SEM як інструмент просування ВЕБ-ресурсів компанії

  • Ірина Зіновіївна Гнилякевич-Проць канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри маркетингу Львівський національний університет імені Івана Франка (Львів, Україна)
  • Світлана Василівна Зінькова магістрантка кафедри маркетингу Львівський національний університет імені Івана Франка (Львів, Україна)

Анотація

У статті визначено сутність поняття SEM та його роль у цифровому маркетингу. Розглянуто аспекти становлення маркетингу у пошукових системах. Виявлено структурні елементи SEM, а саме: SEO-просування, PPC-маркетинг, SMM/SMO, ASO-оптимізацію, ORM-менеджмент, E-mail-маркетинг. Доведено важливість наскрізної аналітики для комплексного просування веб-ресурсів. Проаналізовано основні тенденції пошукового маркетингу. Проаналізовано відмінність між органічними та неорганічними методами просування веб-ресурсів, а також особливості використання даних методів на B2C та B2B-ринках. Запропоновано методологію інтегральної оцінки ефективності маркетингових заходів в Інтернет-середовищі. Спростовано основні упередження щодо SEM, які виникають у компаній, які розвиваються в мережі Інтернет.


Ключові слова: маркетинг в пошукових системах (SEM), SEO, PPC, наскрізна аналітика, веб-ресурс


DOI: 10.15276/mdt.5.4.2021.2



  1. Богуславська М.В., Мурована Л.В. SEO-оптимізація як інструмент інтернет-маркетингу. Актуальні проблеми та перспективи розвитку маркетингового управління : тези доповідей ІV Всеукраїнської наукової конференції молодих учених та студентів, м. Київ, 04 листопада 2016 р. Київ: КНУТД, 2016. С. 162. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/4148 (дата звернення: 05.10.2021).

  2. Дьоміна К.О. Який метод просування обрати: SEO, PPC чи SEM? IT Force Блог : веб-сайт. Харків, 2020. URL: https://itforce.ua/uk/blog/kakoj-metod-prodvizheniya-vybrat-seo-ppc-ili-sem/ (дата звернення: 06.10.2021).

  3. Ковальов О.А. ТОП 10 інструментів для контекстної реклами. UAATEAM Блог : веб-сайт. Харків, 18.06.2019. URL: https://uk.uaateam.agency/blog/top-10-instrumentiv-dlya-kontekstnoyi-reklami-pro-yaki-vi-ne-chuli/ (дата звернення: 21.10.2021).

  4. Кривенко Я.В., Беляєв Л.В. Digital Marketing в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Інформаційні технології в економіці і управлінні : зб. наук. студ. праць, 2019. Одеса : ОНЕУ, 2019. С. 135–144.

  5. Лата Є.О. Результати народного рейтингу SEO-інструментів 2017. Serpstat Блог : веб-сайт. Київ, 2017. URL: https://serpstat.com/ru/blog/rezultati-narodnogo-rejtinga-seo-instrumentov-2017/ (дата звернення: 17.10.2021).

  6. Лендінг агентства інтернет-реклами Sotnik. Київ, 2020. URL: https://sotnik.biz.ua/services/nastroyka_skvoznoy_analitiki/ (дата звернення: 09.10.2021).

  7. Івашко В.М. SMM-маркетинг як один з перспективних методів оптимізації бізнесу в інтернеті. Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технологи у виробництві та освіті: стан, досягнення, перспективи розвитку. Житомир, 2020. URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31208 (дата звернення: 08.10.2021).

  8. Ілляшенко С.М. Інструменти та методи просування продукції в Internet: аналітичний огляд. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015, № 3. C. 23. URL: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2015_3_20_32.pdf (дата звернення: 28.09.2021).

  9. Оптимізуємо сайт під соціальні мережі за допомогою SMO. Info Union Digital Marketing Agency. Київ, 2020. URL: https://infounion.com.ua/optimiziruem-sajt-pod-socialnye-seti-s-pomoshhyu-smo.html (дата звернення: 08.10.2021).

  10. Осіпов А. О. Наскрізна аналітика в Google Analytics. WebPromoExperts блог : веб-сайт. Київ, 15.12.2016. URL: https://webpromoexperts.net/blog/skvoznaya-analitika-v-google-analitycs/ (дата звернення: 08.10.2021).

  11. Разумов Д.Д. Що таке пошуковий маркетинг (SEM). Інформаційний портал «About Marketing» : веб-сайт, 15.05.2019. URL: https://aboutmarketing.info/internet-marketynh/shcho-take-poshukovyy-marketynh-sem (дата звернення: 29.09.2021).

  12. Севастьянова Т.М. Що таке ASO, і як правильно його просувати. Netpeak Блог : веб-сайт. Київ, 2020. URL: https://netpeak.net/ru/blog/kak-prodvigat-mobil-noe-prilozhenie-kratkoe-rukovodstvo-po-aso/ (дата звернення: 06.10.2021).

  13. Чорний А.Б. Дослідження Ukraine’s eCommerce Digital Marketing. Plerdy Блог : веб-сайт. 17.02.2020. URL: https://www.plerdy.com/ua/blog/ukraine-ecommerce-marketing-survey/ (дата звернення: 15.10.2021).

  14. Що таке пошуковий маркетинг SEM? Elit Blog : веб-сайт. 11.05.2020. URL: https://elit-web.ua/blog/chto-takoe-poiskovyj-marketing-sem (дата звернення: 10.10.2021).

  15. 279 SEO-інструментів інтернет-маркетингу. SEO QUICK. Київ, 2020. URL: https://seoquick.com.ua/utilities/ (дата звернення: 15.10.2021).

  16. A Marketer’s Guide To Search Engine Marketing. Top Floor Magazine. New Berlin, 2020. URL: https://www.topfloortech.com/wp-content/uploads/2018/08/A-Marketers-Guide-to-SEM-Strategy-compressed.pdf (дата звернення: 30.09.2021).

  17. Chaffey D. Search engine marketing statistics: The latest search usage and adoption data to inform your strategies and tactics. Publisher and online learning platforms Smart Insights: web-site, 03.09. 2020. URL: https://www.smartinsights.com/search-engine-marketing/search-engine-statistics/ (дата звернення: 10.10.2021).

  18. Jenny Kay Pollock A Brief History of Search Engine Marketing. Quantic Mind : blog. San Mateo, 2020. URL: https://quanticmind.com/blog/brief-history-search-engine-marketing/amp/#aoh= 16055243174367&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=%D0%94%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%BE%3A%20%251%24s (дата звернення: 01.10.2021).

  19. Loren Baker. 20 Years of SEO: A Brief History of Search Engine Optimization. Search Engine Jornal. Boca Raton, FL, 26.01.2017. URL: https://www.searchenginejournal.com/seo-101/seo-history/ (дата звернення: 01.10.2021).

  20. Mark Jeffery Data-driven marketing: the 15 metrics everyone in marketing should know. Kellog School of management // Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey. Published simultaneously in Canada. P. 323. URL: https://epdf.pub/data-driven-marketing-the-15-metrics-everyone-in-marketing-should-know24273.html (дата звернення: 15.10.2021).

  21. Mailin Schmelter, Judith Hellhake, Jalina Küppers, Juliane Mischer Webanalyse für kleine und mittlere Unternehmen im Geschäftskundenbereich. So können Kundenmehrwerte geschaffen werden // Mittelstand 4.0-Agentur Handel. Oktober, 2017, S. 37. URL: https://www.mittelstand-digital.de/MD/Redaktion/DE/Publikationen/ag-handel-webanalyse-fuer-kleine-und-mittlere-unternehmen-im-geschaeftskundenbereich.pdf?__blob=publicationFile&v=6 (дата звернення: 09.10.2021).

  22. Nicole Lawrence. SEM: Tips, Benefits, & How It Relates to SEO. HubSpot Blog : web-site. Cambridge, United States, 2020. URL: https://blog.hubspot.com/insiders/seo-sem-faqs (дата звернення: 30.09.2021).

  23. Sam Carr The History of PPC. PPC Protect. Chorley, 20.02.2020. URL: https://ppcprotect.com/history-of-ppc/ (дата звернення: 02.10.2021).

  24. SEO статистика 2020: 63 цікаві цифри від Ahrefs. Платформа арбітражу і маркетингу Conversion Im, 2020. URL: https://conversion.im/seo-statistika-2020-63-interesnye-tsifry-ot-ahrefs (дата звернення: 10.10.2021).

  25. The difference between SEO, SEM & PPC. Digital Nomads LTD. Wan Chai, Hong Kong, 17.04.2020. URL: https://digitalnomadshk.com/difference-seo-sem-ppc/ (дата звернення: 28.09.2021).

  26. Omar Akhtar. The 2019 state of digital marketing. Altimeter Group : web-site. San Francisco, 2019. URL: https://www.prophet.com/wp-content/uploads/2019/07/Altimeter_2019-State-of-Digital-Marketing_PDF.pdf(дата звернення: 17.10.2021).

  27. Web Analytics Tools. Trust Radius. Austin, USA, 2020. . URL: https://www.trustradius.com/web-analytics (дата звернення: 23.10.2021).

##submission.howToCite##
ГНИЛЯКЕВИЧ-ПРОЦЬ, Ірина Зіновіївна; ЗІНЬКОВА, Світлана Василівна. SEM як інструмент просування ВЕБ-ресурсів компанії. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 5, n. 4, p. 16-28, гру. 2021. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/154>. Дата доступу: 22 гру. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз