КОМПЛЕМЕНТАРНІСТЬ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГУ ТА ЛОГІСТИКИ В ЛАНЦЮГУ ПОСТАВОК ТОВАРІВ ПОВСЯКДЕННОГО ПОПИТУ

  • Євген Васильович Крикавський д-р екон. наук, професор, завідувач кафедри маркетингу і логістики Національний університет «Львівська політехніка» (Львів, Україна)
  • Лілія Ярославівна Якимишин д-р екон. наук, доцент, професор кафедри промислового маркетингу Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя (Тернопіль, Україна)

Анотація

В статті окреслено необхідність адаптації комплексної системи стратегічного маркетингового управління підприємством до умов реалізації ключових бізнес-процесів ланцюга поставок товарів повсякденного попиту: обслуговування клієнтів; ефективне управління попитом; взаємодія учасників у реалізації процесів у ланцюгу поставок; скорочення витрат по всьому ланцюгу поставок. Обґрунтовано забезпечення комплементарності стратегії маркетингу і логістики в ланцюгах поставок завдяки впровадженню стратегічної моделі ECR, що забезпечить досягнення бажаної гнучкості ланцюга поставок шляхом надання відповідної еластичності тим процесам, котрі не вимагають радикальних змін та інвестицій. Доведено, що інструментом компромісного вирішення дилеми «ефективність contra еластичність» ланцюга поставок є «гнучка логістика», ефективність якої забезпечують: гнучкість фізичної поставки, гнучкість закупівель, гнучкість дистрибуції та гнучкість управління попитом.


Ключові слова: ланцюг поставок, комплементарність стратегій маркетингу і логістики, «гнучка логістика», еластичність, ефективність, логістично комплементарні бізнес-процеси


DOI: 10.15276/mdt.2.1.2018.2



  1. Крикавський Є. В., Питуляк Н. С., Сокіл Ю. Р. Компатибільність маркетингу і логістики підприємств аграрного сектора України // Науковий вісник ЛНУВМБТ імені С. З. Гжицького. 2014. №1 (58). С. 263–270.

  2. Котлер Ф., Келлер К. Л. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс. 3-е изд. СПб. : Пітер, 2012. 810 с.

  3. Гаркавенко С. C. Маркетинг. Київ : Лібра, 2002. 712 с.

  4. Друкер П. Ф. Бизнес и инновации ; пер. с англ. и ред. К. С. Головинского. М. : Вильямс, 2007. 432 с.

  5. Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость. СПб. : Питер, 2001. 480 с.

  6. Окландер М. А. Особисті чинники впливу промислових підприємств на поведінку споживачів на ринку В2С // Економіка та підприємництво. 2013. Вип. 30. С. 136–143.

  7. Krykavskyy E.V., Pokhylchenko O.A. Implementation of marketing concepts into supply chain management // Economics, entrepreneurship, management. 2014. Vol. 1, Num. 2. P. 25–34.

  8. Kumar V., Fantazy К. A., Kumar U., Boyle Т. A. Implementation and management framework for supply chain flexibility // Journal of Enterprise Information Management. 2006. Vol. 19, No. 3.

  9. Pilarczyk B., Mruk H, Sojkin B, Szulce H. Podstawy marketingu. Poznań : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 1999.

  10. Blaik P. Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania ; Wyd. III zmienione. Warszawa : Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010.

  11. Mollenkopf D., Gibson A., Ozanne L. The integration of marketing and logistics functions : an empirical examination of New Zealand firms // Journal of Business Logistics; Hoboken. Vol. 21, Iss. 2. P. 89–112 (2000).

  12. 12. Supply Chain Integration : Crossing the Marketing and Logistics Divide // News and Views, Jan 25, 2007 [Electronic resource]. Mode of access http://www.scdigest.com/assets/newsViews/07-01-25-1.cfm.

  13. Brkljač M. N., Stanković J. M., Gajić S. B. Gaining A. Competitive Advantage by Integration of Marketing and Logistics [Electronic resource]. Mode of access http://logic.sf.bg.ac.rs/wp-content/uploads/Papers/ID-23.pdf.

  14. Alvarado U. Y., Kotzab H. Supply Chain Management: The Integration of Logistics in Marketing // Industrial Marketing Management 30, 183–198 (2001), Elsevier Science Inc.

  15. Salmon K. Efficient Consumer Response : Enhancing Consumer Value in the Grocery Industry. Washington : Food Marketing Institute, 1993.

  16. Efficient Consumer Response Europe: European Value Chain Analysis, Final Report, 1996.

  17. Крикавський Є. В., Похильченко О. А. Еластичні рішення в діяльності меблевих підприємств // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Вип. 15. Серія економічна. 2016. С. 12–21.

  18. Day G. S. The capabilities of market-driven organizations // Journal of Marketing, Vol. 58, № 4, P. 37–52, 1994.

  19. Bozarth C. B., Handfield R. B. Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Helion, Gliwice 2007.

  20. Nagurney A., Loo J., Dong J., D. Zhang: Supply chain networks and electronic commerce: a theoretical perspective. Economic Research and Electronic Networking; Nov 2002, Vol. 4. – No. 2.

##submission.howToCite##
КРИКАВСЬКИЙ, Євген Васильович; ЯКИМИШИН, Лілія Ярославівна. КОМПЛЕМЕНТАРНІСТЬ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГУ ТА ЛОГІСТИКИ В ЛАНЦЮГУ ПОСТАВОК ТОВАРІВ ПОВСЯКДЕННОГО ПОПИТУ. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 21-32, бер. 2018. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/26>. Дата доступу: 29 бер. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: