Маркетингове управління інтелектуальним капіталом підприємства в контексті його інноваційного розвитку

  • Сергій Миколайович Ілляшенко д-р екон. наук, професор, професор кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (Харків, Україна) д-р хабілітований, професор Економіко-гуманітарний університет
  • Юлія Сергіївна Шипуліна д-р. екон. наук, професор, професор кафедри маркетингу Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (Харків, Україна)
  • Наталія Сергіївна Ілляшенко д-р екон. наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та адміністрування Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка cтарший науковий співробітник Науково-дослідної частини Сумський національний аграрний університет (Суми, Україна)

Анотація

Розроблено засади маркетингового управління інтелектуальним капіталом підприємства, яке охоплює усю сукупність його складових потенціалів-підсистем та забезпечує їх узгоджену взаємодію в процесі формування і реалізації стратегій інноваційного розвитку в умовах трансформації технологічних укладів і четвертої промислової революції. Розроблено загальну схему і методичні засади маркетингового управління інтелектуальним капіталом підприємства.


Ключові слова: інтелектуальний капітал підприємства, інтелектуальні ресурси, інтелектуальний потенціал, маркетингове управління, інноваційний розвиток, технологічні трансформації.


DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.5



  1. Бойко Т.Л. Підвищення ефективності управління інтелектуальним потенціалом підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2014. Вип. 24.8. С. 385-390.

  2. Вініченко І.І., Лапа В.О. Особливості формування та розвитку інтелектуального капіталу аграрних підприємств. Економіка та держава. 2020. № 4. С. 85-90.

  3. Зюзя А.О. Методичні підходи до оцінки інтелектуального потенціалу як важливий чинник його ефективного використання в національній економіці. Економічний простір. № 165). С. 76-81.

  4. Ілляшенко С.М., Голишева Є.О., Колодка А.В. Управління інтелектуальним капіталом підприємства: монографія. Суми: ТОВ «Триторія». 2017. 360 с.

  5. Ілляшенко С.М., Ілляшенко Н.С., Шипуліна Ю.С., Райко Д.В. Перспективи і проблеми інноваційного розвитку в умовах четвертої промислової революції. Управління інноваційною діяльністю: теорія і практика: колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., професора Витвицької О.Д. Київ: ТОВ «АГРАР МЕДІА ГРУП», 2021. С. 112-131.

  6. Ілляшенко С.М. Сутність, структура і методичні основи оцінки інтелектуального капіталу підприємства. Економіка України. 2008. № 11. С.16-26.

  7. Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С. Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства. Економічний часопис ХХІ. 2014. № 3-4. С. 31-34.

  8. Клименко І.С.., Тарануха О.М., Журавель О.В. Інтелектуальний капітал і ринок інтелектуальної власності в умовах інформаційної економіки: проблеми ідентифікації та оцінки. Економіка та держава. 2021. № 5. С. 38-43.

  9. Кравчук Н.О. Роль структурного капіталу підприємства у складі його інтелектуального капіталу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. 2014. Випуск 6. Ч. 2. С. 216-218.

  10. Марчук Л.С. Сучасний стан інтелектуального потенціалу та аналіз діяльності машинобудівних підприємств України. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. № 34. С. 78-81.

  11. Островська Г. Управління інтелектуальним потенціалом підприємства. Галицький економічний вісник. 2018. Том 55. № 2. С. 88–97.

  12. Яворська О.Г. Управління інтелектуальним капіталом підприємств туристичної інфраструктури: теорія, методологія, практика : монографія. Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка», 2020. 338 с.

  13. Aimukhanbetova, Guldana; Amirbekuly, Yerzhan; Kalykov, Abay; Akybayeva, Gulvira & Zhanseitov, Azamat. (2019). The management of intellectual capital in an enterprise that operates in an innovative environment. Revista ESPACIOS. Vol. 40. № 35. URL: https://www.revistaespacios.com/a19v40n35/19403530.html

  14. Arsawan, I. W. E. (2019). Intellectual Capital and Innovation Culture: Evidence from SMEs Performance in Indonesia.  Ecology. Socium.3. 10-18. URL: https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/119

  15. Borowiecki, Ryszard; Kusio, Tomasz; Siuta-Tokarska, Barbara. (2019). The role of a manager in managing intellectual capital in the context of innovative projects in an enterprise. Organization and management. 1(184). 59-71. URL: https://econjournals.sgh.waw.pl/OiK/article/view/1098

  16. Gross-Gołacka, Elwira; Kusterka-Jefmanska, Marta and Jefmanski, Bartłomiej (2020). Can Elements of Intellectual Capital Improve Business Sustainability? - The Perspective of Managers of SMEs in Poland. Sustainability. 12, 1545; doi:10.3390/su12041545

  17. Harrington, E. C. (1965). The Desirability Function. Industrial Quality Control. Р. 494–498.

  18. Illiashenko, S., Illiashenko, N., Shypulina, Y., Raiko, D., Bozhkova, V. (2021). Approach to assessment of prerequisites for implementation of strategic directions of innovative development of industrial enterprises. Eastern-European Journal of Enter­prise Technologies, 3 (13 (111)), 31–46.

  19. Khakimov, Rashid; Abduvasikov, Abduaziz; Danyliuk, Serhii; Parshyn, Yurii; Alkema, Viktor. (2019). Strategic priorities of intellectual capital management in the enterprise. Volume 18, Special Issue 1. URL: https://www.abacademies.org/articles/strategic-priorities-of-intellectual-capital-management-in-the-enterprise-8694.html

  20. Маkarova , Xiawei Ni. Human resource marketing is an important factor to enhance the competitiveness of chinese enterprises. Ефективна економіка. 2021. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8514

  21. Svistunov, Oleksiy; Polozhentseva, Kateryna; Panchenko, Alla; Grinchenko, Borys; Stadnyk, Mykola; Li, Marina. (2019). Strategic Management of Intellectual Capital of the Enterprise in the Framework of Informatization of the Economy. Academy of Strategic Management Journal. Vol: 18 Issue: 1. URL: https://www.abacademies.org/articles/strategic-management-of-intellectual-capital-of-the-enterprise-in-the-framework-of-informatization-of-the-economy-8921.html

##submission.howToCite##
ІЛЛЯШЕНКО, Сергій Миколайович; ШИПУЛІНА, Юлія Сергіївна; ІЛЛЯШЕНКО, Наталія Сергіївна. Маркетингове управління інтелектуальним капіталом підприємства в контексті його інноваційного розвитку. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 64-77, бер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/168>. Дата доступу: 27 кві. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: