Інтернет-торгівля в Україні: маркетинговий аспект

  • Наталія Євгенівна Кузьо старший викладач кафедри маркетингу і логістики Національний університет "Львівська політехніка"
  • Наталія Степанівна Косар канд. екон. наук, доцент доцент кафедри маркетингу і логістики Національний університет "Львівська політехніка"

Анотація

Встановлено, що останніми роками у світі та в Україні активно розвивається Інтернет-торгівля. Проте у цій сфері існує гостра конкуренція. Тому суб’єктам господарювання, які займаються Інтернет-торгівлею, важливо проводити активні маркетингові заходи з метою збільшення кількості відвідувачів своїх сайтів.  Визначено, що це доцільно їм робити за рахунок пропонованих заходів щодо активізації медійної реклами та функціонування у соціальних мережах, ефективнішого використання e-mail розсилки. Результати проведеного дослідження свідчать, що серед проаналізованих у соціальних мережах маркетплейсів та Інтернет-магазинів найактивніше проводять роботу Rozetka, Allo, MakeUp та Eva, а найефективніше використовують e-mail розсилку маркетплейси Kasta та Le Boutique. Недостатньо ефективно використовують вітчизняні маркетплейси та Інтернет-магазини медійну рекламу.


DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.6



  1. Гліненко Л.К., Дайновський Ю.А. Стан і перспективи розвитку електронної торгівлі України. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 83‒102.

  2. Ковальова О.М., Кірсанова В.В. Основні форми інтернет-торгівлі: особливості, переваги, недоліки.Економіка та держава. 2020. № 7. С. 85‒92.

  3. Терещенко Е.Ю. Розвиток Інтернет-торгівлі в умовах сучасного бізнес-середовища.Ефективна економіка. 2019. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2019/55.pdf (дата звернення 12.07.2022).

  4. Мазур О.Є. Маркетингові тренди в Інтернет-торгівлі України. Інноваційна економіка: теоретичні та практичні аспекти: монографія. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2019. С. 348‒363.

  5. Мазур О.Є. Аналіз роздрібного товарообороту в Інтернет-торгівлі України. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2018. № 4 (6). С. 34‒42.

  6. Кузьо Н.Є, Косар Н.С., Мельниченко І.І. Електронна комерція в Україні: сучасний стан, галузеві особливості та організаційні форми. Маркетинг і цифрові технології. 2021. Том 5, №1. С. 27‒41.

  7. Малюта І.А., Оголь А.Є. Аналіз сучасного стану та перспективи розвитку інтернет-торгівлі в Україні. Ефективна економіка. 2019. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op= 1&z=6845 (дата звернення: 13.07.2022).

  8. Сак Т.В., Ховхалюк Д.О. Електронна торгівля в Україні: стан, тенденції, перспективи розвитку. Маркетинг і цифровітехнології. 2020. Том 4, № 3. С. 73‒85.

  9. Сак Т.В. Електронна комерція: світові тренди, діагностика, стратегічні орієнтири. Маркетинг і цифрові технології. 2021. Том 5, №3. С. 30‒42.

  10. Офіційний сайт Державної служби статистики України: веб-сайт.URL: https://http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення 10.07.2022).

  11. Минулого року ринок e-commerce досяг $4 мільярдів. Дніпропетровське інвестиційне агентство: веб-сайт. URL: https://dia.dp.gov.ua/minulogo-roku-rinok-e-commerce-dosyag-4-milyardiv (дата звернення 13.07.2022).

  12. Селіщев М. Е-commerce 2021 - як розвивається інтернет-ринок в Україні. Хорошоп: веб-сайт. URL: https://horoshop.ua/ua/blog/e-commerce-2021-v-ukraine (дата звернення 11.07.2022).

  13. E-commerce у загальному обігу українського ритейлу у 2020 році зайняла 8,8%. Прогноз на 2021 рік – 9,2%. Дані Promodo. Retailers: веб-сайт. URL: https://retailers.ua/news/menedjment/ 12989-e-commerce-v-obschem-oborote-ukrainskogo-riteyla-v-2020-godu-zanyala-88-prognoz-na-2021-god--92--dannyie-promodo (дата звернення 11.07.2022).

  14. Осіїк Д. Рейтинг найпопулярніших інтернет-магазинів: де і що купують українці. Rau: веб-сайт. URL: https://rau.ua/novyni/rejtyng-internet-magazyniv (дата звернення 14.07.2022).

  15. Сервіс SimilarWeb: веб-сайт. URL: https://www.similarweb.com (дата звернення 12.07.2022).

  16. Instagram вперше випередив Facebook за кількістю користувачів в Україні – дослідження. Економічна правда: веб-сайт. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2022/01/20/681633 (дата звернення 15.07.2022).

  17. Башинська І. О. Маркетингові комунікації підприємства у соціальних мережах. Економічні науки. Серія : Економіка та менеджмент. 2012. Вип. 9. С. 36‒41.

  18. Малинка В. Критерії ефективної реклами в соцмережах. Головне з виступу представниці Facebook на iForum. Детектор медіа: веб-сайт. URL: https://detector.media/infospace/article/ 167620/2019-05-27-kryterii-efektyvnoi-reklamy-v-sotsmerezhakh-golovne-z-vystupu-predstavnytsi-facebook-na-iforum (дата звернення 12.07.2022).

  19. Як перевірити ефективність email-розсилок? SendExpert: веб-сайт. URL: https://sendexpert.ua/uk/blog/yak-pereviriti-efektivnist-emailrozsilok-art30 (дата звернення 10.07.2022).

  20. 12 ідей для підвищення ефективності email-маркетингу в 2018 році. Slaidik: веб-сайт. URL: http://slaidik.com.ua/12-idej-dlya-pidvishhennya-efektivnosti-email-marketingu-v-2018-rotsi (дата звернення 12.07.2022).

##submission.howToCite##
КУЗЬО, Наталія Євгенівна; КОСАР, Наталія Степанівна. Інтернет-торгівля в Україні: маркетинговий аспект. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 3, p. 52-64, вер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/263>. Дата доступу: 17 тра. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: