ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ АНАЛІЗУ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ І СТОХАСТИЧНИХ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКІВ У КАБІНЕТНИХ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
Анотація
Запропоновано методику проведення кабінетного маркетингового дослідження. Розглянуто особливості розрахунку показників обсягу реалізації продукції, що містяться у фінансовій та податковій звітності підприємств, і запропоновано форму обліку незавершених операцій з реалізації продукції. На прикладі аналізу показника обсягу реалізації продукції промислового підприємства Одеси показано особливості здійснення кабінетного маркетингового дослідження шляхом застосування системи статистичних методів. Обґрунтовано доцільність використання в маркетингових дослідженнях методів аналізу взаємозв’язків – індексного та регресійно-кореляційного; показано можливості та особливості комплексного використання розглянутих методів; запропоновано способи вирішення проблемних питань, що виникають під час розподілу приросту результативного показника за факторами методом виявлення ізольованого впливу факторів.
Ключові слова: маркетингове дослідження, обсяг реалізації, прибуток, мультиплікативні моделі, регресійно-кореляційний аналіз.
DOI: 10.15276/mdt.2.1.2018.3
- Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» затверджене наказом МФУ від 07.02.2013 р. № 73. URL : https://ips.ligazakon.net/document/view/Re22868 (дата звернення: 15.11.2017).
- Єріна А. М. Статистичне моделювання та прогнозування : навч. посіб. Київ : КНЕУ, 2001. 170 с.
- Кулинич Р. О. Індексний аналіз впливу чинників на формування обсягу валового внутрішнього продукту України // Університетські наукові записки. 2006. № 1 (17). С 307–316.
- Річна фінансова звітність підприємства «ПрАТ Одеський коньячний завод». URL : https://smida.gov.ua/db/participant/00412056 (дата звернення: 13.01.2018).
- Осипов В. І. Економіка підприємства : підручник. Одеса : Маяк, 2005. 724 с.
- Орловська Т. Індексний метод в аналізі показників прибутковості підприємств // Економічний аналіз. 2012. Випуск 11, Частина 2. С. 378–382.
- Ткаченко І. С., Проскурович О. В. Економіко-математичне моделювання фінансового результату підприємства // Економіка: реалії часу. 2017. № 3 (31). С. 84–94.
- Проблеми і перспективи розвитку статистики, аудиту та економічного аналізу / за ред. В. А. Дерія. Тернопіль : Крок, 2016. 362 с.
- Казинец Л. С. Теория индексов. М. : Госстатиздат, 1963. 352 с.
- Методологія статистичного забезпечення розвитку регіону / за ред. А. З. Підгорного. Одеса : Атлант, 2012. С. 125–143.
- 1 Юзбашев М., Рудакова Р. Регрессионные модели и индексы в анализе сельскохозяйственных предприятий // Вестник статистики. 1976. № 5. С. 56–66.
- 1 Елисеева И. И., Юзбашев М. М. Общая теория статистики : учебник / под ред. И. И. Елисеевой. 5-еизд., перераб. и доп. М. : Финансы и статистика, 2004. 656 с.
- Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя / М. А. Окландер, Т. О. Окландер, О. І. Яшкіна [та ін.]. / за ред. М.А. Окландера. Одеса, Астропринт, 2017. 292 с.
- Окландер М. А., Педько І. А. Методи експертних і прогнозних оцінок обсягів збуту промислових підприємств // Механізм регулювання економіки. 2016. № 1. С. 69–77.
-
pdf file 3
скачано раз