Управління на засадах маркетингу стратегіями екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку в повоєнний період: національний і міжнародний аспекти

  • Сергій Миколайович Ілляшенко д-р екон. наук, професор, професор кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин НТУ «ХПІ» д-р хабілітований, професор Економіко-гуманітарний університет (Бєльсько-Бяла, Польща)
  • Юлія Сергіївна Шипуліна д-р. екон. наук, професор, професор кафедри маркетингу НТУ «ХПІ»
  • Наталія Сергіївна Ілляшенко д-р екон. наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та адміністрування Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка Сумський національний аграрний університет

Анотація

Стаття присвячена розробленню підходу до управління на засадах маркетингу створенням і реалізацією стратегій екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку в повоєнний період, які забезпечують умови переходу до стійкого економічного зростання у руслі четвертої промислової революції і трансформації технологічних укладів, а також ліквідацію чи зменшення екологічних загроз місцевого, регіонального, національного, міжнародного рівнів, спричинених воєнними діями. Визначено і систематизовано за напрямками впливу (внутрішньо-державний чи міжнародний) основні екологічні загрози, спричинених воєнними діями на території України. Запропоновано підхід до визначення  пріоритетності їх ліквідації чи зменшення. Сформовано послідовність і окреслено зміст процедур стратегічного маркетингового аналізу для визначення інноваційних підходів до ліквідації екологічних загроз, а у їх руслі - відповідних інноваційних розробок.


Ключові слова: інноваційний розвиток, стратегії екологізації, маркетингове управління, економічний потенціал держави, екологічні загрози, повоєнний період.


DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.5



  1. Мэфферт Г., Киргеорг М.. Зеленый маркетинг. Маркетинг. СПб.: Питер, 2002. С. 967–991.

  2. Гуторов О.І, Соколюк С.Ю. Концепція формування та реалізації стратегії гармонійного інноваційного розвитку підприємств агарного сектору. Вісник ХНАУ. Серія «Економічні науки», 2020. № 3. С. 34–48.

  3. Данищук Н. Канадські дрони-"дракони" допоможуть розмінувати українську землю. Obozrevatel News. URL: https://news.obozrevatel.com/ukr/tech/kanadski-droni-drakoni-dopomozhut-rozminuvati-ukrainsku-zemlyu.htm. (дата звернення: 29.09.2022).

  4. Ілляшенко С.М. Аналіз ринкових можливостей і потенціалу інноваційного розвитку організації на базі екологічних інновацій. Маркетинг і менеджмент інновацій, 2012. № 3. С. 229–241.

  5. Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С., Ілляшенко Н.С. Маркетинговий аналіз проблем споживачів як фактора мотивації їх поведінки і джерела ідей інноваційних розробок. 30 років Незалежності: здобутки та перспективи розвитку маркетингу в Україні: монографія. Київ : Інтерсервіс, 2022. С. 173–185.

  6. Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С. Маркетинговий супровід комерціалізації інноваційної продукції підприємств. Інфраструктура ринку, 2020. Випуск 40. С. 447–453.

  7. Косович Б. Екологізація як напрям інноваційного розвитку підприємництва. Підприємництво та інновації, 2021. № 17. С. 60–65.

  8. Кравченко С.І. Екологізація розвитку національних інноваційних систем. Економіка: реалії часу, 2019. № 4 (44). С. 57–64.

  9. Кузнєцова Т.В., Сіпайло Л.Г. Економічний механізм стимулювання еколого-інноваційного розвитку промислових підприємств регіону : монографія. Рівне : НУВГП, 2016. 217 с.

  10. Обиход Г.О., Омельченко А.А., Бойко В.В. Екоінновації як основа екологізації економічного розвитку: проблематика та шляхи впровадження в західних регіонах України. Інвестиції: практика та досвід, 2015. № 17. С. 7–11.

  11. Прокопенко О.В. Екологізація інноваційної діяльності: мотиваційний підхід : монографія. Суми : ВТД «Університетська книга». 2008. 392 с.

  12. Прокопенко О.В., Касьяненко Т.В. Комплексний підхід до наукового обґрунтування екологічно спрямованого інноваційного розвитку на різних рівнях управління. Актуальні проблеми економіки, 2013. №1. С. 98–105.

  13. Стрілець Р. Бомба сповільненої дії: чому світ не може ігнорувати екологічні наслідки війни в Україні. Українська правда. URL: http://life.pravda.com.ua/columns/2022/06/22/249216/. (дата звернення: 29.09.2022).

  14. Социально-экономические проблемы информационного общества: монография / Под ред. Л.Г. Мельника, М.В. Брюханова. - Вып. 2. Сумы: Университетская книга, 2010. 896 с.

  15. Ульянова Л., Чайка Ю. Інноваційні аспекти сталого розвитку економіки України. Економічний аналіз, 2021. Том 31. № 1. С. 218–226.

  16. Харченко Т.Б. Екологічна інноваційна діяльність як основа сталого розвитку. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління, 2021. Том 32 (71). № 1. С. 26–31.

  17. Шипуліна Ю.С. Показники, критерії і методика діагностики інноваційного потенціалу промислового підприємства. Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку: монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. Суми: ВТД "Університетська книга", 2006. С. 321–349.

  18. Barbier, E.B. (2020). Greening the post-pandemic recovery in the G20. Environmental and Resource Economics76(4), 685–703.

  19. Chiou, T.Y., Chan, H.K., Lettice, F., & Chung, S.H. (2011). The influence of greening the suppliers and green innovation on environmental performance and competitive advantage in Taiwan. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 47(6), 822–836.


20. Melnyk L.H., Dehtiarova I.B., Kubatko O.V., Kharchenko M.O. (2019). Economic and Social Challenges of Disruptive Technologies in Conditions of Industries 4.0 and 5.0: the EU Experience. Mechanism of Economic Regulation, 4. 32–42.

##submission.howToCite##
ІЛЛЯШЕНКО, Сергій Миколайович; ШИПУЛІНА, Юлія Сергіївна; ІЛЛЯШЕНКО, Наталія Сергіївна. Управління на засадах маркетингу стратегіями екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку в повоєнний період: національний і міжнародний аспекти. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 4, p. 47-60, гру. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/276>. Дата доступу: 22 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз