Управлінські технології бізнес-моделювання в маркетингу стартапів
Анотація
Управлінські технології бізнес-моделювання в маркетингу стартапів.
Стаття присвячена основним проблемним питанням взаємозв’язку між управлінcькими технологіями бізнес-моделюванням та маркетинговим плануванням ІТ-стартапів. Проаналізовано сучасні підходи до класифікації, завдання, шаблони та елементи побудови бізнес-моделей. Розглянуто актуальні проблеми та можливості менеджменту та маркетингу в індустрії стартапів. Запропоновано для зменшення ризиків використовувати інструменти бізнес-моделювання в ланцюжку етапів ефективного управлінського процесу для стартапів. Обумовлено роль управління бізнес-моделями ІТ-стартапу у плануванні маркетингу. Описано переваги для підприємців та інвесторів адекватного застосування бізнес-моделей задля розуміння того, як буде реалізована бізнес-ідея та оцінки прибутковості проекту. На прикладі українського стартап-проекту «Monobank» проаналізовано роль маркетингового планування при управлінні IT-стартапами за допомогою управлінських технологій бізнес-моделювання. Сформульовано принципи інтеграції та конвергенції менеджменту та маркетингу IT-стартапів при вирішенні проблеми з залученням інвестицій та з виведенням інноваційного продукту або послуги на ринок.
Ключові слова: управлінські технології бізнес-моделювання, ІТ-стартапи, бізнес-моделі стартапів, маркетингова стратегія, інструменти бізнес-моделювання.
DOI: 10.15276/mdt.6.1.2022.6
- Agudelo, G.(2013) Adaptation Gary Hamel’s Business Model Theory to be Implemented in small Companies of the Metal Mechanic Sector in the city of Cali, Colombia. Gestión & Desarrollo, 10 (1), pp. 13–35. 2013.
- Analysis of technological innovations in digital marketing(2018) / M. Oklander, T. Oklander, O. Yashkina, I. Pedko, М. Chaikovska. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 5/3 (95). C. 80–91.
- CB Insights Research. “353 Startup Failure Post-Mortems,” August 18, 2020. веб-сайт. URL: https://www.cbinsights.com/research/startup-failure-post-mortem/ (дата звернення: 12.09.2021)
- Chaikovska M.P. (2021). Conceptual and methodological principles of management of marketing IT-projects in digitally transforming environment: monograph. Odesa, 2021. 370 p.
- Chaikovska M.P. (2021). Holistic marketing as a societal driver of convergent digital transformations. Marketing of innovations. Innovations in marketing: materials of the International Scientific Internet Conference (December, 2021). Bielsko-Biala: WSEH. P. 189–191.
- Chaikovska M.P., Shkeda O.O. (2021). Reengineering brand-communication with the consumer by integrating pop-cultural influencer marketing tools into traditional marketing components. Marketing and digital technologies, vol 5, no. 3. P. 63–71.
- Chaikovska M.P., Shkeda O.O. (2021) The role of the pop-cultural phenomenon in the management of the reflexive tools of modern influencer marketing strategies in the context of digitalization. Innovation economic development institutional and organizational dimension. Comrat: Minutes, pp. 156–176.
- Joan Magretta.(2002) Why business model matter. Harvard Business Review. URL: https://hbr.org/2002/05/why-business-models-matter
- Jose M. (2019) Mateu1 and Alejandro Escribá-Esteve. Ex-Ante Business Model Evaluation Methods: A Proposal of Improvement and Applicability. Journal of Business Models .2019. Vol. 7. № 5, С. 25–47.
- Kayaoglu, Nuri. (2017) A Generic Approach for Dynamic Business Model Evaluation. Doctoral Thesis. Technische Universität Berlin, Fakultät VII - Wirtschaft und Management. 2017. 177 c
- Nitsenko , Nyenno I., Kryukova I., Kalyna T., Plotnikova M. (2017) Business Model for a sea commercial port as a way to reach sustainable development goals. Journal of Security and Sustainability issues.-Vol.7 №1.2017. С. 155 –166.
- Official website of Monobank. website. URL: https://www.monobank.ua/
- Osterwalder A. (2010) The Business Model Ontology: A Proposition in a Design Science Approach, PhD dissertation, Universite De Lausanne, Lausanne, 2010, available at: http://www.hec.unil.ch/aosterwa/PhD/Osterwalder_PhD_BM_Ontology.pdf
- Ovans A.(2011) What Is a Business Model? Harvard Business Review, 23 January. 2011, available at: http:// hbr.org/2015/01/what-is-a-business-model.
- Sadchenko O.V., Robul I.V. (2020). Economic and environmental marketing space of the economics of experience. Economic Innovations, vol. 22, no. 1(74). P. 129–139.
- Oklander M.A. (2020) Marketynh yak ekonomichna nauka [Marketing as an economic science]. Marketing and digital technologies, vol. 4, no. 4, pp. 62-70. (in Ukrainian).
-
pdf_6 (English)
скачано раз