Комунікаційна взаємодія учасників у процесі комерціалізації інновацій
Анотація
Дослідження, проведені в статті, були спрямовані на встановлення потенційних стейкхолдерів, задіяних до ланцюга комерціалізації інновацій, та визначення особливостей комунікаційної взаємодії між ними. Було отримано такі результати: 1) основними учасниками є автори й розробники інноваційної продукції, інвестори й виробники інновацій (зокрема, промислові підприємства), інноваційні трансферні центри, посередники, а також споживачі й користувачі інновацій; 2) кожен із учасників виконує власні функції та має обов’язки; 3) розширена схема комунікаційної взаємодії включає у ланцюг комерціалізації інновацій усіх згаданих стейкхолдерів; 4) поширеними є схеми комунікаційної взаємодії стейкхолдерів, у яких ключова роль надається виробнику інновації або інноваційному трансферному центру; 5) управління комунікаційною взаємодією стейкхолдерів має базуватися на вказаних принципах, зокрема, на принципах системності, адаптивності, безперервності і надійності та інших.
DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.4
- Bozhkova V.V. Strategic planning mechanism for marketing communications of innovative products at industrial enterprises.Actual Problems of Economics. 2011. Vol.120(6). pp. 48–53.
- Bozhkova V.V., Tymokhina Y.O. Calculation of synthesized effect from integrated marketing communications of industrial enterprise. Actual Problems of Economics. 2014. Vol. 160(1). P. 142–148.
- Illiashenko S.M. Innovative process rational choice grounding in organization. Marketing and Management of Innovation. 2015. № 2. P. 11–20.
- Rosokhata A., Minchenko M., Chykalova A., Muzychuk O. The company’s innovation development and marketing communication as a driver of the country’s macroeconomic stability: A quantitative analysis of tendencies. Digitalisation and Sustainability for Development Management: Economic, Social, and Ecological Aspects: International Interdisciplinary Scientific Conference, 2021. Vol. 307. URL: https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/abs/2021/83/e3sconf_dsdm2021_07002/ e3sconf_dsdm2021_07002.html (дата звернення 05.07.2022).
- Vysochyna, A., Kryklii, O., Minchenko, M., Aliyeva, A.A., & Demchuk, K. Country Innovative Development: Impact of Shadow Economy. Marketing and Management of Innovations. 2020. Vol. 4. Р. 41–49.
- Божкова В.В. Стратегічні аспекти комунікаційної політики в інноваційній діяльності промислових підприємств: монографія. Суми: Папірус, 2011. 362 с.
- Божкова В.В., Тимохіна Я.О. Теоретичні підходи до класифікації інструментів маркетингових комунікацій. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія "Економіка". 2013. №2 (39). Ч.1. С. 31–37.
- Германюк Н.В. Роль комунікацій в управлінні організаційним процесом. Ефективна економіка. 2021. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9408 (дата звернення: 09.07.2022).
- Головська П.В., Кравченко М.О. Інноваційні підходи до управління комунікаціями підприємства. Актуальні проблеми економіки та управління Збірник наукових праць молодих вчених. Київ: НТУУ «КПІ» 2016. Вип. 10. URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/download/73392/68769 (дата звернення: 05.07.2022).
- Демко М. Розвиток інтегрованих маркетингових Інтернет-комунікацій в діяльності українських банків. Маркетинг і цифрові технології. 2021. №. 5 (1). С. 101–112.
- Ілляшенко С.М. Завдання маркетингу на етапах інноваційного процесу на підприємстві: особливості виконання. Проблематика та інноваційна парадигма розвитку економіки, бізнесу та HR-інжинірингу: матеріали 1-ї Міжнар. наук.-практ. дистанц. конф., 11-12 листопада 2021 р. / ред. кол.: М. Д. Ведерніков [та ін.] ; Хмельн. нац. ун-т. Хмельницький, 2021. С. 329–331.
- Ілляшенко С.М. Управління вибором стратегій комерціалізації інновацій. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я: тези доповідей ХXVІІ міжнародної науково-практичної конференції MicroCAD-2019, 15-17 травня 2019 р.: у 4 ч. Ч. IІІ. / за ред. проф. Сокола Є.І. Харків: НТУ "ХПІ", 2019. С. 171.
- Коломицева О.В., Боковня А.О., Бурцева Т.І. Використання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підприємств. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. Том 2. № 42. С. 5–13.
- Колотова Н. Маркетингові комунікації інноваційних проектів в умовах інформатизації суспільства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2017. № 3. С. 68–81.
- Корж М.В., Бєлікова О.Ю., Фоміченко І.П., Баркова С.О. Особливості стратегічного управління інноваційним розвитком промислових підприємств. Економічний вісник Донбасу. 2021. № (3 (65). С. 184–190.
- Косенко О. П. Комерціалізація інтелектуально-інноваційних технологій: монографія. Харків : НТУ "ХПІ", 2015. 599 с.
- Крисько Ж. Роль ділових комунікацій в управлінні організацією. Економіка та суспільство. 2021. № 24. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-24-43. (дата звернення: 05.07.2022).
- Маслак М.В., Кобєлєва А.В., Перерва П.Г. Передумови ефективної комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності. Управління проєктами. Перспективи розвитку проєктного та нейроменеджменту, інформаційних технологій управління, технологій створення та використання об'єктів права інтелектуальної власності : збірник наукових праць за матеріалами 4-ї Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. 24-25 березня 2022 р. / гол. ред. В. О. Петренко ; Ін-т модернізації змісту освіти МОН України [та ін.]. Дніпро : Юрсервіс, 2022. С. 296–301.
- Маслак М.В., Кобєлєва А.В., Перерва П.Г. Розвиток методів комерціалізації технологій. Сучасні тенденції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні: матеріали 5-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 25 лютого 2022 р. / ред. кол.: В. В. Зянько, І. Ю. Єпіфанова: Вінниц. нац. техн. ун-т. Вінниця, 2022. С. 232–234.
- Маслак М. В., Перерва П. Г. Дослідження причин негативних тенденцій в сфері трансферу інноваційних технологій. Створення, охорона, захист і комерціалізація об'єктів права інтелектуальної власності : матеріали 5-ї Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, 26 квітня 2022 р.: ел.зб. / упоряд.: В. С. Парненко; Нац. техн. ун-т України "КПІ ім. Ігоря Сікорського". Київ, 2022. С. 277–283. URL: https://drive.google.com/file/d/1c_9RhQuVD-_rxIJ0uUa1D7Y0eSX7i6Rh/view, вільний (дата звернення 05.07.2022 р.).
- Мирощенко Н.Ю., Зарицька О.Л., Симак А.В. Проблеми комерціалізації інноваційної продукції промислових підприємств. Економіка. Фінанси. Право. 2019. № 12. С. 35–40.
- Орел В. М., Краля В. Г. Роль комунікацій в управління підприємством. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. 2016. Вип. 174. С. 60–66.
- Падерін І.Д., Горященко Ю.Г. Стратегічні пріоритети інноваційного розвитку підприємництва. Економічний вісник Донбасу. 2021. № 1(63). С. 103–107.
- Полторацька А., Стовба Т., Гребеннікова А. Формування і реалізація механізму комерціалізації результатів інноваційної діяльності. Економічний аналіз. 2021. Том 31. № 1. С. 37–46.
- Росохата А.С. Аналіз і систематизація методів прогнозування напрямів інноваційної діяльності промислових підприємств. Інновації у маркетингу і менеджменті: монографія / за заг. ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2013. С. 78–93.
- Шульга Л.В., Терещенко І.О., Боровик Т. В., Чухліб О.С. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9528 (дата звернення: 09.07.2022).
-
pdf-4
скачано раз