Управління маркетинговими ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту
Анотація
Розроблено методичні засади управління ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту. Розкрито їх сутність і спонукальні причини прояву. Запропоновано підходи до зниження рівня ідентифікованих ризиків: підвищення рівня споживчої готовності цільових споживачів – для ризику несприйняття інновацій; удосконалення системи мотивації чи коригування складу суб’єктів інноваційного процесу – для ризику інноваційної неготовності.
Ключові слова: маркетингові ризики, комерціалізація інновацій, радикальні інновації, управління ризиками, випереджаючий інноваційний розвиток
DOI: 10.15276/mdt.8.2.2024.2
- Jones, J.K. Design methods. Edition 2. New York: Van Nostrand Reinhold. 1992. 407 p.
- Ілляшенко Н.С. Управління випереджаючим інноваційним розвитком промислових підприємств : монографія. Суми : Триторія, 2019. 504 с.
- Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С., Ілляшенко Н.С. Вплив міжнародного іміджу України на перспективи її повоєнного інноваційного розвитку. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7. № 3. С. 24-38. URL: http://doi.org/10.15276/mdt.7.3.2023.2 (дата звернення 18.04.2024).
- Костянчук К.В., Зозульов О.В. Особливості виведення інноваційного товару на промисловий ринок. Актуальні проблеми економіки та управління. 2020. № 14. URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/187308 (дата звернення 18.04.2024).
- Michael J. Baker (ed). The IEBM Encyclopedia of Marketing. Edition 2. London: Thomson Learning. 2001. 865 p.
- Олефіренко О.М. Комерціалізація інновацій як об’єктивний чинник ефективного функціонування промислового підприємства. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. Вип. 5 (05). С. 184-189. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/5_2016/36.pdf (дата звернення 18.04.2024).
- Перерва П.Г., Маслак М.В., Кобєлєва А.В. Методологічні засади маркетингового забезпечення комерціалізації інтелектуальної власності. Маркетинг і цифрові технології, 2022. Т. 6. № 2. С. 38-48. URL: http://doi.org/10.15276/mdt.6.2.2022.3 (дата звернення 18.04.2024).
- Солнцев С., Жигалкевич Ж. Види ризиків інноваційних проектів в межах машинобудівних квазіструктур // Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи: зб. тез доп. І Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 23 квіт. 2020 р. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2020. С. 194-195.
- Солнцев С.О., Жигалкевич Ж.М. Визначення привабливості інноваційних проектів в межах квазіструктур на основі конджойнт підходу. Маркетинг і цифрові технології, 2020. Т. 4. 1. С. 15-28. URL: http://doi.org/10.15276/mdt.4.1.2020.2 (дата звернення 18.04.2024).
- Шипуліна Ю.С. Управління формуванням інноваційної культури промислових підприємств: монографія. Суми : ТОВ «Триторія», 2017. 432 с.
- Aarikka-Stenroos, L., Lehtimäki, T. (2014). Commercializing a radical innovation: Probing the way to the market. Industrial Marketing Management, 43(8), 1372-1384. URL: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2014.08.004 (дата звернення04.2024).
- Cubero, J.N., Gbadegeshin, S.A., Consolación, C. (2021). Commercialization of disruptive innovations: Literature review and proposal for a process framework. International Journal of Innovation Studies, 5(3), 127-144. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijis.2021.07.001 (дата звернення04.2024).
- Engez, A., Aarikka-Stenroos, L. (2023). Stakeholder contributions to commercialization and market creation of a radical innovation: bridging the micro- and macro levels. Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 38 No. 13, pp. 31-44. URL: https://doi.org/10.1108/JBIM-03-2022-0136 (дата звернення04.2024).
- Featherman, M., Jia, S.J., Califf, C.B., Hajli, N. (2021) The impact of new technologies on consumers beliefs: Reducing the perceived risks of electric vehicle adoption. Technological Forecasting and Social Change, 169, 120847. URL: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120847 (дата звернення04.2024).
- Harrington E.C. (1965). The Desirability Function. Industrial Quality Control. Р. 494–498.
- Illiashenko, S., Shypulina, Y., Illiashenko, N., Gryshchenko, O., Derykolenko, A. (2020). Knowledge management at Ukrainian industrial enterprises in the context of innovative development. Engineering Management in Production and Services, 12(3), 43-56. URL: http://doi.org/10.2478/emj-2020-0018 (дата звернення04.2024).
- Lowe, B., Alpert, F. (2015). Forecasting consumer perception of innovativeness. Technovation, 45, 1-14. URL: https://doi.org/10.1016/j.technovation.2015.02.001 (дата звернення 18.04.2024).
- Marx M., Gans J., Hsu D. Dynamic commercialization strategies for disruptive technologies: Evidence from the speech recognition industry. Management Science. 2014. 60, 12. URL: http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/mnsc.2014.2035 (дата звернення 18.04.2024).
- Olson, D., Wu D. (2020). Enterprise Risk Management Models. 3st Springer Nature. 225 p.
- Zhang, Z., Hou, Y. (2017). The effect of perceived risk on information search for innovative products and services: The moderating role of innate consumer innovativeness. Journal of consumer marketing, 34(3), 241-254. URL: https://doi.org/10.1108/JCM-04-2016-1768 (дата звернення04.2024).
-
pdf_2
скачано раз
##submission.howToCite##
ІЛЛЯШЕНКО, Сергій Миколайович; ШИПУЛІНА, Юлія Сергіївна; ІЛЛЯШЕНКО, Наталія Сергіївна.
Управління маркетинговими ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту.
МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 8, n. 2, p. 17-29, чер. 2024.
ISSN 2523-434X.
Доступно за адресою: <http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/362>. Дата доступу: 04 гру. 2024