Онлайн та офлайн інструменти в системі інтегрованих маркетингових комунікацій
Анотація
У статті досліджено сучасні ринкові тенденції форм комунікації із цільовими групами споживачів, а також тенденції розвитку інтегрованих маркетингових комунікацій (ІМК) у розрізі нової комерційної реальності. З’ясовано, що пропорції використання засобів комунікації змінюються на користь digital-технологій. Встановлено, що для досягнення найбільшого комунікаційного ефекту необхідною є синергія онлайн та офлайн інструментів ІМК. Наведено розподіл інструментів ІМК для реального та віртуального економічного середовища та каналів комунікації для кожного з них. Проаналізовано існуючі методи формування системи ІМК, виявлено причини, з яких вони не здатні у повній мірі задовольнити потреби підприємства щодо використання найбільш ефективних комунікаційних інструментів. Запропоновано етапи процесу побудови комплексу ІМК, який відповідає сучасному етапу розвитку бізнес-процесів.
Ключові слова: інтегровані маркетингові комунікації, віртуальне економічне середовище, комунікаційні інструменти, канали комунікації, комплекс інтегрованих маркетингових комунікацій
DOI: 10.15276/mdt.6.2.2022.4
- Global e-commerce sales (2019-2025). Oberlo. URL: http://surl.li/btuzk (accessed 14 April 2022).
- Grahame Dowling. Creating Corporate Reputations: Identity, Image, and Performance. Oxford University Press, 2001. 320 p.
- Growth of B2B e-commerce until 2023. Forrester. URL: http://surl.li/btuzs (accessed 14 April 2022).
- Smith Paul, Berry Chris, Pulford Alan. Strategic MarketingCommunications. New Ways to Build and Integrate Communications. L:Kogan Page Limited, 1997. 320 с.
- Августин, Р.Р. Управління інформаційними зв’язками: навчальний посібник. Р.Р. Августин, Ю. А. Богач. Тернопіль : ТНЕУ, 2013. 240 с.
- Білик В. В., Сергієнко О. А., Крупенна І. А. Інструменти цифрового маркетингу в умовах трансформації комунікацій сучасної організації. Науковий вісник Чернівецького університету: збірник наук праць. Економіка. Вип. 825. 2020. С. 33–40.
- Бойчук І. В., Музика О. М. Інтернет в маркетингу: підручник. Київ: ЦУЛ, 2010. 512 с.
- Бортнік С. М., Конюх І. М. Інтегровані маркетингові комунікації у діяльності підприємства та оцінка їх ефективності. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. 2016. Вип. 14. С. 278–282.
- Гончар С. О., Зозульов О. В. Вплив поведінки споживачів на формування ефективної системи інтегрованих маркетингових комунікацій. Актуальні проблеми економіки та управління: збірник наукових праць молодих вчених. Вип. 7. 2013. С. 50–58.
- Дейтон Дж. Інтегровані маркетингові комунікації на практиці / пер. з англ. С. Г. Божук. Харків, 2001. 552 с.
- Жалдак Г. П., Бичковська А. А. Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємств. European scientific journal of Economic and Financial innovation. 2019. №2(4). С. 4–12.
- Зоріна О. І., Фадєєнко В. Ю. Вплив маркетингових комунікацій на діяльність підприємств в сучасних умовах. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Вип. 21. 2018. С. 284–287.
- Кniazieva, О. Digital development of economy and society under influence of COVID-19. Science and Innovation. Vol. 17. №1. 2021. Р. 41–53.
- Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифровогою. Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Їван Сетьяван / пер. з англ. К. Куницької та О. Замаєвої. К.: Вид. група КМ-БУКС, 2018. 208 с., іл.
- Окландер М.А., Литовченко І.Л., Ботушан М.І. Маркетингові комунікації промислових підприємств в умовах інформаційної економіки: монографія. Одеса: Астропринт, 2011. С. 232.
- Семененко К. Ю., Бакуліна С. А. Особливості застосування інструментів онлайн-просування в маркетинговій діяльності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 19(3). С. 26–29.
- Шкурупська И.А., Литовченко И.Л. Интегрированные маркетинговые коммуникации на рынке гелиоэнергетического оборудования. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 4. С. 52–65.
-
pdf_4
скачано раз