Економічна філософія транскордонного маркетингу: становлення і розвиток в умовах цифрової інтеграції

  • Крістіан Володимирович Гегедош доктор філософії з економіки, магістр менеджменту менеджер зі збуту по регіону Національна торговельна компанія ТОВ «АВ метал груп» (Мукачево, Україна)

Анотація

У статті досліджуються теоретичні засади формування маркетингової філософії у транскордонному співробітництві (ТКС). Удосконалено класифікацію регіонального маркетингу в системі управління регіональною економікою в умовах ТКС, що надало підстави для виведення таких його складових: прикордонний і транскордонний маркетинг. Представлено інструментарій організаційно-економічного аналізу маркетингу в ТКС. Визначено місце цифрового маркетингу в підсистемі цифрової економіки та його роль у процесах з ТКС. Останнє під впливом тренду початку ХХІ століття, спрямоване на активізацію саме в інформаційно-інтерактивній взаємодії, що дає підстави для виведення новітніх категорій у даному контексті.


Ключові слова: транскордонне співробітництво, регіональний маркетинг, міжнародний маркетинг, прикордонний маркетинг, транскордонний маркетинг, інтерактивний (цифровий) маркетинг, економічні системи, економічна інтеграція.


DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.4



  1. Развитие приграничных экономических связей стран-членов СЭВ: материалы научно-производственного совещания, г. Ужгород, 1980 г. Москва, 1981. 50 с.

  2. Чучка І.М., Дудич Є.І., Кузьмович В.М. Маркетинг у міжнародному регіональному співробітництві. Проблеми економічного і соціального розвитку регіону і практика наукового експерименту: науково-технічний збірник / ред. Л.О. Туранський, М.М. Шпаківський. Київ-Ужгород, 1997. Вип. 13. С. 194–198.

  3. Oklander M., Oklander I., Krapyva І. Government marketing: selective support for national producers. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика: Зб. наук. пр. № 848. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. С. 138-144.

  4. Чучка І.М., Проскура В. Ф. Роль маркетингового механізму в поглибленні транскордонної співпраці. Транскордонне співробітництво в умовах розширення Європейського Союзу на Схід: монографія / В. П. Мікловда, М. А. Лендєл, С. С. Слава, С. В. Сембер та ін.; за ред. В. П. Мікловди. Ужгород: Карпати, 2006. С. 418–439.

  5. Лутчак В.Ф. Організаційно-правові механізми економічного транскордонного співробітництва: дис. … канд. наук з держ. управл.: 25.00.02. «Механізми державного управління». Національна академія державного управління при Президентові України, Львівський регіональний інститут державного управління. Львів, 2015. 198 с.

  6. Жуков С.А., Чучка І. М. Впровадження маркетингових засад у транскордонне економічне співробітництво України з членами ЄС. Вісник Донбаської державної машинобудівної академії: збірник наукових праць. 2007. № 1(7). С. 240–248.

  7. Гоблик В.В. Формування та розвиток транскордонних регіонів між Україною та ЄС: дис. … д-ра екон. наук: 08.00.05. ДУ «Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2014. 440 с.

  8. Мікула Н.А., Пастернак О. І. Маркетингові інструменти транскордонної конвергенції регіонів. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. Регіональна конвергенція та транскордонні ринки: збірник наукових праць / гол. ред. В. С. Кравців. Львів, 2011. Вип. 5(91). С. 3-13.

  9. Європейська рамкова конвенція про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або властями, м. Мандрид, 21 травня 1980 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_106#Text.

  10. Про транскордонне співробітництво: Закон України № 2515-VIII від 4 вересня 2018 р.

  11. Воронько Т. В. Сутність і головні цілі регіонального маркетингу як складової регіональної політики. URL: https://www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/visnyk/2012/01/164.pdf.

  12. Арженовський І. В. Маркетинг регіонів. Економіка та держава. 2007. № 3. С. 124–127.

  13. Дудкіна О. Регіональний маркетинг в системі управління збалансованим розвитком регіону території. Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. 2013. Вип. 18. С. 51–60.

  14. Міжнародний маркетинг. навчальний посібник / за ред. Ю. Г. Козака, С. Смичка, І.Л. Літовченко. Київ: ЦУЛ, 2014. 294 с.

  15. Циганкова Т.М. Сучасна парадигма міжнародного маркетингу: дис. ... д-ра екон. наук: 08.05.01. Київський національний економічний університет. Київ, 2004. 474 с.

  16. Павлішина Н.М. Крос-культурний аналіз споживача у міжнародному маркетингу. Глобальні та національні проблеми економіки: електронне наукове фахове видання. Миколаїв, 2018. № 21. С. 92–95. URL: http://global-national.in.ua/issue-21-2018.

  17. Окландер М.А. Проблеми формування маркетингової системи країни: монографія. К.: Наукова думка, 2002. 168 с.

  18. Окландер М.А., Окландер Т. О., Яшкіна О. І. Тенденції маркетингових досліджень: онлайн панелі та онлайн спільноти. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 118–129.

  19. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя: монографія / авт. кол.: М. А. Окландер, Т. О. Окландер, О. І. Яшкіна та ін.; за ред. М. А. Окландера. Одеса: Астропринт, 2017. 292 с.

  20. Гегедош К. В. Напрями активізації транскордонного співробітництва: маркетингове забезпечення : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 051 – «Економіка». Соціальні та поведінкові науки / К. В. Гегедош. Мукачево, 2021. 256 с.

##submission.howToCite##
ГЕГЕДОШ, Крістіан Володимирович. Економічна філософія транскордонного маркетингу: становлення і розвиток в умовах цифрової інтеграції. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 45-63, бер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/167>. Дата доступу: 22 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз