Цифрові маркетингові комунікації в Україні в аспекті готовності споживачів

  • Лариса Костянтинівна Гліненко канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри ЕЗІКТ Національний університет «Львівська політехніка» (Львів, Україна)
  • Юрій Анатолійович Дайновський д-р екон. наук, професор, професор кафедри маркетингу Львівський торговельно-економічний університет (Львів, Україна)

Анотація

Показано, що можливість і інтенсивність здійснення цифрових комунікацій залежить від навичок користувачів у цій сфері. Встановлено, що наявність певних знань у сфері цифрових комунікацій перетворюється у фактор актуалізації подальшого підвищення кваліфікації у цій самій сфері. Проаналізовано рівень володіння населенням України окремими цифровими навичками. Виокремлено види цифрових каналів, які у найбільшій мірі використовуються або можуть використовуватися як комунікаційні маркетингові канали. Показано причини, які протидіють загальним тенденціям зростання обсягів цифрового маркетингу. Зазначено необхідність постійного моніторингу стану і динаміки застосування цифрового маркетингу для адекватного розуміння тенденцій його розвитку і впливу на споживачів та своєчасного реагування на них.


Ключові слова: цифровий маркетинг, маркетингові комунікації, інтернет-маркетинг, канали комунікації, навички споживачів


DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.1



  1. Андрушкевич З.М., Сітарчук О.В. Цифровий маркетинг у комунікативній політиці підприємства. Маркетинг і логістика в системі менеджменту : тези доповідей XIІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Львів, 22 жовтня 2020 р. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. С. 163–165.

  2. Барсукова О. 3 млрд людей ніколи не користувалися інтернетом – ООН. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2021/12/1/246676/ (дата звернення 1.02.2022).

  3. Березюк В.О. Методологічні аспекти оцінювання ефективності інтегрованих маркетингових комунікацій в інтернет-середовищі. Маркетингова освіта в Україні : збірник матеріалів V Міжнар. наук.- практ. Інтернет-конф., м. Київ, 7–8 жовтня 2021 р. Київ : КНЕУ, 2021. С. 159–162. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/36667/21-5695.pdf?sequence=1 (дата звернення: 1.02.2022).

  4. Білик В.В., Сергієнко О.А., Крупенна І.А. Інструменти цифрового маркетингу в умовах трансформації комунікацій сучасної організації. Науковий вісник Чернівецького університету. 2020. Випуск 825. Економіка. С. 33–40.

  5. Бойчук І.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах інтернет-торгівлі. Підприємництво і торгівля : збірник наукових праць. Вип. 24. Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2019. С. 37–43.

  6. Бойчук І.В., Музика О.М. Інтернет в маркетингу : підручник. Київ : ЦУЛ, 2010. 512 с.

  7. Вільямс Г. 23 Дивовижні Статистики в Інтернеті і соціальних медіа в 2022 році. URL: https://uk.wizcase.com/blog/дивовижні-статистики-в-інтернеті/ (дата звернення: 1.02.2022).

  8. Головчук Ю.О., Мельник Ю.В., Козуб М.В. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент комунікацій. Економіка і суспільство. 2018. Випуск 19. С. 337–341.

  9. Кавєріна А.С. Соціальні медіа в Україні: основні напрями досліджень. Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право. 2014. Випуск 2 (22). С. 69–73.

  10. Касян С., Юферова Д. Маркетингові комунікаційні стратегії в системі діджітал партнерської взаємодії підприємств. Маркетинг і логістика в системі менеджменту : тези доповідей XIІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Львів, 22 жовтня 2020 р. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. С. 62–64.

  11. Кордзая Н.Р. Основи інтернет-маркетингу. Частина 1 : навчальний посібник. Херсон : Олді-Плюс, 2018. 184 с.

  12. Кордзая Н.Р. Основи інтернет-маркетингу. Частина 2 : навчальний посібник. Херсон : Олді-Плюс, 2018. 164 с.

  13. Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван І. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. Київ : КМ-Букс, 2019. 224 с.

  14. Куденко О.В. Маркетингове просування товарів та послуг в мережі Інтернет. Маркетингова освіта в Україні : збірник матеріалів V Міжнар. наук.- практ. Інтернет-конф., м. Київ, 7–8 жовтня 2021 р. Київ : КНЕУ, 2021. С. 204–206. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/36667/21-5695.pdf?sequence=1 (дата звернення: 1.02.2022).

  15. Луценко К.О., Луценко В.Ю. Актуальні тенденції розвитку комунікацій в системі маркетингу. Вчені записки Університету «КРОК». 2018. No 3 (51). С. 151–156.

  16. Потапова А. Інтернет-маркетинг як частина комплексу маркетингових комунікацій. Маркетингова освіта в Україні : збірник матеріалів V Міжнар. наук.- практ. Інтернет-конф., м. Київ, 7–8 жовтня 2021 р. Київ : КНЕУ, 2021. С. 218–222. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/36667/21-5695.pdf?sequence=1 (дата звернення: 1.02.2022).

  17. Семенюк С.Б. Прозорість цифрової реклами в Інтернет. Маркетинг і логістика в системі менеджменту : тези доповідей XIІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Львів, 22 жовтня 2020 р. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. С. 130.

  18. Степанчук С.О. Особливості запуску рекламних та PR-кампаній на різних інтернет-платформах. Маркетингова освіта в Україні : збірник матеріалів V Міжнар. наук.- практ. Інтернет-конф., м. Київ, 7–8 жовтня 2021 р. Київ : КНЕУ, 2021. С. 228–231. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/36667/21-5695.pdf?sequence=1 (дата звернення: 1.02.2022).

  19. У 2021 році кількість користувачів Інтернету зросла до 4,9 мільярда. URL: https://pon.org.ua/novyny/9141-u-2021-roci-kilkist-koristuvachiv-internetu-zrosla-do-49-miljarda.html (дата звернення: 1.02.2022).

  20. Українці назвали найпопулярніші соціальні мережі. URL: https://www.rbc.ua/ukr/news/ukraintsy-nazvali-samye-populyarnye-sotsialnye-1582734412.html (дата звернення: 1.02.2022).

  21. Фролова Л.В., Носова Т.І. Система ключових індикаторів оцінки ефективності маркетингових заходів в електронній комерції. Маркетинг і цифрові технології. 2019. Том 3, № 2. с. 84–96.

  22. Цифрова грамотність населення України : звіт за результатами загальнонаціонального опитування. URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/2625-doslidzenna_2021_ukr.pdf (дата звернення: 1.02.2022).

  23. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя / за ред. д.е.н., проф. М.А. Окландера. Одеса : Астропринт, 2017. 292 с.

  24. Natorina A. Digital business strategies in the pandemic era. Маркетинг і цифрові технології. 2021. Vol. 5. № 4. Р. 49–61.

  25. Pererva P., Kobieliev V., Dolyna I. Digital marketing: opportunities and paradoxes of communications. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Vol. 4. № 4. Р. 6–13.

  26. Pylypchuk V., Kyrylov I., Korolkova K. The Advertising in Enterprises Marketing Communications Activity in the Internet. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Vol. 4. № 2. Р. 72–81.

##submission.howToCite##
ГЛІНЕНКО, Лариса Костянтинівна; ДАЙНОВСЬКИЙ, Юрій Анатолійович. Цифрові маркетингові комунікації в Україні в аспекті готовності споживачів. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 6-20, бер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/164>. Дата доступу: 22 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз