Маркетинг в координатах екосистемної парадигми розвитку
Анотація
Стаття містить авторський концепт бізнес-екосистеми, складовою якої є підсистема маркетингової екосистемної діяльності. Обгрунтовано, що складниками екосистемності як феномену та явища, процесу, інституту сучасної цифрової доби є тріада: теорія бізнес-екосистем, екосистемний підхід до розвитку підприємницької діяльності, формування екосистемного мислення та економічної і соціальної культури досягнення стійкого розвитку. Перспективи подальшої розбудови кращих практик підприємницької діяльності в цілому і в сфері маркетингу, зокрема, як переконують автори, пов’язані з розвитком платформ, мереж, екосистемних компаній, інших екосистемних структур. Наведені визначальні новітні характеристики бізнес-екосистем і серед них особлива увага приділена розширенню суб’єктності екосистемної діяльності.
Ключові слова: бізнес-екосистема, цифрова економіка, екосистемна компанія, маркетинг в екосистемній парадигмі, екосистемний підхід, екосистемна культура, маркетингова діяльність
DOI: 10.15276/mdt.8.2.2024.8
- Moore, J.F. Predators and Prey: A New Ecology of Competition. Harvard Business Review. 1999. Vol. 71. №3. Р. 75-86.
- Moore, J.F. The Death of Competition: Leadership and Strategy in the Age of Business Ecosystems. URL: http://herbrubenstein.com/articles/THE-DEATH-OF-COMPETITION.pdf (дата звернення12.2023).
- Moore, J.F. Business ecosystems and the view of the firm. URL: https://www.researchgate.net/publication/265217727_Business_ecosystems_and_the_ view_of_the_firm (дата звернення 26.12.2023).
- Adner R. Match your innovation strategy to your innovation ecosystem. Harvard Business Review. 2006. Vol. 84. No. 4. Рp. 98–107.
- Williamson, P. J., De Meyer, A. Ecosystem Advantage: How to Successfully Harness the Power of Partners. California Management Review. 2012. Vol. 55. №1. Р. 24–46.
- Teece David J. Business Ecosystem. URL: https://www.researchgate. net/publication/312324064_Business_Ecosystem (дата звернення 12.2023).
- Lappi T. [et al.] Business Ecosystem Definition in Built Environment Using a Stakeholder Assessment Process / T. Lappi, H. Haapasalo, K. Aaltonen. Management. 2015. Vol. 10. №2. P. 111-129.
- Bithas G. [et al.] Managing Transformation within Service Systems Networks: A System Viability Approach. Systems Research and Behavioral Science. 2018. Vol. 35. №4. P. 469-484.
- Jacobides M. G., Cennamo C., Gawer A. Towards a theory of ecosystems. Strategic Management Journal. 2018. Vol. 39. No. 8. Рp. 2255–2276. DOI 10.1002/smj.2904.
- Бажал Ю.М. Інноваційна екосистема як чинник забезпечення прогресивних структурних змін в економіці. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2022. Т. 7, вип. 1. С. 3-9. DOI: 10.18523/2519-4739.2022.7.1.3-9.
- Бистряков І.К., Клиновий Д.В. Платформна економіка просторових бізнес-екосистем як інноваційний тренд сталого розвитку. Наука та наукознавство. 2019. № 3. С. 3-25.
- Бугайко Д.О. Екосистемний підхід до відродження авіабудівної галузі України з орієнтацією на майбутнє. Вісник економічної науки України. 2023. № 1. С. 24-34. DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2023.1(44).24-34
- Довгань Ж.М. Розвиток банківських екосистем: ризики і перспективи. Інноваційна економіка. 2019. № 5-6. С. 158-164.
- Каленюк І.С., Унінець І. М. Екосистема смарт-економіки в глобальному середовищі. Стратегія економічного розвитку України. 2021. Вип. 49. С. 5-20. DOI 10.33111/sedu.2021.49.005.020.
- Литвиненко О.Л. Аналіз інноваційної екосистеми України: регіональний розріз. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія : Економічні науки. № 8. С. 27-37. DOI: 10.25313/2520 2294 2022 8 8217.
- Підоричева І.Ю. Інноваційні екосистеми України: концептуальні засади розвитку в умовах глокалізації та євроінтеграції. Економіка промисловості. 2021. № 2. С. 5-44. DOI: http://doi.org/10.15407/econindustry 2021.02.005.
- Колот А.М., Герасименко О. О. Праця ХХІ: філософія змін, виклики, вектори розвитку. Київ: КНЕУ, 2021. С. 252.
- Kleemann F., Voß G., & Rieder K. M. Un(der)Paid Innovators: The Commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing. Science, Technology & Innovation Studies. 2008. №1. Р. 5-26.
- Колот А.М., Герасименко О.О. Праця ХХІ: філософія змін, виклики, вектори розвитку. Київ: КНЕУ, 2021. С. 252.
- Kleemann F., Voß G., & Rieder K. M. Un(der)Paid Innovators: The Commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing. Science, Technology & Innovation Studies. №1. Р. 5-26.
- Колот А. М., Герасименко О. О. Праця ХХІ: філософія змін, виклики, вектори розвитку. Київ: КНЕУ, 2021. С.
-
pdf_8
скачано раз