ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ АНАЛІЗУ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ І СТОХАСТИЧНИХ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКІВ У КАБІНЕТНИХ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

  • Катерина Данилівна Семенова канд. екон. наук, доцент кафедри статистики Одеський національний економічний університет (Одеса, Україна)

Анотація

Запропоновано методику проведення кабінетного маркетингового дослідження. Розглянуто особливості розрахунку показників обсягу реалізації продукції, що містяться у фінансовій та податковій звітності підприємств, і запропоновано форму обліку незавершених операцій з реалізації продукції. На прикладі аналізу показника обсягу реалізації продукції промислового підприємства Одеси показано особливості здійснення кабінетного маркетингового дослідження шляхом застосування системи статистичних методів. Обґрунтовано доцільність використання в маркетингових дослідженнях методів аналізу взаємозвязків – індексного та регресійно-кореляційного; показано можливості та особливості комплексного використання розглянутих методів; запропоновано способи вирішення проблемних питань, що виникають під час розподілу приросту результативного показника за факторами методом виявлення ізольованого впливу факторів.


Ключові слова: маркетингове дослідження, обсяг реалізації, прибуток, мультиплікативні моделі, регресійно-кореляційний аналіз.


DOI: 10.15276/mdt.2.1.2018.3



  1. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» затверджене наказом МФУ від 07.02.2013 р. № 73. URL : https://ips.ligazakon.net/document/view/Re22868 (дата звернення: 15.11.2017).

  2. Єріна А. М. Статистичне моделювання та прогнозування : навч. посіб. Київ : КНЕУ, 2001. 170 с.

  3. Кулинич Р. О. Індексний аналіз впливу чинників на формування обсягу валового внутрішнього продукту України // Університетські наукові записки. 2006. № 1 (17). С 307–316.

  4. Річна фінансова звітність підприємства «ПрАТ Одеський коньячний завод». URL : https://smida.gov.ua/db/participant/00412056 (дата звернення: 13.01.2018).

  5. Осипов В. І. Економіка підприємства : підручник. Одеса : Маяк, 2005. 724 с.

  6. Орловська Т. Індексний метод в аналізі показників прибутковості підприємств // Економічний аналіз. 2012. Випуск 11, Частина 2. С. 378–382.

  7. Ткаченко І. С., Проскурович О. В. Економіко-математичне моделювання фінансового результату підприємства // Економіка: реалії часу. 2017. № 3 (31). С. 84–94.

  8. Проблеми і перспективи розвитку статистики, аудиту та економічного аналізу / за ред. В. А. Дерія. Тернопіль : Крок, 2016. 362 с.

  9. Казинец Л. С. Теория индексов. М. : Госстатиздат, 1963. 352 с.

  10. Методологія статистичного забезпечення розвитку регіону / за ред. А. З. Підгорного. Одеса : Атлант, 2012. С. 125–143.

  11. 1 Юзбашев М., Рудакова Р. Регрессионные модели и индексы в анализе сельскохозяйственных предприятий // Вестник статистики. 1976. № 5. С. 56–66.

  12. 1 Елисеева И. И., Юзбашев М. М. Общая теория статистики : учебник / под ред. И. И. Елисеевой. 5-еизд., перераб. и доп. М. : Финансы и статистика, 2004. 656 с.

  13. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя / М. А. Окландер, Т. О. Окландер, О. І. Яшкіна [та ін.]. / за ред. М.А. Окландера. Одеса, Астропринт, 2017. 292 с.

  14. Окландер М. А., Педько І. А. Методи експертних і прогнозних оцінок обсягів збуту промислових підприємств // Механізм регулювання економіки. 2016. № 1. С. 69–77.

##submission.howToCite##
СЕМЕНОВА, Катерина Данилівна. ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ АНАЛІЗУ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ І СТОХАСТИЧНИХ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКІВ У КАБІНЕТНИХ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 33-54, бер. 2018. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/27>. Дата доступу: 23 гру. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз