Маркетингове управління інтелектуальним капіталом підприємства в контексті його інноваційного розвитку
Анотація
Розроблено засади маркетингового управління інтелектуальним капіталом підприємства, яке охоплює усю сукупність його складових потенціалів-підсистем та забезпечує їх узгоджену взаємодію в процесі формування і реалізації стратегій інноваційного розвитку в умовах трансформації технологічних укладів і четвертої промислової революції. Розроблено загальну схему і методичні засади маркетингового управління інтелектуальним капіталом підприємства.
Ключові слова: інтелектуальний капітал підприємства, інтелектуальні ресурси, інтелектуальний потенціал, маркетингове управління, інноваційний розвиток, технологічні трансформації.
DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.5
- Бойко Т.Л. Підвищення ефективності управління інтелектуальним потенціалом підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2014. Вип. 24.8. С. 385-390.
- Вініченко І.І., Лапа В.О. Особливості формування та розвитку інтелектуального капіталу аграрних підприємств. Економіка та держава. 2020. № 4. С. 85-90.
- Зюзя А.О. Методичні підходи до оцінки інтелектуального потенціалу як важливий чинник його ефективного використання в національній економіці. Економічний простір. № 165). С. 76-81.
- Ілляшенко С.М., Голишева Є.О., Колодка А.В. Управління інтелектуальним капіталом підприємства: монографія. Суми: ТОВ «Триторія». 2017. 360 с.
- Ілляшенко С.М., Ілляшенко Н.С., Шипуліна Ю.С., Райко Д.В. Перспективи і проблеми інноваційного розвитку в умовах четвертої промислової революції. Управління інноваційною діяльністю: теорія і практика: колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., професора Витвицької О.Д. Київ: ТОВ «АГРАР МЕДІА ГРУП», 2021. С. 112-131.
- Ілляшенко С.М. Сутність, структура і методичні основи оцінки інтелектуального капіталу підприємства. Економіка України. 2008. № 11. С.16-26.
- Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С. Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства. Економічний часопис ХХІ. 2014. № 3-4. С. 31-34.
- Клименко І.С.., Тарануха О.М., Журавель О.В. Інтелектуальний капітал і ринок інтелектуальної власності в умовах інформаційної економіки: проблеми ідентифікації та оцінки. Економіка та держава. 2021. № 5. С. 38-43.
- Кравчук Н.О. Роль структурного капіталу підприємства у складі його інтелектуального капіталу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. 2014. Випуск 6. Ч. 2. С. 216-218.
- Марчук Л.С. Сучасний стан інтелектуального потенціалу та аналіз діяльності машинобудівних підприємств України. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. № 34. С. 78-81.
- Островська Г. Управління інтелектуальним потенціалом підприємства. Галицький економічний вісник. 2018. Том 55. № 2. С. 88–97.
- Яворська О.Г. Управління інтелектуальним капіталом підприємств туристичної інфраструктури: теорія, методологія, практика : монографія. Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка», 2020. 338 с.
- Aimukhanbetova, Guldana; Amirbekuly, Yerzhan; Kalykov, Abay; Akybayeva, Gulvira & Zhanseitov, Azamat. (2019). The management of intellectual capital in an enterprise that operates in an innovative environment. Revista ESPACIOS. Vol. 40. № 35. URL: https://www.revistaespacios.com/a19v40n35/19403530.html
- Arsawan, I. W. E. (2019). Intellectual Capital and Innovation Culture: Evidence from SMEs Performance in Indonesia. Ecology. Socium.3. 10-18. URL: https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/119
- Borowiecki, Ryszard; Kusio, Tomasz; Siuta-Tokarska, Barbara. (2019). The role of a manager in managing intellectual capital in the context of innovative projects in an enterprise. Organization and management. 1(184). 59-71. URL: https://econjournals.sgh.waw.pl/OiK/article/view/1098
- Gross-Gołacka, Elwira; Kusterka-Jefmanska, Marta and Jefmanski, Bartłomiej (2020). Can Elements of Intellectual Capital Improve Business Sustainability? - The Perspective of Managers of SMEs in Poland. Sustainability. 12, 1545; doi:10.3390/su12041545
- Harrington, E. C. (1965). The Desirability Function. Industrial Quality Control. Р. 494–498.
- Illiashenko, S., Illiashenko, N., Shypulina, Y., Raiko, D., Bozhkova, V. (2021). Approach to assessment of prerequisites for implementation of strategic directions of innovative development of industrial enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (111)), 31–46.
- Khakimov, Rashid; Abduvasikov, Abduaziz; Danyliuk, Serhii; Parshyn, Yurii; Alkema, Viktor. (2019). Strategic priorities of intellectual capital management in the enterprise. Volume 18, Special Issue 1. URL: https://www.abacademies.org/articles/strategic-priorities-of-intellectual-capital-management-in-the-enterprise-8694.html
- Маkarova , Xiawei Ni. Human resource marketing is an important factor to enhance the competitiveness of chinese enterprises. Ефективна економіка. 2021. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8514
- Svistunov, Oleksiy; Polozhentseva, Kateryna; Panchenko, Alla; Grinchenko, Borys; Stadnyk, Mykola; Li, Marina. (2019). Strategic Management of Intellectual Capital of the Enterprise in the Framework of Informatization of the Economy. Academy of Strategic Management Journal. Vol: 18 Issue: 1. URL: https://www.abacademies.org/articles/strategic-management-of-intellectual-capital-of-the-enterprise-in-the-framework-of-informatization-of-the-economy-8921.html
-
pdf_5
скачано раз
##submission.howToCite##
ІЛЛЯШЕНКО, Сергій Миколайович; ШИПУЛІНА, Юлія Сергіївна; ІЛЛЯШЕНКО, Наталія Сергіївна.
Маркетингове управління інтелектуальним капіталом підприємства в контексті його інноваційного розвитку.
МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 64-77, бер. 2022.
ISSN 2523-434X.
Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/168>. Дата доступу: 22 гру. 2024