Бренд роботодавця в системі економічних відносин на ринку
Анотація
У статті проаналізовано місце бренду роботодавця в комплексі брендів підприємства в системі економічних відносин, що виникають на ринку під час формування підприємством власного людського капіталу. Досліджено сутність бренду роботодавця за рахунок систематизації існуючих підходів до його визначення. На основі аналізу виокремлено ключові суб’єкти ринкових відносин, які є контактними групами бренду роботодавця, з числа внутрішнього та зовнішнього середовищ підприємства. Визначено напрями впливу бренду роботодавця на суб’єктів внутрішнього та зовнішнього середовищ в контексті формування людського капіталу підприємства. Сформовано власне визначення бренду роботодавця задля формування людського капіталу підприємства
Ключові слова: бренд роботодавця, суб’єкти бренду роботодавця, функції бренду роботодавця, сутність бренду роботодавця, модель суб’єктів бренду роботодавця
DOI: 10.15276/mdt.8.2.2024.5
- Barrow S. Turning recruitment advertising into a competitive weapon: paper delivered at the CIPD Annual Conference. Harrogate: Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD), 1990.
- Гуржій Н. М. Вартість бренду та капітал бренду: сутність, відмінність та взаємозв’язок. Management and Entrepreneurship: Trends of Development. 2022. № 4, С. 60-68.
- Зозульов О., Григораш М. Корпоративний бренд: сутність та особливості. Маркетинг в Україні. 2010. № 2, С. 36-42.
- Employee Experience and Customer Experience – What is the Connection? International Data Corporation. URL: https://blogs.idc.com/2021/09/17/employee-experience-and-customer-experience-what-is-the-connection/ (дата звернення 03.05.2024).
- Ambler T., Barrow S. The employer brand. The Journal of Brand Management. 1996. Vol. 4. P. 185–206.
- Employer brand. Chartered Institute of Personnel and Development URL: https://www.cipd.co.uk/knowledge/fundamentals/people/recruitment/brand-factsheet (дата звернення 03.05.2024).
- Гонтарева І.В., Тимошенко К.А. Методичний підхід до аналізу бренда роботодавця на прикладі ІТ-компаній. Соціальна економіка. 2019. № 58, С. 59-69.
- Minchington B. Your Employer Brand: Attract, Engage, Retain. Sydney: Collective Learning Australia, 2006. 232 p.
- Цимбалюк С. О. Дослідження та формування бренда роботодавця: теоретико-прикладні аспекти. Проблеми економіки. 2015. № 4, С. 247-252.
- Sartain, L. Brand from the Inside: Eight Essentials to Emotionally Connect Your Employees to Your Business. / L. Sartain, M. Schumann. San Francisco : John Wiley & Sons, 2006. 272 p
- Tikoo S., Backhaus K. Conceptualizing and researching employer branding. Career Development International; 2004. 9. 4/5. P. 501-517.
- Sullivan, J. The 8 Elements of a Successful Employment Brand. DJS. URL: https://drjohnsullivan.com/uncategorized/the-8-elements-of-a-successful-employment-brand/ (дата звернення 03.05.2024).
- Мокіна С. М. Концепція бренду роботодавця: сутність, функції, класифікація, інструменти формування. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2014. № 6(1), С. 189-196.
- Татаревська М.С., Сорока О.В., Лосікова О.О. HR-брендінг у системі управління персоналом сучасної організації. Економіка і регіон. 2014. № 2, С. 57–62.
- Фігурської І., Матуськи Є. (2013). Employer branding as a human resources management strategy. Human Resources Management & Ergonomics. Volume VII. URL: https://frcatel.fri.uniza.sk/hrme/files/2013/2013_2_03.pdf (дата звернення 03.05.2025).
- Кривальські Сантьяго Дж. (2023). The progression in employer branding and employee-basedbrand equity: Scholar API-based systematic literature review. Journal of Economics & Management. Volume 45, C. 237-289.
-
pdf_5
скачано раз