Оцінка ринкового потенціалу країн Африки

  • Ігор Михайлович Окландер канд. екон. наук, старший викладач кафедри менеджменту і маркетингу Одеська державна академія будівництва та архітектури

Анотація

Виявлено причини, що перешкоджають освоєнню африканського ринку збуту: протистояння світових центрів сили; непрозорість фінансування та тотальна корупція у всіх ешелонах влади; низький рівень розвитку технологій; культурні, релігійні та соціальні протиріччя у багатьох країнах; складна епідеміологічна ситуація; відсутність необхідної транспортної інфраструктури; низький рівень урбанізації населення; низький рівень грамотності. Запропоновано методику оцінки привабливості ринку африканських країн на основі використання п’яти критеріїв: потенційна ємність ринку, динаміка обсягу продажів на ринку, складність маркетингових зусиль для підприємства, терміни окупності проєкту, компліментарність товару до поточного бізнесу підприємства.


Ключові слова: драйвер економіки, країни Африки, економічна модель, ринковий потенціал, маркетингові дослідження.


DOI: 10.15276/mdt.6.4.2022.7



  1. Співаковська Т.В., Царьова Т.О. Міжнародний маркетинг: навч. посіб. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 71 с.

  2. Шталь Т.В., Астахова І.Е., Козуб В.О. Міжнародний маркетинг: навч. посіб. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. 275 с.

  3. 3. Christopher M. The Strategy of Distribution Management. UK, London, Pitman Publishing, 2012.

  4. 4. United States Data Access Tools. USA Census Bureau. URL: http://www.census.gov/main/www/access.html. (дата звернення: 15.01.2020).

  5. 5. United States Census Bureau. USA Census Bureau. URL: http://www.census.gov. (дата звернення: 15.01.2020).

  6. 6. E-commerce Statistics. European Commission Statistics database. URL: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php. (дата звернення: 15.01.2020).

  7. 7. World Economic Forum, The Global Information Technology Report 2019. URL: http://wwwweforum.org/docs/WEF_GlobalInformationTechnology_Report_2018.pdf. (дата звернення: 15.01.2020).

  8. 8. World Economic Forum, The Global Competitiveness Report 2017-2019. URL: http://wwwweforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2017-18.pdf. (дата звернення: 15.01.2020).

  9. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя / М. А. Окландер, Т. О. Окландер, О.І. Яшкіна [та ін.]. / за ред. М. А. Окландера. Одеса, Астропринт, 2017. 292 с.

  10. Окландер М.А., Романенко О.О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від Інтернет-маркетингу. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2017. № 12. С. 362–371.

  11. Ковальчук С.В., Ковінько О.М., Лісовський І.В. Роль цифрового маркетингу в активізації міжнародної бізнес-діяльності підприємств. Маркетинг і цифрові технології. 2018. № 1. С. 55–73.

  12. Hofacker C.F. Digital Marketing: communicating, selling and connecting. Massachusetts: Edward Elgar Publishing, Inc, 2018. 224 с.

##submission.howToCite##
ОКЛАНДЕР, Ігор Михайлович. Оцінка ринкового потенціалу країн Африки. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 6, n. 4, p. 71-80, гру. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/278>. Дата доступу: 24 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз