Принципи цифрового етикету в маркетингових комунікаціях

  • Тетяна Олександрівна Завалій PhD, асистент кафедри менеджменту і підприємництва Державний університет «Житомирська політехніка» (Житомир, Україна)
  • Ольга Петрівна Пащенко канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри менеджменту і підприємництва Державний університет «Житомирська політехніка» (Житомир, Україна)
  • Володимир Георгійович Виговський канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри менеджменту і підприємництва Державний університет «Житомирська політехніка» (Житомир, Україна)

Анотація

У контексті маркетингових комунікацій визначено, що поняття «цифровий етикет» як низка правил і норм ввічливої та доречної поведінки в цифровому середовищі поширюється на онлайн- і офлайн-взаємодії відносно того, як поняття «нетикет» поширюється тільки на комунікації в мережі. Проаналізовано особливості еволюції цифрового етикету через огляд спеціальних правил та настанов етичної поведінки, створених у 1980-90-х роках і призначених для роботи в мережі. З метою підтримання етичної поведінки під час маркетингових комунікацій у цифровому середовищі запропоновано використовувати такі принципи цифрового етикету: принципи як взаємоповаги та ввічливості, лаконічності, своєчасності, «інформаційної гігієни», відповідальності за дії, врахування людського фактора, стриманості та коректності, безпеки та конфіденційності.


Ключові слова: нетикет, цифровий етикет, маркетингова комунікація, онлайн-взаємодія, офлайн-взаємодія


DOI: 10.15276/mdt.6.2.2022.2



  1. Silverglate P.H., Kosmowski J., Horn H., Jarvis D. Beyond good intentions: Navigating the ethical dilemmas facing the technology industry. Deloitte. 2021. URL: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/technology/ethical-dilemmas-in-technology.html (accessed: 01 March 2022).

  2. Barquin R. The ten commandments of computer ethics. Computer Ethics Institute, 1992.


3.Pinge D. Netiquette: What not to do online. 2007. Rediff News. URL: https://www.rediff.com/getahead/2007/jul/10netiquette.htm (accessed: 07 February 2022).



  1. 25 rules of social media netiquette: website. URL: https://www.alexandrasamuel.com/zone/25-rules-of-social-media-netiquette (accessed: 07 February 2022).

  2. Littleton T. Top 9 netiquette guidelines for brands: website. URL: https://www.socialmediatoday.com/content/top-9-netiquette-guidelines-brands (accessed: 07 February 2022).

  3. Zhang C. Netiquette – the do’s and the don’ts. Published: website. URL: https://medium.com/@carmen.zhang/netiquette-the-dos-and-the-don-ts-d7cfe146d09d (accessed 01 March 2022).

  4. 11 золотих правил нетикету: веб-сайт. URL: https://taslife.com.ua/blog/11-netiquette-rules (дата звернення: 05.01.2022).

  5. Online etiquette: 14 netiquette rules online students should know: website. URL: https://potomac.edu/netiquette-rules-online-students/ (accessed 05 January 2022).

  6. Hartney E. 10 basic netiquette rules: website. URL: https://www.verywellmind.com/ten-rules-of-netiquette-22285 (accessed 08 January 2022).

  7. Mangkhang C., Kaewpanya N. The digital etiquette enhancing to global citizenship of social studies teachers in a new normal society. Higher Education Studies. 2021. Vol. 11. No. 3. P.89–94.

  8. Nicovich S., Cornwell T.B. An Internet Culture?: Implications for Marketing. Journal of Interactive Marketing. 1998. Vol. 12. No. 4. P. 22–33.

  9. Mura J.D. The marketing toolkit. Oxford: How to Books Ltd., 2009. 193 p.

  10. Rettie R. Net generation culture. Journal of Electronic Commerce Research. 2002. Vol. 3(4). P. 254–264.

  11. Botha J., Bothma C., Geldenhuys P. Managing E-commerce in business. 2nd edit. South Africa: Juta & Company Ltd., 2008. 632 p.

  12. Kotler P., Wong V., Saunders J., Armstrong G. Principles of marketing. Four European edit. Spain: Prentice Hall, 2005. 989 p.

  13. Hanafizadeh P., Behboudi M. Online advertising and promotion: modern technologies for marketing. 2012. 1st edit. USA: IGI Global. 248 p.

  14. Stohmann C. Netiquette (Network Etiquette). Protocol today: Soft Diplomacy Skills. URL: https://protocoltoday.nl/netiquette/#_ftn1 (accessed 09 January 2022).

  15. Pallen M. Introducing the Internet. BMJ: British Medical Journal. 1995. Vol. 311. No. 7017 (Nov. 25). P. 1422–1424.

  16. Preece J. Etiquette online: From nice to necessary. Communications of the ACM. 2004. Vol. 47(4). P. 56–61.

  17. Burrow J.L., Fowler A.R. Marketing. 4th еdit. USA: Cengage Learning, 2015. 722 p.

  18. Shapiro N.Z., Anderson R.H. Towards an ethics and etiquette for electronic mail. RAND Corporation, 1985. 42 p. URL: https://cutt.ly/yFtXB4H (accessed 09 January 2022).

  19. Rospach C.V. A primer on how to work with the USENET community: website. URL: https://cutt.ly/DD7HGU0 (acessed 22 February 2022).

  20. Google Books Ngram Viewer: website.URL: https://cutt.ly/JD7HTD4 (acessed 11 February 2022).

  21. Shea V. Netiquette. SF: Albion Books, 1994. 154 p.

  22. Hanbridge S. Netiquette Guidelines: website. RFC: 1855.. URL: https://cutt.ly/FPcXPQ0 (acessed 05 March 2022).

  23. Silva E. The Basics of Netiquette: website. URL: https://jumpseller.com/learn/the-basis-of-netiquette/ (acessed 27 February 2022).

  24. Dvornechcuck A. 7 Best Examples of Brand Voice & Tone: website. URL: https://www.ebaqdesign.com/blog/brand-voice (accessed 15 January 2022).

  25. Gardner K. Netiquette: Rules to follow in 2020: website. URL: https://www.linkedin.com/pulse/netiquette-rules-follow-2020-kesi-gardner (accessed 15 January 2022).

  26. Hamill J. The end of marketing as usual: «be social: be digital». The marketing book. 7th edit. Edited by M.J. Baker, S. Hart, 2016. P. 415–438.

  27. Jumanto J. Digital humanities and politeness: a proposed guideline for text interactions in the virtual world. Journal of Global Research in Education and Social Science. 2016. Vol. 5(3). P. 157–166.

  28. Stone M.A., Desmond J. Fundamentals of marketing. London, New York: Routledge, 2007. 505 p.

  29. Kosar N., Kuzo N., Kyrylenko A. Problems of protection consumers personal data by domestic enterprises: aspects of social and ethical marketing. Маркетинг і цифрові технології. 2019. Том 3. № 1. С.78–91.


33. International Chamber of Commerce. ICC Advertising and Marketing Communications Code.: website. URL: https://iccwbo.org/publication/icc-advertising-and-marketing-communications-code/ (acessed 19 February 2022).

##submission.howToCite##
ЗАВАЛІЙ, Тетяна Олександрівна; ПАЩЕНКО, Ольга Петрівна; ВИГОВСЬКИЙ, Володимир Георгійович. Принципи цифрового етикету в маркетингових комунікаціях. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 2, p. 21-37, чер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/197>. Дата доступу: 25 чер. 2022
Розділ
Статьи
переглянуто раз: