Управлінські технології бізнес-моделювання в маркетингу стартапів

  • Maryna Chaikovska д.е.н, доцент кафедри маркетингу та бізнес-адміністрування, Одеський національний університет імені І.І. Мечникова (Одеса, Україна).
  • Elina Bielienkaia магістр, Одеський національний університет імені І.І. Мечникова (Одеса, Україна).

Анотація

Управлінські технології бізнес-моделювання в маркетингу стартапів.


Стаття присвячена основним проблемним питанням взаємозв’язку між управлінcькими технологіями бізнес-моделюванням та маркетинговим плануванням ІТ-стартапів. Проаналізовано сучасні підходи до класифікації, завдання, шаблони та елементи побудови бізнес-моделей. Розглянуто актуальні проблеми та можливості менеджменту та маркетингу в індустрії стартапів. Запропоновано для зменшення ризиків використовувати інструменти бізнес-моделювання в ланцюжку етапів ефективного управлінського процесу для стартапів. Обумовлено роль управління бізнес-моделями ІТ-стартапу у плануванні маркетингу. Описано переваги для підприємців та інвесторів адекватного застосування бізнес-моделей задля розуміння того, як буде реалізована бізнес-ідея та  оцінки прибутковості проекту. На прикладі українського стартап-проекту «Monobank» проаналізовано роль маркетингового планування при управлінні IT-стартапами за допомогою управлінських технологій бізнес-моделювання. Сформульовано принципи інтеграції та конвергенції менеджменту та маркетингу IT-стартапів при вирішенні  проблеми з залученням інвестицій та з виведенням інноваційного продукту або послуги на ринок.


Ключові слова: управлінські технології бізнес-моделювання, ІТ-стартапи, бізнес-моделі стартапів, маркетингова стратегія, інструменти бізнес-моделювання.


DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.6



  1. Agudelo, G.(2013) Adaptation Gary Hamel’s Business Model Theory to be Implemented in small Companies of the Metal Mechanic Sector in the city of Cali, Colombia. Gestión & Desarrollo, 10 (1), pp. 13–35. 2013.

  2. Analysis of technological innovations in digital marketing(2018) / M. Oklander, T. Oklander, O. Yashkina, I. Pedko, М. Chaikovska. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies.   5/3 (95). C. 80–91.

  3. CB Insights Research. “353 Startup Failure Post-Mortems,” August 18, 2020. веб-сайт. URL: https://www.cbinsights.com/research/startup-failure-post-mortem/ (дата звернення: 12.09.2021)

  4. Chaikovska M.P. (2021). Conceptual and methodological principles of management of marketing IT-projects in digitally transforming environment: monograph. Odesa, 2021. 370 p.

  5. Chaikovska M.P. (2021). Holistic marketing as a societal driver of convergent digital transformations. Marketing of innovations. Innovations in marketing: materials of the International Scientific Internet Conference (December, 2021). Bielsko-Biala: WSEH. P. 189–191.

  6. Chaikovska M.P., Shkeda O.O. (2021). Reengineering brand-communication with the consumer by integrating pop-cultural influencer marketing tools into traditional marketing components. Marketing and digital technologies, vol 5, no. 3. P. 63–71.

  7. Chaikovska M.P., Shkeda O.O. (2021) The role of the pop-cultural phenomenon in the management of the reflexive tools of modern influencer marketing strategies in the context of digitalization. Innovation economic development institutional and organizational dimension. Comrat: Minutes, pp. 156–176.

  8. Joan Magretta.(2002) Why business model matter. Harvard Business Review. URL: https://hbr.org/2002/05/why-business-models-matter

  9. Jose M. (2019) Mateu1 and Alejandro Escribá-Esteve. Ex-Ante Business Model Evaluation Methods: A Proposal of Improvement and Applicability. Journal of Business Models .2019. Vol. 7. № 5, С. 25–47.

  10. Kayaoglu, Nuri. (2017) A Generic Approach for Dynamic Business Model Evaluation. Doctoral Thesis. Technische Universität Berlin, Fakultät VII - Wirtschaft und Management. 2017. 177 c

  11. Nitsenko , Nyenno I., Kryukova I., Kalyna T., Plotnikova M. (2017) Business Model for a sea commercial port as a way to reach sustainable development goals. Journal of Security and Sustainability issues.-Vol.7 №1.2017. С. 155 –166.

  12. Official website of Monobank. website. URL: https://www.monobank.ua/

  13. Osterwalder A. (2010) The Business Model Ontology: A Proposition in a Design Science Approach, PhD dissertation, Universite De Lausanne, Lausanne, 2010, available at: http://www.hec.unil.ch/aosterwa/PhD/Osterwalder_PhD_BM_Ontology.pdf

  14. Ovans A.(2011) What Is a Business Model? Harvard Business Review, 23 January. 2011, available at: http:// hbr.org/2015/01/what-is-a-business-model.

  15. Sadchenko O.V., Robul I.V. (2020). Economic and environmental marketing space of the economics of experience. Economic Innovations, vol. 22, no. 1(74). P. 129–139.

  16. Oklander M.A. (2020) Marketynh yak ekonomichna nauka [Marketing as an economic science]. Marketing and digital technologies, vol. 4, no. 4, pp. 62-70. (in Ukrainian).

##submission.howToCite##
CHAIKOVSKA, Maryna; BIELIENKAIA, Elina. Управлінські технології бізнес-моделювання в маркетингу стартапів. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 78-91, бер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/169>. Дата доступу: 25 кві. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: