Комунікаційна взаємодія учасників у процесі комерціалізації інновацій

  • Любов Олексіївна Сигида канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, доцент кафедри маркетингу ,Сумський державний університет
  • Людмила Юріївна Сагер канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, доцент кафедри маркетингу Сумський державний університет
  • Катерина Вікторівна Шевченко збобувач вищої освіти кафедри маркетингу Сумський державний університет

Анотація

Дослідження, проведені в статті, були спрямовані на встановлення потенційних стейкхолдерів, задіяних до ланцюга комерціалізації інновацій, та визначення особливостей комунікаційної взаємодії між ними. Було отримано такі результати: 1) основними учасниками є автори й розробники інноваційної продукції, інвестори й виробники інновацій (зокрема, промислові підприємства), інноваційні трансферні центри, посередники, а також споживачі й користувачі інновацій; 2) кожен із учасників виконує власні функції та має обов’язки; 3) розширена схема комунікаційної взаємодії включає у ланцюг комерціалізації інновацій усіх згаданих стейкхолдерів; 4) поширеними є схеми комунікаційної взаємодії стейкхолдерів, у яких ключова роль надається виробнику інновації або інноваційному трансферному центру; 5) управління комунікаційною взаємодією стейкхолдерів має базуватися на вказаних принципах, зокрема, на принципах системності, адаптивності, безперервності і надійності та інших.


DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.4



  1. Bozhkova V.V. Strategic planning mechanism for marketing communications of innovative products at industrial enterprises.Actual Problems of Economics. 2011. Vol.120(6). pp. 48–53.

  2. Bozhkova V.V., Tymokhina Y.O. Calculation of synthesized effect from integrated marketing communications of industrial enterprise. Actual Problems of Economics. 2014. Vol. 160(1). P. 142–148.

  3. Illiashenko S.M. Innovative process rational choice grounding in organization. Marketing and Management of Innovation. 2015. № 2. P. 11–20.

  4. Rosokhata A., Minchenko M., Chykalova A., Muzychuk O. The company’s innovation development and marketing communication as a driver of the country’s macroeconomic stability: A quantitative analysis of tendencies. Digitalisation and Sustainability for Development Management: Economic, Social, and Ecological Aspects: International Interdisciplinary Scientific Conference, 2021. Vol. 307. URL: https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/abs/2021/83/e3sconf_dsdm2021_07002/ e3sconf_dsdm2021_07002.html (дата звернення 05.07.2022).

  5. Vysochyna, A., Kryklii, O., Minchenko, M., Aliyeva, A.A., & Demchuk, K. Country Innovative Development: Impact of Shadow Economy. Marketing and Management of Innovations. 2020. Vol. 4. Р. 41–49.

  6. Божкова В.В. Стратегічні аспекти комунікаційної політики в інноваційній діяльності промислових підприємств: монографія. Суми: Папірус, 2011. 362 с.

  7. Божкова В.В., Тимохіна Я.О. Теоретичні підходи до класифікації інструментів маркетингових комунікацій. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія "Економіка". 2013. №2 (39). Ч.1. С. 31–37.

  8. Германюк Н.В. Роль комунікацій в управлінні організаційним процесом. Ефективна економіка. 2021. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9408 (дата звернення: 09.07.2022).

  9. Головська П.В., Кравченко М.О. Інноваційні підходи до управління комунікаціями підприємства. Актуальні проблеми економіки та управління Збірник наукових праць молодих вчених. Київ: НТУУ «КПІ» 2016. Вип. 10. URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/download/73392/68769 (дата звернення: 05.07.2022).

  10. Демко М. Розвиток інтегрованих маркетингових Інтернет-комунікацій в діяльності українських банків. Маркетинг і цифрові технології. 2021. №. 5 (1). С. 101–112.

  11. Ілляшенко С.М. Завдання маркетингу на етапах інноваційного процесу на підприємстві: особливості виконання. Проблематика та інноваційна парадигма розвитку економіки, бізнесу та HR-інжинірингу: матеріали 1-ї Міжнар. наук.-практ. дистанц. конф., 11-12 листопада 2021 р. / ред. кол.: М. Д. Ведерніков [та ін.] ; Хмельн. нац. ун-т. Хмельницький, 2021. С. 329–331.

  12. Ілляшенко С.М. Управління вибором стратегій комерціалізації інновацій. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я: тези доповідей ХXVІІ міжнародної науково-практичної конференції MicroCAD-2019, 15-17 травня 2019 р.: у 4 ч. Ч. IІІ. / за ред. проф. Сокола Є.І. Харків: НТУ "ХПІ", 2019. С. 171.

  13. Коломицева О.В., Боковня А.О., Бурцева Т.І. Використання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підприємств. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. Том 2. № 42. С. 5–13.

  14. Колотова Н. Маркетингові комунікації інноваційних проектів в умовах інформатизації суспільства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2017. № 3. С. 68–81.

  15. Корж М.В., Бєлікова О.Ю., Фоміченко І.П., Баркова С.О. Особливості стратегічного управління інноваційним розвитком промислових підприємств. Економічний вісник Донбасу. 2021. № (3 (65). С. 184–190.

  16. Косенко О. П. Комерціалізація інтелектуально-інноваційних технологій: монографія. Харків : НТУ "ХПІ", 2015. 599 с.

  17. Крисько Ж. Роль ділових комунікацій в управлінні організацією. Економіка та суспільство. 2021. № 24. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-24-43. (дата звернення: 05.07.2022).

  18. Маслак М.В., Кобєлєва А.В., Перерва П.Г. Передумови ефективної комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності. Управління проєктами. Перспективи розвитку проєктного та нейроменеджменту, інформаційних технологій управління, технологій створення та використання об'єктів права інтелектуальної власності : збірник наукових праць за матеріалами 4-ї Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. 24-25 березня 2022 р. / гол. ред. В. О. Петренко ; Ін-т модернізації змісту освіти МОН України [та ін.]. Дніпро : Юрсервіс, 2022. С. 296–301.

  19. Маслак М.В., Кобєлєва А.В., Перерва П.Г. Розвиток методів комерціалізації технологій. Сучасні тенденції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні: матеріали 5-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 25 лютого 2022 р. / ред. кол.: В. В. Зянько, І. Ю. Єпіфанова: Вінниц. нац. техн. ун-т. Вінниця, 2022. С. 232–234.

  20. Маслак М. В., Перерва П. Г. Дослідження причин негативних тенденцій в сфері трансферу інноваційних технологій. Створення, охорона, захист і комерціалізація об'єктів права інтелектуальної власності : матеріали 5-ї Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, 26 квітня 2022 р.: ел.зб. / упоряд.: В. С. Парненко; Нац. техн. ун-т України "КПІ ім. Ігоря Сікорського". Київ, 2022. С. 277–283. URL: https://drive.google.com/file/d/1c_9RhQuVD-_rxIJ0uUa1D7Y0eSX7i6Rh/view, вільний (дата звернення 05.07.2022 р.).

  21. Мирощенко Н.Ю., Зарицька О.Л., Симак А.В. Проблеми комерціалізації інноваційної продукції промислових підприємств. Економіка. Фінанси. Право. 2019. № 12. С. 35–40.

  22. Орел В. М., Краля В. Г. Роль комунікацій в управління підприємством. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. 2016. Вип. 174. С. 60–66.

  23. Падерін І.Д., Горященко Ю.Г. Стратегічні пріоритети інноваційного розвитку підприємництва. Економічний вісник Донбасу. 2021. № 1(63). С. 103–107.

  24. Полторацька А., Стовба Т., Гребеннікова А. Формування і реалізація механізму комерціалізації результатів інноваційної діяльності. Економічний аналіз. 2021. Том 31. № 1. С. 37–46.

  25. Росохата А.С. Аналіз і систематизація методів прогнозування напрямів інноваційної діяльності промислових підприємств. Інновації у маркетингу і менеджменті: монографія / за заг. ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2013. С. 78–93.

  26. Шульга Л.В., Терещенко І.О., Боровик Т. В., Чухліб О.С. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9528 (дата звернення: 09.07.2022).

##submission.howToCite##
СИГИДА, Любов Олексіївна; САГЕР, Людмила Юріївна; ШЕВЧЕНКО, Катерина Вікторівна. Комунікаційна взаємодія учасників у процесі комерціалізації інновацій. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 3, p. 34-44, вер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/261>. Дата доступу: 20 тра. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: