Цифровий бізнес в Україні: бекграунд та ретроспектива

  • Alona Natorina кандидат економічних наук, завідувач кафедри міжнародної економіки, обліку та фінансів Міжнародного науково-технічного університету імені академіка Юрія Бугая (Київ, Україна).

Анотація

Ґрунтуючись на результатах аналітичного дослідження бекграунду цифрового бізнесу встановлено, що для розширення меж цільової аудиторії та підвищення рівня задоволеності онлайн-покупців, ритейлерам необхідно впроваджувати релевантний маркетинговий інструментарій, оптимізувати роботу Інтернет-магазину і мобільних додатків. За результатами компаративного аналізу діяльності Інтернет-магазинів українських DIY-ритейлерів детерміновано та інтерпретовано драйвер-чинники розвитку цифрового бізнесу, що рекомендовано використовувати у рамках реалізації заходів для досягнення генеральної мети. Проведено ретроспективний аналіз досвіду онлайн-діяльності DIY-ритейлерів в Україні та запропоновано акценти прогресивного персистентного розвитку цифрового бізнесу, що гарантують швидке масштабування в умовах інтенсивної конкуренції та посилюють конкурентні позиції ритейлерів.


Ключові слова: DIY-ритейл, акценти прогресивного персистентного розвитку цифрового бізнесу, драйвер-чинники розвитку цифрового бізнесу, Інтернет-магазин, цифровий бізнес


DOI: 10.15276/mdt.4.1.2020.1


  1. Oklander, M. A., Oklander T. O. (2017). Sehmentuvannia i komunikatsii v tsyfrovomu marketynhu [Segmentation and communication in digital marketing]. Marketing and management of innovations, no. 3, pp. 69–78.

  2. Yermak, S. (2017). Problems of innovative activity development at food industry enterprises of Ukraine. Journal of Hygienic Engineering and Design, no. 21, pp. 96–102. Available at: http://www.jhed.mk/filemanager/JHED%20Vol.%2021/03.%20FPP/09.%20Full%20paper%20-%20Svitlana%20Yermak.pdf (accessed 01 December 2019).

  3. Picodi. (2019). Available at: https://www.picodi.com/ua/ (accessed 12 December 2019).

  4. Kantar Ukraine. (2020). Available at: https://tns-ua.com/ (accessed 23 December 2019).

  5. GfK. (2018). Available at: http://www.gfk.com/ (accessed 15 December 2019).

  6. Cable.co.uk. (2019). Available at: https://www.cable.co.uk/ (accessed 26 November 2019).

  7. Mlab. (2019). Available at: https://mlab.com/ (accessed 26 November 2019).

  8. Lukianchenko, O. (2018). Za dva roky v lidery rynku: yak Epitsentr naroshchuie prodazhi mebliv [In two years in market leaders: how Epicenter increases furniture sales]. Retailers Association of Ukraine. Available at: https://rau.ua/dosvid/epitsentr-prodazhi-mebeli/ (in Ukrainian) (accessed 26 November 2019).

  9. Shevchenko, V. (2020). Yak ukraintsi zdiisniuiut pokupky onlain [How Ukrainians make purchases online]. Na chasi. Available at: https://nachasi.com/2020/02/21/reddit-kyiv/ (accessed 01 December 2019).

  10. Retail Association of Ukraine. (2020). Available at: https://rau.ua/ (accessed 12 December 2019).

  11. Info Sapiens. (2019). Available at: https://sapiens.com.ua/ (accessed 23 December 2019).

  12. Dragon Capital. (2019). Available at: https://dragon-capital.com/ (accessed 15 December 2019).

  13. State Statistics Service of Ukraine. (2020). Indeksy spozhyvchykh tsin na tovary ta posluhy u 2002-2019 rr. [Consumer price indices for goods and services in 2002-2019]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2008/ct/cn_rik/icsR/iscR_u/isc_tp_rik_u.htm (accessed 23 December 2019).

  14. State Statistics Service of Ukraine. (2020). Oplata pratsi ta sotsialno-trudovi vidnosyny [Remuneration and social and labor relations]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua (accessed 23 December 2019).

  15. Worldwide broadband speed league. (2019). Available at: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/assets.cable.co.uk/broadband-speedtest/worldwide-broadband-speed-league-2019-data.xlsx (accessed 26 November 2019).

  16. Natorina, A. (2018). The marketing commodity policy of online-retailers: characterization and trajectories of development. Scientific journal “Business Inform”, no. 9, pp. 272-277. Available at: http://oaji.net/articles/2019/727-1547028786.pdf (accessed 23 December 2019).

  17. Natorina, A. (2018). Online retailers’ management system of marketing commodity policy. Economic Annals-XXI, no. 174 (9-10), pp. 69–72. Available at: http://soskin.info/userfiles/file/Economic-Annals-pdf/DOI/ea-V174-11.pdf (in English) (accessed 23 December 2019).

18. SimilarWeb. (2020). Available at: https://www.similarweb.com (accessed 26 November 2019).

##submission.howToCite##
NATORINA, Alona. Цифровий бізнес в Україні: бекграунд та ретроспектива. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 4, n. 1, p. 6-14, бер. 2020. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/89>. Дата доступу: 31 тра. 2020
Розділ
Статьи
переглянуто раз: