Сучасні детермінанти та виклики маркетингового менеджменту іт-стартап індустрії України

  • Марина Петрівна Чайковська д-р. екон. наук, доцент професор кафедри маркетингу та бізнес-адміністрування Одеський національний університет імені І.І. Мечникова (Одеса, Україна)
  • Еліна Петрівна Бєлєнькая магістр Одеський національний університет імені І.І. Мечникова (Одеса, Україна)

Анотація

Стаття присвячена аналізу детермінант та критичних викликів маркетингового менеджменту ІТ-стартап індустрії в сучасних турбулентних умовах в Україні. Проаналізовано передумови та перспективи розвитку екосистеми ІТ-стартапів.. Розглянуто проблеми трансформації цільових ринків, релокації команд, підтримки фінансової стійкості українських ІТ-стартапів. Запропоновано інструменти адаптивного маркетингового менеджменту, корекції бізнес-моделей, пошуку інноваційних джерел інвестування та управління персоналом. Наголошено на ролі ІТ-стартапів як каталізатора інноваційних перетворень та цифрових трансформацій усіх секторів економіки країни, основи забезпечення економічного зростання. Обґрунтовано важливість формування ефективної системи адаптивного маркетингового менеджменту ІТ-стартапів  як драйвера прискореного інноваційного розвитку та національної безпеки України.


DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.11



  1. Чайковська М.П. Концептуально-методичні засади управління маркетинговими ІТ-проектами в умовах цифрових трансформацій: монографія. Oдеса, ОЛДІ, 2021. 370 с.

  2. Chaikovska M. Cechy spoleczne ksztaltujace ecosystem IT w Ukrainie. Innovations in science, society, economis: monograph (Poland) Scientific editing Zbigniew Malara, Jan Skonieczny. Wroclaw, Wroclaw Polytechnic Institute, 2018.  97-105

  3. Чайковська М. П. Соцієтальні особливості та маркетингові аспекти формування ІТ-екосистеми України. Теоретико-методичні основи управління соцієтальними системами в умовах інноваційно-екологічного розвитку: маркетингові аспекти: монографія / за ред. д.е.н., проф. О. В. Садченко. Одеса: ОНУ імені І. І. Мечникова МОН України, 2020. С. 74-86.

  4. Global startup Ecosystem Report – 2020. Startup Genome. URL: https://startupgenome.com/reports

  5. Стан українських стартапів під час війни: поради, гранти, тенденції. Kyivstar Bussines Hub. [Електронне джерело]. URL: https://hub.kyivstar.ua/news/stan-ukrayinskyh-startapiv-pid-chas-vijny-porady-granty-tendencziyi/#1.

  6. Chaikovska M., Bielienkaia E. Management Technologies of Business Modeling in IT Startup Marketing. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Том 6, № 1. С. 78-91.

  7. Steve Blank and Bob Doft The Startup Owners Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company. K & S Ranch; 1st edition, 2012. 608 p.

  8. Eric Ries The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. Currency, 2011. 336.

  9. Field B. Startup Communities: Building an Enterpreneurial Ecosystem in Your City. New York : Willey. 2012. 224 p.

  10. Ken Colwell Starting a Business QuickStart Guide: The Simplified Beginner’s Guide to Launching a Successful Small Business, Turning Your Vision into Reality, and ... Dream (QuickStart Guides- Business). ClydeBank Media LLC, 2019. 289 p.

  11. Natalie Robehmed. What Is A Startup?: URL: https://www.forbes.com/advisor/investing/what-is-a-startup/

  12. Менеджмент стартап проектів / О. А. Гавриш, В. В. Дергачова, М. О. Кравченко та ін.; Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Видавництво «Політехніка», 2019. 337 с.

  13. Peter Doyle, Phil Stern Marketing management and strategy.-4th ed.2006. URL: http://196.188.170.250:8080/jspui/bitstream/123456789/1553/1/Peter%20Doyle_%20Phil%20Stern%20-%20Marketing%20management%20and%20strategy-Financial%20Times%20Prentice%20Hall%20%282006%29.pdf

  14. Маркетинг стартап-проектів / за заг. ред. С. О. Солнцева. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Видавництво «Політехніка», 2019. 218 с.

  15. Cornell University, INSEAD, and WIPO (2021). The Global Innovation Index 2021: Who Will Finance Innovation? Ithaca, Fontainebleau, and Geneva. URL: https://www.wipo.int/global_innovation_index/en/2021/

  16. Український фонд стартапів. URL: https://usf.com.ua/.

  17. Ринок праці під час війни. URL: https://dou.ua/lenta/articles/job-market-during-wartime/?from=doufp

  18. Gans J, Erin L. Scott, Stern S. Strategy for Start-ups. Harvard Business Review. 2018. №5. URL: https://hbr.org/2018/05/doentrepreneurs-need-a-strategy#strategy-for-start-ups

  19. The country at war: the voice of Ukrainian start-ups 2022. TechUkraine, Emerging Europe, Tech Emerging Europe Advocates, Global Tech Ambassadors та TA Ventures. available at: https://drive.google.com/file/d/18kV886D29iQ3ENmS9NeIl3AjFgzeBvoV/view

  20. IT Generation. URL: https://it-generation.gov.ua/

##submission.howToCite##
ЧАЙКОВСЬКА, Марина Петрівна; БЄЛЄНЬКАЯ, Еліна Петрівна. Сучасні детермінанти та виклики маркетингового менеджменту іт-стартап індустрії України. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 3, p. 109-123, вер. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/268>. Дата доступу: 21 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз