкрито їх сутність і спонукальні причини прояву. Запропоновано підходи до зниження рівня ідентифікованих ризиків: підвищення рівня споживчої готовності цільових споживачів – для ризику несприйняття інновацій; удосконалення системи мотивації чи коригування складу суб’єктів інноваційного процесу – для ризику інноваційної неготовності.


Ключові слова: маркетингові ризики, комерціалізація інновацій, радикальні інновації, управління ризиками, випереджаючий інноваційний розвиток


DOI: 10.15276/mdt.8.2.2024.2



  1. Jones, J.K. Design methods. Edition 2. New York: Van Nostrand Reinhold. 1992. 407 p.

  2. Ілляшенко Н.С. Управління випереджаючим інноваційним розвитком промислових підприємств : монографія. Суми : Триторія, 2019. 504 с.

  3. Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С., Ілляшенко Н.С. Вплив міжнародного іміджу України на перспективи її повоєнного інноваційного розвитку. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7. № 3. С. 24-38. URL: http://doi.org/10.15276/mdt.7.3.2023.2 (дата звернення 18.04.2024).

  4. Костянчук К.В., Зозульов О.В. Особливості виведення інноваційного товару на промисловий ринок. Актуальні проблеми економіки та управління. 2020. № 14. URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/187308 (дата звернення 18.04.2024).

  5. Michael J. Baker (ed). The IEBM Encyclopedia of Marketing. Edition 2. London: Thomson Learning. 2001. 865 p.

  6. Олефіренко О.М. Комерціалізація інновацій як об’єктивний чинник ефективного функціонування промислового підприємства. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. Вип. 5 (05). С. 184-189. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/5_2016/36.pdf (дата звернення 18.04.2024).

  7. Перерва П.Г., Маслак М.В., Кобєлєва А.В. Методологічні засади маркетингового забезпечення комерціалізації інтелектуальної власності. Маркетинг і цифрові технології, 2022. Т. 6. № 2. С. 38-48. URL: http://doi.org/10.15276/mdt.6.2.2022.3 (дата звернення 18.04.2024).

  8. Солнцев С., Жигалкевич Ж. Види ризиків інноваційних проектів в межах машинобудівних квазіструктур // Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи: зб. тез доп. І Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 23 квіт. 2020 р. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2020. С. 194-195.

  9. Солнцев С.О., Жигалкевич Ж.М. Визначення привабливості інноваційних проектів в межах квазіструктур на основі конджойнт підходу. Маркетинг і цифрові технології, 2020. Т. 4. 1. С. 15-28. URL: http://doi.org/10.15276/mdt.4.1.2020.2 (дата звернення 18.04.2024).

  10. Шипуліна Ю.С. Управління формуванням інноваційної культури промислових підприємств: монографія. Суми : ТОВ «Триторія», 2017. 432 с.

  11. Aarikka-Stenroos, L., Lehtimäki, T. (2014). Commercializing a radical innovation: Probing the way to the market. Industrial Marketing Management, 43(8), 1372-1384. URL: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2014.08.004 (дата звернення04.2024).

  12. Cubero, J.N., Gbadegeshin, S.A., Consolación, C. (2021). Commercialization of disruptive innovations: Literature review and proposal for a process framework. International Journal of Innovation Studies5(3), 127-144. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijis.2021.07.001 (дата звернення04.2024).

  13. Engez, A., Aarikka-Stenroos, L. (2023). Stakeholder contributions to commercialization and market creation of a radical innovation: bridging the micro- and macro levels. Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 38 No. 13, pp. 31-44. URL: https://doi.org/10.1108/JBIM-03-2022-0136 (дата звернення04.2024).

  14. Featherman, M., Jia, S.J., Califf, C.B., Hajli, N. (2021) The impact of new technologies on consumers beliefs: Reducing the perceived risks of electric vehicle adoption. Technological Forecasting and Social Change169, 120847. URL: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120847 (дата звернення04.2024).

  15. Harrington E.C. (1965). The Desirability Function. Industrial Quality Control. Р. 494–498.

  16. Illiashenko, S., Shypulina, Y., Illiashenko, N., Gryshchenko, O., Derykolenko, A. (2020). Knowledge management at Ukrainian industrial enterprises in the context of innovative development. Engineering Management in Production and Services, 12(3), 43-56. URL: http://doi.org/10.2478/emj-2020-0018 (дата звернення04.2024).

  17. Lowe, B., Alpert, F. (2015). Forecasting consumer perception of innovativeness. Technovation, 45, 1-14. URL: https://doi.org/10.1016/j.technovation.2015.02.001 (дата звернення 18.04.2024).

  18. Marx M., Gans J., Hsu D. Dynamic commercialization strategies for disruptive technologies: Evidence from the speech recognition industry. Management Science. 2014. 60, 12. URL: http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/mnsc.2014.2035 (дата звернення 18.04.2024).

  19. Olson, D., Wu D. (2020). Enterprise Risk Management Models. 3st Springer Nature.  225 p.

  20. Zhang, Z., Hou, Y. (2017). The effect of perceived risk on information search for innovative products and services: The moderating role of innate consumer innovativeness. Journal of consumer marketing, 34(3), 241-254. URL: https://doi.org/10.1108/JCM-04-2016-1768 (дата звернення04.2024).

##submission.howToCite##
ІЛЛЯШЕНКО, Сергій Миколайович; ШИПУЛІНА, Юлія Сергіївна; ІЛЛЯШЕНКО, Наталія Сергіївна. Управління маркетинговими ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 8, n. 2, p. 17-29, чер. 2024. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/362>. Дата доступу: 04 гру. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз