Google trends як інструмент діджитал-маркетингу: методичні аспекти
Анотація
Стаття присвячена проблематиці розширення інформаційної бази маркетологів через використання безоплатного сервісу Google Trends, який дає змогу аналізувати пошукові запити користувачів пошукової системи Google і створювати відповідні графічні візуалізації популярності різних пошукових термінів і тем. На основі аналізу різних розділів досліджуваного сервісу та відповідного функціоналу виокремлені загальні та додаткові можливості для потреб діджитал-маркетингу. Загальні можливості запропоновано використовувати всім діджитал-маркетологам без врахування специфіки їхньої діяльності, а додаткові – більш вузькоспеціалізованим спеціалістам із просування товарів, наприклад, SEO-фахівцям або контент-маркетологам. Узагальнено, що дослідження динаміки інтересу користувачів мережі через сервіс Google Trends допомагає планувати маркетингові ініціативи на майбутнє, узгоджувати вміст сайтів із поточними трендами та аналізувати діяльність своїх конкурентів.
Ключові слова: Google Trends, діджитал-маркетинг, інструменти діджитал-маркетингу, пошукові терміни, трендові ключові слова
DOI: 10.15276/mdt.7.1.2023.4
- Cebrian E., Domenech J. Is Google Trends a quality data source? Applied Economics Letters. 2022. URL: https://cutt.ly/P0NtpxV (дата звернення: 11.09.2022).
- Chygryn O.Y., Olefirenko O.M., Herasymenko M.Y., Sevchenko K.V. Modern Marketing Strategies for Development of the Company's Green Competitiveness. Механізм регулювання економіки. 2021. № 4. P. 30–38.
- Google Trends. URL: https://trends.google.com.ua/trends/?geo=UA (дата звернення: 07.09.2022).
- Google Trends. Інтерес з часом до теми «електромобіль» за останні 12 місяців в Україні. URL: https://cutt.ly/i0M9pCr
- Google Trends. Найпопулярніші теми у пошуку 2021 – Україна. URL: https://trends.google.com.ua/trends/yis/2021/UA/ (дата звернення: 01.10.2022).
- Google Trends. Підписки. URL: https://trends.google.com.ua/trends/subscriptions (дата звернення: 11.09.2022).
- Google Trends. Популярні пошукові запити. URL: https://trends.google.com.ua/trends/ trendingsearches/daily?geo=UA (дата звернення: 07.09.2022).
- Google Trends. Порівняння «Google Trends», «Гугл трендс», «Google Trend», «Гугл тренди», «Google тренд» з 01.09.2021 року по 31.08.2022 року в Україні. URL: https://cutt.ly/F0MwbeY (дата звернення: 01.12.2022).
- Google Trends. Порівняння «електромобіль» (тема) та «електромобіль» (пошуковий термін) в Україні за останні 12 міс. URL: https://cutt.ly/Z0B5zZP (дата звернення: 02.12.2022).
- Google Trends. Порівняння рівнів запитуваності пошукового терміну «google trends» у США, Великій Британії та в Україні за 2021 рік. URL: https://cutt.ly/50M3xky (дата звернення: 02.12.2022).
- Google Trends. Рівень запитуваності пошукового терміну «морозиво» в Україні за останні 5 років. URL: https://cutt.ly/m0NrwLN (дата звернення: 01.12.2022).
- Hu Y., Du R., Damangir S. Decomposing the Impact of Advertising: Augmenting Sales with Online Search Data. Journal of Marketing Research. 2014. Vol. 51(3). P. 300–319.
- Ivanova I., Borovyk T., Rudenko A., Zalozna T. Black friday as a tool for sales promotion. Marketing and Digital Technologies. 2020. Vol. 4. № 4. P. 52–61.
- Search Engine Market Share Worldwide. Oct 2021 – Oct 2022. URL: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share (дата звернення: 05.11.2022).
- Shawn L.K.J., Stridsberg D. Feeling the Market's Pulse with Google Trends (October 9, 2014). International Federation of Technical Analysts’ Journal. 2015 edition. P. 11–17.
- Бєлова Т.Г., Дунін М.Є. Особливості формування маркетингових трендів. Причорноморські економічні студії. 2021. Вип. 62. С. 62–67.
- Боєнко О.Ю., Статкевич К.О., Шаповал А.С. Розробка політики просування гібридної технології автомобілів як елементу соціально-етичного маркетингу. Modern Economics. 2020. № 19. С. 25–31.
- Бондаренко А.Ф., Гусак А.В. Сучасне впровадження екологічного маркетингу. Сталий соціально-економічний та екологічний розвиток: від теорії до практики: матеріали міжн. наук.-практ. конф., 13-14 лист. 2014 р., м.Дніпропетровськ. С. 127–130.
- Вдовіченко В. Стратегія управління розвитком електронної торгівлі. Менеджмент XXI ст.: сучасні моделі, стратегії, технології: збірник наук. праць всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. Вінниця: Центр підготовки наукових та навчально-методичних видань ВТЕІ КНТЕУ, 2021.Ч. 2. С. 395–403.
- Даниленко О. Карантин та його вплив на event-індустрію. Управління розвитком туризму та готельно-ресторанного бізнесу в циркулярній економіці: Матеріали І Міжн. наук.-практ. інтернет-конф. кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Луцького національного технічного університету, 18 травня 2021 року. Луцьк: Луцький національний технічний університет, 2021. С. 113–116.
- Заєць С.В., Хантіль А.К. Big data у вітчизняних маркетингових дослідженнях: роль, можливості, тенденції. Нові джерела та методи поширення даних у статистиці: матеріали XVIII Міжн. наук.-практ. конф. з нагоди Дня працівників статистики. Київ: «Інформаційно-аналітичне агентство», 2020. С. 22–28.
- Косар Н.С., Бодьо С.І. Дослідження розвитку Інтернет-маркетингу в умовах пандемії. Інфраструктура ринку. 2021. Вип. 51. С. 154–159.
- Окландер М., Шемчук Р. Розвиток проектів неформальної маркетинг-освіти в умовах цифровізації суспільства. Маркетинг в Україні. 2020. № 2. С. 49–71.
- Примак Т.Ю., Тиш Я.П. Оцінка ефективності туристичної інфраструктури міста Житомира. Інвестиції: практика та досвід. 2022. № 3. С. 52–59.
- Романенко О.В., Алавердян Л.М. Ситуативний маркетинг як спосіб привертання уваги до бренду або товару. Маркетингові стратегії, підприємництво і торгівля: сучасний стан, напрямки розвитку : Матеріали Міжн. наук.-практ. інтернет-конф. Київ, 14 квітня 2020 року. Київ : КНУБА, 2020. С. 119–121.
- Як порівняти пошукові терміни в Трендах. URL: https://cutt.ly/l1l2Cu9 (дата звернення: 16.09.2022).
- Янчук Т.В., Буга Н.Ю., Крупчатнікова Т.С. Застосування інформаційних технологій у професійній підготовці фахівців з маркетингу. Молодий вчений. 2020. № 12(88). С. 186–190.
-
pdf_4
скачано раз