Комунікативні компетенції ведення ділових переговорів в умовах діджиталізації

  • Анна Юріївна Стренковська доцент кафедри маркетингу Національний університет «Одеська політехніка»

Анотація

Узагальнено підходи до формування системи сучасних комунікативних компетенцій в умовах діджиталізації. Обґрунтовано, що  в умовах  діджиталізації набуває особливого ступеня вагомості нова форми етикетної культури – цифрового етикету, що визначає правила та специфіку поведінкової культури на цифрових майданчиках в рамках  всіх рівнів взаємодії. Проаналізовано ключові особливості національних стилів побудови комунікації  в процесі ведення ділових переговорів. Ідентифіковано етапи, з яких складаються ділові переговори.  Констатовано, що цифровий етикет надзвичайно демократичний (оскільки його сучасні норми досить легкі, однаково доступні всім), та не догматичний (оскільки надає можливості вибору та творчого рішення в несподіваних і нестандартних умовах). Запропоновано  підход до узагальнення комплексу комунікативних компетенцій для проведення ділових переговорів, як в онлайн, так і в офлайн форматі, з урахуванням культурних особливостей учасників переговорного процесу та цифрового етикету


DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.8



  1. Kennedy, G. EverythingisNegotiable. Edinburgh: RandomHouse, 2010.

  2. Гриценко Т.Б. Етика ділового спілкування: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2007. 344 c.

  3. Кеннеді Г. Домовлятися завжди. Як досягати максимуму в будь-яких переговорах / пер. з англ. Т.Микитюка. Харків: Книжковий клуб сімейного дозвілля, 2016. 336 с.

  4. LewickiR. J., HiamA. MasteringBusinessNegotiation: AWorkingGuidetoMakingDealsandResolvingConflict. PublishedbyJossey-Bass. AWileyImprint. SanFrancisco, 2006. 302 p.

  5. Луценко В. І. Деякі аспекти комунікативної культури в дистанційному середовищі. Теорія та методика управління освітою. 2008. Вип. 8. URL: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_6/16.pdf (дата звернення 1.08.2022).

  6. Дишкант І. Цифровий етикет у діловому спілкуванні. Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання : матеріали Ⅲ міжнар. наук.-техн. конф., м. Тернопіль, 23–24 квітня 2020 р. Тернопіль, 2020. С. 154

  7. Александрова С.А. Професійно-комунікативна компетентність. Харків : ХНАКМГ, 2008. 40 с.

  8. Касаткіна О.В. Модель розвитку комунікативної компетентності студентів на заняттях іноземної мови. Проблеми загальної та педагогічної психології. 2006. Т. 8. Вип. 8. С. 100-106.

  9. Шатило Ю.П. Розвиток комунікативних навичок ведення переговорів у студентів-міжнародників: дис. канд. екон. наук: 19.00.07. Київ, 2016. 271 с.

  10. Думанська І.Ю. Філософія ведення бізнесу з іноземними контрагентами в контексті їх ментальності: поради для фахівців ЗЕД. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. № 6(1). С. 64-68.

  11. Стоян Т.А. Діловий етикет: моральні цінності і культура поведінки бізнесмена: навч. посібник. Київ : Центр навч. літератури, 2004. 232 с.

  12. Castells M. Materials for an exploratory theory of the network society. British Journal of Sociology. 2000. Issue 51(1). рр. 5–24.

##submission.howToCite##
СТРЕНКОВСЬКА, Анна Юріївна. Комунікативні компетенції ведення ділових переговорів в умовах діджиталізації. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 3, p. 80-89, вер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/265>. Дата доступу: 09 жов. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз