Стратегії цифрового бізнесу в епоху пандемії
Анотація
Проаналізовано стратегічні пріоритети цифрового бізнесу в умовах COVID-19 базуючись на результатах аналітичного та емпіричного досліджень цифрового бізнесу. Детерміновано важливість коригування стратегічних орієнтирів переформатування цифрового бізнесу внаслідок пандемії. Визначено, що інтернет-магазин виступає драйвером цифрового бізнесу. Обґрунтовано метрики продуктивності інтернет-магазину, моніторинг яких дозволяє змінити стратегічні пріоритети цифрового бізнесу у частині збільшення трафіку. Розроблено методичний інструментарій діагностики етапів функціонування інтернет-магазину.
Ключові слова: цифровий бізнес, бізнес-стратегія, ритейл, інтернет-магазин, пріоритети розвитку й оптимізації.
DOI: 10.15276/mdt.5.4.2021.4
- Bondarchuk, М., Bavyko, О. (2019). Trends in the development of the world food market. Modern science - Moderni věda, 3, 5-13.
- Dasgupta, S., Gupta, B. (2019). Espoused organizational culture values as antecedents of internet technology adoption in an emerging economy. Information & Management, 56 (6). DOI: https://doi.org/10.1016/j.im.2019.01.004.
- Gartner. Retrieved from: https://www.gartner.com/ (accessed 19 August 2021).
- Graphing calculator. Desmos. Retrieved from: https://www.desmos.com/calculator (accessed 10 September 2021).
- HTTP Archive. Retrieved from: https://httparchive.org/ (accessed 25 August 2021).
- Retrieved from: https://www.ibm.com/ (accessed 25 August 2021).
- Iskandar, M., Komara, D. (2018). Application marketing strategy search engine optimization. International Conference on Informatics, Engineering, Science and Technology, 407, 1-4. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/407/1/012011.
- Ivanova, N. (2018). Authentication of the region as the object of economic security in the context of economic development of Ukraine. Revista Galega de Economía, 27/2, 113-124. Retrieved from: http://elibrary.donnuet.edu.ua/1835/1/Ivanova_article_01_09_2018.pdf (accessed 20 August 2021).
- Jung, J. (2019). Purpose of enterprise architecture management: investigating tangible benefits in the German logistics industry. 23rd International Enterprise Distributed Object Computing Workshop, IEEE, 25-31. DOI: https://doi.org/10.1109/EDOCW.2019.00018.
- Kantar Ukraine. Retrieved from: https://tns-ua.com/ (accessed 22 August 2021).
- Lighthouse scoring calculator. Retrieved from: https://paulirish.github.io/lh-scorecalc/ (accessed 14 September 2021).
- Nambisan, S., Siegel, D., Kenney, M. (2018). On open innovation, platforms, and entrepreneurship. Strategic Entrepreneurship Journal, 12, 354-368. DOI: https://doi.org/10.1002/ 1300.
- Natorina, A. (2019). Online retailers’ innovation activity: digital age. Revista Espacios, 40 (35), 25-32. Retrieved from: https://www.revistaespacios.com/a19v40n35/19403525.html (accessed 10 September 2021).
- Natorina, A. (2019). The adaptive management system of marketing commodity policy. Baltic Journal of Economic Studies, 5 (1), 131-136. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-1-131-136. Retrieved from: http://www.baltijapublishing.lv/index.php/issue/article/view/610/pdf (accessed 10 September 2021).
- Page Speed Insights. Google Developers. Retrieved from: https://developers. google.com/speed/pagespeed/insights/ (accessed 23 August 2021).
- Retail systems research. Retrieved from: https://www.rsrresearch.com/ (accessed 11 September 2021).
- Vakulenko, Yu., Shams, P., Hellstrom, D., Hjort, K. (2019). Online retail experience and customer satisfaction: the mediating role of last mile delivery. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research: 6th Nordic Retail and Wholesale Conference, 306-320. DOI: https://doi.org/10.1080/09593969.2019.1598466.
- Yermak, S., Bavyko, O., Boiko, O., Vasiutkina, N. (2019). Problems of ensuring milk quality in Ukraine in terms of European standards implementation. Journal of Hygienic Engineering and Design, 27, 15-21.
- Retrieved from: https://www.yottaa.com/ (accessed 10 September 2021).
-
pdf_4 (English)
скачано раз
##submission.howToCite##
NATORINA, Alona.
Стратегії цифрового бізнесу в епоху пандемії.
МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 5, n. 4, p. 49-61, гру. 2021.
ISSN 2523-434X.
Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/156>. Дата доступу: 24 лис. 2024