Управління процесами монетизації digital маркетингу в контексті забезпечення фінансового розвитку підприємства

  • Юлія Леонідівна Татаринцева кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного бізнесу та фінансів Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (Харків, Україна)
  • Олександр Іванович Пушкар доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри комп’ютерних систем і технологій Харківський національний економічний університет ім. С.Кузнеця (Харків, Україна)
  • Олена Сергіївна Другова кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного бізнесу та фінансів Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (Харків, Україна)
  • Анастасія Борисівна Макаренко старший викладач кафедри міжнародного бізнесу та фінансів Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (Харків, Україна)

Анотація

. У статті представлені методичні рекомендації щодо Управління процесами монетизації digital маркетингу в контексті забезпечення фінансового розвитку підприємства. Обґрунтована значущість процесів управління монетизацією в сучасних умовах ведення бізнесу та зростання ринку Інтернет-торгівлі. Уточнено сутність поняття монетизації digital маркетингу,  яке містить не лише прибуткову частину, алк і частину витрат, які можливо мінімізувати за рахунок формування ціннісної пропозиції.  Систематизовано моделі монетизації та запропоновано власний спосіб групування із додаванням нової групи - кастомної. Виділено 4 моделі монетизації: рекламна, модель продажу із посередником, модель прямих продажів, кастомна модель. Виділення кастомної моделі зумовлено тим, що процеси взаємодії із користувачами відбуваються на основі формування ціннісної пропозиції для користувачів. Попадання в інтереси цільової аудиторії збільшує їх зацікавленість і лояльність. Зростання бази клієнтів збільшує в свою чергу інтерес рекламодавців, партнерів та забезпечує притік нових користувачів. В той же час відбувається зменшення вартості залучення клієнтів на сайт. В статті наведені авторські рекомендації щодо підсилення ефективності процесів монетизації digital маркетингу.


Ключові слова: управління, монетизація, digital маркетинг, цифровий маркетинг, інтернет-торгівля, користувач, модель, фінансовий розвиток, прибуток, витрати, цифрові технології, ціннісна пропозиція


DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.3



  1. Павленко А. E-commerce 2021: 21 показатель, характеризующий отрасль. URL: https://vc.ru/trade/200161-e-commerce-2021-21-pokazatel-harakterizuyushchiy-otrasl

  2. Петров М. Электронная коммерция в 2021 году. Как пандемия влияет на онлайн-рынок? URL: https://vc.ru/trade/243482-elektronnaya-kommerciya-v-2021-godu-kak-pandemiya-vliyaet-na-onlayn-rynok

  3. Печерский М. Будущее маркетинга – в умении монетизировать возможности Интернета для бизнеса. URL: https://www.slideshare.net/newstrategies/ss-52883023%20

  4. Лебедева Б.В. Проблемы монетизации контента. Вестник ЧелГУ. 2015. №5 (360). С. 25-35.

  5. Иванов В.С. Монетизация сайтов в сети Интернет. Наука, техника и образование. 2015. №6 (12). С. 126-137.

  6. Жигарева А.А. Анализ моделей монетизации интернет-проектов. Вестник магистратуры. 2016. №5-3 (56). С.14-21.

  7. Коваленко А.Е., Окольнишнікова І.Ю., Кузьменко Ю.Г. Процессы монетизации в структуре интернет-маркетинговой деятельности предприятий малого бизнеса. Juvenis scientia. 2018. №10. С. 44.

  8. Тарасова Н.Е., Пустовой Ф.И., Понамарёв А.Б. Монетизация, как инструмент по созданию персонифицированного предложения в современной парадигме маркетинга. Современные тенденции в экономике и управлении: новый взгляд. 2014. №29. С.147-153.

  9. Ильина Н.П. Трансформация моделей монетизации сайтов деловых СМИ: ретроспективный взгляд. Медиа Альманах. 2021. №1 (102). С. 122 -130.

  10. Урбан К. Н., Петрова Л. И. Монетизация произведений сетевой литературы в Интернет-пространстве. Поддержка авторов при помощи системы донатов. Материалы Международной научно-практической конференции исследователей и преподавателей массовой коммуникации 20-22 мая 2021 г. С. 140-144

  11. Смит С. 6 лучших способов монетизации вашего [SEO-оптимизированного] блога URL: https://www.affde.com/ru/top-6-ways-to-monetize-your-seo-optimized-blog.html

  12. Шурчкова Ю.В. Основные аспекты формирования стратегии маркетинговых коммуникаций в Интернет-среде . Интернет-журнал «НАУКОВЕДЕНИЕ». 2015. №5. С. 47-51.

  13. Monetize Definition. Investopedia. URL: http://www.investopedia.com/terms/m/monetize.asp, свободный.

  14. Брэдшоу П. Чем отличается монетизация контента от монетизации аудитории? URL: https://habr.com/ru/post/287634.

  15. Шпаковський Ю.Ф., Данілюк М.Д. Формы монетизации Интернет-СМИ. Труды БГТУ. 2015. № 9. С.130-137.

  16. Монетизация контента на YouTube https://www.youtube.com/intl/ru_ALL/creators/how-things-work/video-monetization/

  17. Пугачев А. Факты и статистика: цифровой маркетинг в 2021 URL: https://blog.greensmm.ru/?p=5418

  18. Intel рассказала об «улучшаемых» процессорах Pentium G622, Core i3-2102 и Core i3-2312M URL:: www.ixbt.com/news/hard/index.shtml?14/96/20, свободный.

  19. Гусаров А.Чат-боты, нативная,мобильная реклама: гид по digital-трендам 2022. URL: https://gusarov-group.by/chat-boty-nativka-mobilnaya-reklama-gid-po-digital-trendam-2020/

  20. Smilansky S Experiential Marketing: A Practical Guide to Interactive Brand Experiences. GB, Kogan, 2018. Р. 255

  21. Владимирова М.Б. Специфика монетизации текста на разных платформах Текст в современном копирайтинге. Сб. статей. М.: Фак. журн. МГУ, 2021. С.120

  22. Hoffman J. 2021 How to Monetize and Profit From Your Digital Marketing URL: https://www.convinceandconvert.com/content-marketing/profit-from-digital-marketing/

  23. Semenyuk, S.B. Videomarkety`ng v diyal`nostizakladivvy`shhoyiosvity`”. MarketingandDigital Technologies. 2019. №. 1, Р. 68-77.

##submission.howToCite##
ТАТАРИНЦЕВА, Юлія Леонідівна et al. Управління процесами монетизації digital маркетингу в контексті забезпечення фінансового розвитку підприємства. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 32-44, бер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/166>. Дата доступу: 22 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз