Комунікативні компетенції ведення ділових переговорів в умовах діджиталізації
Анотація
Узагальнено підходи до формування системи сучасних комунікативних компетенцій в умовах діджиталізації. Обґрунтовано, що в умовах діджиталізації набуває особливого ступеня вагомості нова форми етикетної культури – цифрового етикету, що визначає правила та специфіку поведінкової культури на цифрових майданчиках в рамках всіх рівнів взаємодії. Проаналізовано ключові особливості національних стилів побудови комунікації в процесі ведення ділових переговорів. Ідентифіковано етапи, з яких складаються ділові переговори. Констатовано, що цифровий етикет надзвичайно демократичний (оскільки його сучасні норми досить легкі, однаково доступні всім), та не догматичний (оскільки надає можливості вибору та творчого рішення в несподіваних і нестандартних умовах). Запропоновано підход до узагальнення комплексу комунікативних компетенцій для проведення ділових переговорів, як в онлайн, так і в офлайн форматі, з урахуванням культурних особливостей учасників переговорного процесу та цифрового етикету
DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.8
- Kennedy, G. EverythingisNegotiable. Edinburgh: RandomHouse, 2010.
- Гриценко Т.Б. Етика ділового спілкування: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2007. 344 c.
- Кеннеді Г. Домовлятися завжди. Як досягати максимуму в будь-яких переговорах / пер. з англ. Т.Микитюка. Харків: Книжковий клуб сімейного дозвілля, 2016. 336 с.
- LewickiR. J., HiamA. MasteringBusinessNegotiation: AWorkingGuidetoMakingDealsandResolvingConflict. PublishedbyJossey-Bass. AWileyImprint. SanFrancisco, 2006. 302 p.
- Луценко В. І. Деякі аспекти комунікативної культури в дистанційному середовищі. Теорія та методика управління освітою. 2008. Вип. 8. URL: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_6/16.pdf (дата звернення 1.08.2022).
- Дишкант І. Цифровий етикет у діловому спілкуванні. Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання : матеріали Ⅲ міжнар. наук.-техн. конф., м. Тернопіль, 23–24 квітня 2020 р. Тернопіль, 2020. С. 154
- Александрова С.А. Професійно-комунікативна компетентність. Харків : ХНАКМГ, 2008. 40 с.
- Касаткіна О.В. Модель розвитку комунікативної компетентності студентів на заняттях іноземної мови. Проблеми загальної та педагогічної психології. 2006. Т. 8. Вип. 8. С. 100-106.
- Шатило Ю.П. Розвиток комунікативних навичок ведення переговорів у студентів-міжнародників: дис. канд. екон. наук: 19.00.07. Київ, 2016. 271 с.
- Думанська І.Ю. Філософія ведення бізнесу з іноземними контрагентами в контексті їх ментальності: поради для фахівців ЗЕД. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. № 6(1). С. 64-68.
- Стоян Т.А. Діловий етикет: моральні цінності і культура поведінки бізнесмена: навч. посібник. Київ : Центр навч. літератури, 2004. 232 с.
- Castells M. Materials for an exploratory theory of the network society. British Journal of Sociology. 2000. Issue 51(1). рр. 5–24.
-
pdf-8
скачано раз