Маркетингові інструменти та брендінг в діяльності професійного футбольного клубу

  • Aleksandr Teletov д-р екон. наук, професор, професор кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю, Сумський державний університет (Суми, Україна)
  • Ievgenyi Nagornyi канд. екон. наук, наук. співробітник Науково-дослідного сектору, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (Суми, Україна)
  • Nataliia Letunovska канд. екон. наук, асистент кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю, Сумський державний університет (Суми, Україна)
  • Pavlo Pigul магістр, Навчально-науковий інститут фінансів, економіки та менеджменту імені Олега Балацького, Сумський державний університет (Суми, Україна)

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність підсилення використання концепції маркетингу в організації діяльності футбольних клубів. Доведено, що українські футбольні клуби повинні біль результативно використовувати сучасні маркетингові інструменти, починаючи з проведення відповідних досліджень, на підставі яких має збільшитися пропозиція нових видів послуг для споживачів, вдосконалювати цінову політику, покращувати процес брендування та комплекс комунікаційних заходів й каналів розподілу тощо, які максимально зорієнтують діяльність футбольних клубів на задоволення потреб спортивних організацій, вболівальників та спонсорів, що має привести до комерційного успіху.


Ключові слова: футбольний бізнес, маркетинг у футболі, професійний футбольний клуб, комплекс маркетингу у футбольному бізнесі, комунікаційна діяльність футбольних клубів, брендування у футболі.


DOI: 10.15276/mdt.3.2.2019.4


  1. Aleshyn, V.V. (2000). Marketinh i menedzhment v sfere fizicheskoi kultury i sporta [Marketing and management in the field of physical culture and sports]. Moscow: TEIS. (in Russian)

  2. Aronov, H.Z. (2012). Osnovy marketinha v sfere usluh fizicheskoi kultury [Basics of marketing in the field of physical services]. Uchenye zapiski universiteta imeni P.F. Leshafta [Scientific notes of the University named after P.F. Lesgaft], no. 10(92), pp. 20-24. (in Russian)

  3. Bich, D. (2010). Marketinh sporta [Sports marketing]. Moscow: Alpina Pablisher. (in Russian)

  4. Bühler, André W., & Nufer, G. (2006). The nature of sports marketing. www.econstor.eu. Retrieved from https://www.econstor.eu/bitstream/10419/57403/1/683522957.pdf.

  5. Galkin, V. (n.d.). Marketynh v sporti [Marketing in sports]. vadim-galkin.ru. Retrieves from http://vadim-galkin.ru/sport- 2/sport/marketing/ (in Ukrainian)

  6. Devis, S., & Dann, M. (2005). Brend-bildinh. Sozdanie biznesa, raskruchivaushcheho brend [Brand building. Creating a business that promotes the brand]. Saint Petersburg: Piter. (in Russian)

  7. Zolotarev, V.S., & Skryhun, N.P. (2010). Sportyvnyi marketynh yak prohresyvna tekhnolohiia prosuvannnia [Sports marketing as a progressive technology of advancement]. Аktualne problemy nowoczesnych nauk-2010: Materialy VImiedzynarodowej naukowipraktycznej konferencji. – Przsemysl: Nauka i studia, no. 7, pp. 15-17. (in Ukrainian)

  8. Kozyn, L.V. (2017). Vykorystannia instrumentiv sportyvnoho marketynhu v konteksti formuvannia loialnosti sportyvnykh vbolivalnykiv [Use of sports marketing tools in the context of the formation of loyality of sports fans]. Molodyi vchenyi [Young scientist], no. 6(46), pp. 442-228. (in Ukrainian)

  9. Mullin, B., Hardi, S., & Satton, U. (2000). Sport marketing. Champaign, IL: Human Kinetics.

  10. Pitts, B., & Stotlar, D. (2007). Fundamentals of sport marketing. Morgantown: Fitness Information Technology.

  11. Razumovskyi, S.O. (2013). Marketynh fizychnoi kultury yak element sotsialnoi sfery suspilstva (sotsialno-filosofskii analiz) [Marketing of physical culture as an element of the social sphere of society (socio-philosophical analysis)]. Slobozhanskii naukovo-sportyvnyi visnyk [Slobozhansky scientific and sports bulletin], no. 2, pp. 199-204. (in Ukrainian)

  12. Stepanova, O.N. (2005). Upravlenie marketinhovoi deiatelnostiiu v fizkulturno-sportivnoi orhanizatsii: kontseptualnyi podkhod i elementy tekhnolohii [Management of marketing activities in a sports organization: a conceptual campaign and elements of technology]. Teoriia i praktika fizicheskoi kultury – [Theory and practice of physical culture], no. 2, pp.38-43. (in Russian)

  13. Terner, P. Priamoi marketinh v industrii sporta [Direct marketing in the sports industry]. (n.d.). www.marketing.spb.ru. Retrieved from http://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/d-m_sport.htm [in Russian].

  14. Tyshchenko, T.B. (2009). Sportyvnyi marketynh yak nova haluz profesiinoi diialnosti fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu [Sports marketing as a new branch of professional activity of specialists in physical education and sports]. Naukovi zapysky [Scientific notes], pp. 203-210. (in Ukrainian)

  15. Shaff, F. (1998). Sportivnyi marketinh [Sports marketing]. Moskow: Filin. (in Russian)

  16. Yavlenin, I. Sportivnyi marketing: printsipy pozitsionirovaniia proffessionalnogo sportivnogo kluba [Sports marketing: the principles of positioning a professional sports club]. www.marketing.spb.ru. Retrieved from http://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/ sport.htm (in Russian)

  17. Shitova, N.A. (1999). Ekonomika fizicheskoi kultury i sporta [The economy of physical culture and sports]. Omsk. (in Russian)

  18. 18. Vartist sportyvnykh klubiv [The cost of sports clubs]. (n.d.). epravda.com.ua. Retrieved from http://www.epravda.com.ua/news/2017/06/8/625783/ (in Ukrainian)

  19. 19. Evrokubky-2017/18. Stalo vidomo, skilky zarobyly ukrainski kluby [Eurocups-2017/18. It became known how much Ukrainian clubs earned]. (n.d.). tsn.ua. Retrieved from https://prosport.tsn.ua/sport/yevrokubki-2017-18-stalo-vidomo-skilki-zarobili-ukrayinski-klubi-112501 2.html (in Ukrainian)

  20. Illiashenko, S.M. (Eds). (2004). Marketynh: bakalavrskyi kurs [Marketing: baccalaureate course]. Sumy: VTD “Universytetska knyha”. (in Ukrainian)

  21. 21. PwC. Predvaritelnye rezultaty issledovaniia po problematike naslediia krupnykh sportivnykh sorevnovanii na Konventsii “Sport-akkord” [PwC. Preliminary results of the research on the legacy of major sporting events at the Sport Accord Convention]. (n.d.). pwc.ru. Retrieved from http://www.pwc.ru/ru/press-releases/2015/legacystudy.html (in Russian)

  22. 22. Laboratoriia Biletologia. Issledovanie “Marketinhovye stratehii futbolnykh klubov Evropy” [Laboratory Biletologia. Research “Marketing Strategies of European Football Clubs”]. rma.ru. Retrieved from http://www.rma.ru/news/15903/ (in Russian)

  23. Tielietov, O.S. (2015). Reklamnyi menedzhment [Advertising management]. Sumy: Universytetska knyha. (in Ukrainian)

  24. Pereverzin, I.I., Kutepov, M.E., & Zavadskaia, D.L. (2003). Memedzhment i ekonomika fizicheskoi kultury i sporta [Management and economics of physical culture and sports]. Moscow: RIO RHUFK. (in Russian)

  25. Futbolnyi SRM [Football CRM]. (n.d.). s-market-football.blogspot.com. Retrieved from http://s-market-football.blogspot.com/p/blog-page_6088.html (in Russian)

##submission.howToCite##
TELETOV, Aleksandr et al. Маркетингові інструменти та брендінг в діяльності професійного футбольного клубу. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 3, n. 2, p. 62-74, чер. 2019. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/68>. Дата доступу: 25 чер. 2019
Розділ
Статьи
переглянуто раз: