Маркетингова стратегія просування інноваційних продуктів

  • Сергій Францович Смерічевський доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу Національний авіаційний університет (Київ, Україна)
  • Сергій Анатолійович Зацаринін аспірант кафедри маркетингу Національний авіаційний університет (Київ, Україна)

Анотація

Метою статті є обгрунтування маркетингової стратегії збуту інноваційної продукції на ринку медичного обладнання. На підставі вивчення світового досвіду та літератури доведено, що найбільш актуальною стратегією просування продуктів на ринку медичного обладнання повинна стати стратегія сервітизації. Концепція сервітизації пов'язана з об'єднанням виробництва товару та наданням послуг щодо нього в одну пропозицію.


З метою визначення готовності підприємства до впровадження стратегії сервітизації розроблено економіко-математичну модель на основі нечіткої логіки, яка дозволяє врахувати ряд факторів, що визначають рівень сервітизації. В результаті реалізації комп'ютерної моделі було визначено готовності компанії Siemens Healthineers Ukraine до впровадження стратегії сервітизації. Доведено, що найбільше впливає на ефективність її реалізації рівень довіри клієнтів.


З метою просування продуктів необхідно розвивати взаємовідносини між учасниками ринку, маркетингову стратегію структуризувати за напрямками: стратегія послуг, проектування послуг, експлуатація послуг, безперервне забезпечення послуг.


Ключові слова: маркетингова стратегія, послуги, сервітизація, нечітка логіка, ринок медичне обладнання.


DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.2



  1. Котлер Ф., Бергер Р., Бикхофф Н. Стратегический менеджмент по Котлеру. Лучшие приемы и методы. М.: Альпина Паблишер, 2012. 144 с.

  2. О’Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегический подход. СПб.: Питер, 2002. 864 с.

  3. Ілляшенка С.М. Менеджмент та маркетинг інновацій. Суми: Університетська книга, 2004. 616 с.

  4. Новошинська Л.В. Інновації у стратегічному маркетингу. Механізм регулювання економіки, 2008. № 4 (1). С. 122-128.

  5. Smerichevskyi S., Kosova T., Kostyrko L., Kostyrko R., Radchenko H. Financial and integrated reporting of ukraine energy holdings in the categories of sustainable development and marketing innovations. Academy of Accounting and Financial Studies Journal, 2021. Vol. 25, рр. 1-15.

  6. Maldynova A.V. Analysis of the process of promoting an innovative product in the industrial market of Kazakhstan. Статистика, учет и аудит, 2018. № 1 (68). С. 78-83.

  7. Raddats C., Easingwood C. Services growth options for B2B product-centric businesses. Industrial Marketing Management, 2010. Vol. 39, Is. 8. Pр. 1334-1345.

  8. Baines T.S., Lightfoot H.W., Benedettini O., Kay J.M. The servitization of manufacturing: A review of literature and reflection on future challenges. Journal of Manufacturing Technology Management, 2009. Vol. 20, No. 5. Рp. 547-567.

  9. Osterwalder А., Pigneur Y., Bernarda G., Smith A., Papadakos  T. Value proposition design: How to create products and services customer want. Canada.: John Wiley & Sons. 2014. 320 p.

  10. Kamp B., Parry G. Servitization and advanced business services as levers for competitiveness. Industrial Marketing Management, 2017. Vol. 60. Рр. 11-16.

  11. Гофман А.Е. Маркетинг как направляющая инновационного развития промышленных предприятий. Вестник ОмГу, 2012. № 3 (65). С. 337-341.

  12. Tukker A. Eight types of product–service system: eight ways to sustainability? Business Strategy and the Environment, 2004. Vol. 13, Is. 4. Pp. 246-260.

  13. Baines Т., Lightfoot Н. Made to Serve: How manufacturers can compete through servitization and product-service systems. Wiley. 2013. 272 p.

  14. Greenstein S. Digitalization and value creation. IEEE Micro. 2010. No. 30 (4). Pp. 4-5.

  15. Story V.M., Raddats C., Burton J., Zolkiewski J., Baines T. Capabilities for advanced services: A multi-actor perspective. Industrial Marketing Management, 2017. No. 60. Pp. 54-68.

  16. Черняк О.І. Інтелектуальний аналіз даних. К: Знання, 2014. 599 с.

  17. Sustainability Report 2021. URL: www.siemens-healthineers.com/ company/sustainability(дата звернення: 03.12.2021).

  18. Центр медичної статистики Мiнiстерства охорони здоров'я України. URL: http://medstat.gov.ua/ukr/statdov_r.html (дата звернення: 03.12.2021)

##submission.howToCite##
СМЕРІЧЕВСЬКИЙ, Сергій Францович; ЗАЦАРИНІН, Сергій Анатолійович. Маркетингова стратегія просування інноваційних продуктів. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 21-31, бер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/165>. Дата доступу: 22 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз