Цифровізація бізнес-процесів: бібліометричний аналіз

  • Hanna Khaba аспірантка кафедри маркетингу, Сумський державний університет (Суми, Україна)
  • Lyubov Sygyda к.е.н., доцент кафедри маркетингу, Сумський державний університет (Суми, Україна)
  • Anastasiia Nazarenko студентка кафедри маркетингу, Сумський державний університет (Суми, Україна)

Анотація

Метою даного дослідження є аналіз та систематизація наукового доробку щодо впливу цифровізації на розвиток бізнес-процесів. Для досягнення поставленої мети проведено бібліометричний аналіз наукових напрацювань, присвячених досліджуваній тематиці. Періодом дослідження обрано 2000-2020 роки. Вихідні данні для дослідження були сформовані на основі аналізу 1290 наукових статей, представлених у наукометричній базі даних Scopus. Для аналізу панельних даних авторами використано інструментарій програмного забезпечення VOSviewer. За результатами проведеного теоретичного дослідження визначено найбільш продуктивних науковців, перспективні наукові журнали, вклад країн, а також роль фінансових спонсорів у розвитку досліджуваного питання. Враховуючи отримані результати, авторами схарактеризовано напрямки подальших досліджень у сфері цифровізації бізнес-процесів.


Ключові слова: цифровізація, бізнес-процеси, COVID-19, бібліометричний аналіз, трансформація бізнесу.


DOI: 10.15276/mdt.5.3.2021.5



  1. Bacik, R., Gavurova, B., Fedorko, R., & Olearova, M. (2020). Using Digital Devices in the Online Shopping: a Study of Demographic Differences. Marketing and Management of Innovations, 4, 154-167. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-12

  2. Bilan, Y., Pimonenko, T., & Starchenko, L. (2020). Sustainable business models for innovation and success: bibliometric analysis. In E3S Web of Conferences (Vol. 159, p. 04037). EDP Sciences.

  3. Cabelkova, I., Tvaronaviciene, M., & Strielkowski, W. (2021). Innovations in Achieving Sustainable Economic Performance Under Income Inequality. Marketing and Management of Innovations, 2, 146-154. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-12

  4. Chigrin, O., & Pimonenko, T. (2014). The ways of corporate sector firms financing for sustainability of performance. International Journal of Ecology and Development, 29(3), 1-13.

  5. Dubina, O., Us, Y., Pimonenko, T., & Lyulyov, O. (2020). Customer Loyalty to Bank Services: The Bibliometric Analysis. Virtual Economics, 3(3), 53-66.

  6. Gomber, P., Koch, J. -., & Siering, M. (2017). Digital finance and FinTech: Current research and future research directions.Journal of Business Economics, 87(5), 537-580. doi:10.1007/s11573-017-0852-x

  7. Google Trends (2020). Retrived from: https://trends.google.com/trends/

  8. Hammou, I., Aboudou, S., & Makloul, Y. (2020). Social Media and Intangible Cultural Heritage for Digital Marketing Communication: Case of Marrakech Crafts. Marketing and Management of Innovations, 1, 121-127. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-09

  9. Ivanov, D., Dolgui, A., & Sokolov, B. (2019). The impact of digital technology and industry 4.0 on the ripple effect and supply chain risk analytics.International Journal of Production Research, 57(3), 829-846. doi:10.1080/00207543.2018.1488086

  10. Lenka, S., Parida, V., & Wincent, J. (2017). Digitalization capabilities as enablers of value co-creation in servitizing firms.Psychology and Marketing, 34(1), 92-100. doi:10.1002/mar.20975

  11. Liulov, O. V., Pimonenko, T. V., Kvilinskyi, O. S., Us, Y. O., Arefieva, O., Akimov, O., & Pudryk, D. (2020). Government Policy on Macroeconomic Stability: Case for Low-and Middle-Income Economies. IBIMA Conference.

  12. Lyulyov, O., Pimonenko, T., Kwilinski, A., & Us, Y. (2021). The heterogeneous effect of democracy, economic and political globalisation on renewable energy. In E3S Web of Conferences (Vol. 250, p. 03006). EDP Sciences.

  13. Lyulyov, O., Pimonenko, T., Kwilinski, A., Dzwigol, H., Dzwigol-Barosz, M., Pavlyk, V., & Barosz, P. (2021). The impact of the government policy on the energy efficient gap: The evidence from ukraine. Energies, 14(2) doi:10.3390/en14020373

  14. Lyulyov, O., Us, Y., Pimonenko, T., Kwilinski, A., Vasylieva, T., Dalevska, N., Polchun, J., & Boiko, V. The Link Between Economic Growth and Tourism: Covid-19 Impact. Proceedings of the 36th International Business Information Management Association (IBIMA), ISBN: 978-0-9998551- 5-7, 4-5 November 2020, Granada, Spain, р. 8070-8086. (SCOPUS, Web of Science)

  15. Mirdamad, M. G. (2020). Innovative Tools for Investment Management in the Digital Economy: a Guide for Post-Socialist Countries. Marketing and Management of Innovations, 4, 181-190. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-14

  16. Miskiewicz, R. (2020). Internet of Things in Marketing: Bibliometric Analysis. Marketing and Management of Innovations, 3, 371-381. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-27

  17. Nagy, J., Oláh, J., Erdei, E., Máté, D., & Popp, J. (2018). The role and impact of industry 4.0 and the internet of things on the business strategy of the value chain-the case of hungary.Sustainability (Switzerland), 10(10) doi:10.3390/su10103491

  18. Norberg, A., Dziuban, C. D., & Moskal, P. D. (2011). A time-based blended learning model.On the Horizon, 19(3), 207-216. doi:10.1108/10748121111163913

  19. Parviainen, P., Tihinen, M., Kääriäinen, J., & Teppola, S. (2017). Tackling the digitalization challenge: How to benefit from digitalization in practice.International Journal of Information Systems and Project Management, 5(1), 63-77. doi:10.12821/ijispm050104

  20. Pimonenko, T., Liuliov, O., & Us, Y. (2019). Marketing strategies of green investments: basic concepts and specific features. Herald of Ternopil National Economic University, (1 (91)), 177-185.

  21. Pimonenko, T., Lyulyova, L., Us, Ya. (2017). Energy-efficient house: economic, ecological and social justification in Ukrainian conditions. Environmental Economics, 8(4), 53-61. doi:10.21511/ee.08(4).2017.07

  22. Rachida A. (2020). Digitalization for Human Resource Management. Marketing and Management of Innovations, 1, 245-255. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-20

  23. Rubanov P., Lyeonov S., Bilan Y., Lyulyov O. The fintech sector as a driver of private entrepreneurship development in time of Industry 4.0. The impact of Industry 4.0 on the level of shadow employment. International Scientific Conference on The Impact of Industry 4.0 on Job Creation Location: Trencianske Teplice, SLOVAKIA. 2019, pp. 319–327.

  24. Scherer, A. G., Rasche, A., Palazzo, G., & Spicer, A. (2016). Managing for political corporate social responsibility: New challenges and directions for PCSR 2.0.Journal of Management Studies, 53(3), 273-298. doi:10.1111/joms.12203

  25. Scopus (2021). Retrived from: https://www.scopus.com/search/form.uri?display=basic

  26. Sommer, L. (2015). Industrial revolution - industry 4.0: Are german manufacturing SMEs the first victims of this revolution?Journal of Industrial Engineering and Management, 8(5), 1512-1532. doi:10.3926/jiem.1470

  27. Us Yana, Bilan Svitlana, Pimonenko Tetyana, Ostasz Grzegorz and Seliga Robert. Green Brand for Sustainable Business: Bibliometric Analysis. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association (IBIMA), ISBN: 978-0-9998551-4-0, 1-12 April 2020, Seville, Spain, p. 8456-

  28. Us, Y., Pimonenko, T., & Lyulyov, O. (2020). Energy efficiency profiles in developing the free-carbon economy: on the example of Ukraine and the V4 countries. Polityka Energetyczna, 23.

  29. Us, Ya., Pimonenko, T., Tambovceva, T., & Segers, J-P. (2020). Green Transformations in the Healthcare System: the COVID-19 Impact. Health Economics and Management Review, 1, 48-59. http://doi.org/10.21272/hem.2020.1-04

  30. Warner, K. S. R., & Wäger, M. (2019). Building dynamic capabilities for digital transformation: An ongoing process of strategic renewal.Long Range Planning, 52(3), 326-349. doi:10.1016/j.lrp.2018.12.001

  31. Zhghenti, T., & Chkareuli, V. (2021). Enhancing Online Business Sector: Digital Trust Formation Process. Marketing and Management of Innovations, 2, 87-93. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-07

  32. Zissis, D., & Lekkas, D. (2011). Securing e-government and e-voting with an open cloud computing architecture.Government Information Quarterly, 28(2), 239-251. doi:10.1016/j.giq.2010.05.010

##submission.howToCite##
KHABA, Hanna; SYGYDA, Lyubov; NAZARENKO, Anastasiia. Цифровізація бізнес-процесів: бібліометричний аналіз. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 5, n. 3, p. 53-62, жов. 2021. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/148>. Дата доступу: 20 жов. 2021
Розділ
Статьи
переглянуто раз: