Використання штучного інтелекту в маркетингу

  • Ірина Вікторівна Іванова Черкаський державний бізнес-коледж
  • Тетяна Михайлівна Боровик Черкаський державний бізнес-коледж
  • Таміла Григорівна Залозна Черкаський державний бізнес-коледж
  • Альона Юріївна Руденко Черкаський державний бізнес-коледж

Анотація

У статті розглянуто особливості застосування технології штучного інтелекту у маркетинговій діяльності. Розвиток технології штучного інтелекту змінює традиційні методи маркетингу, підвищує ефективність сучасного маркетингу, знижує маркетингові витрати. Важливим вектором розвитку маркетингу є дослідження застосування технології штучного інтелекту для побудови нової маркетингової моделі впливу на споживачів. Штучний інтелект спрощує роботу з базами даних, щоб знайти потенційних клієнтів, задовольнити їх потреби і налагодити стосунки між маркетологами та споживачами. Визначено етапи впровадження штучного інтелекту у діяльність підприємств торгівлі, його переваги використання на торгівельних підприємствах та ефективність у прийнятті управлінських рішень. Зазначено переваги використання штучного інтелекту в SEO та SMM. Обґрунтовано значущість синтезу штучного інтелекту та когнітивного маркетингу.


Ключові слова:штучний інтелект, інструменти штучного інтелекту, маркетинг, когнітивний маркетинг, цифровізація маркетингу, SEO, SMM, глобалізація.


DOI: 10.15276/mdt.7.2.2023.3



  1. Тартачний О. Штучний інтелект нарешті проникає у бізнес. Speka. URL: https://speka.media/stucnii-intelekt-naresti-pronikaje-u-biznes-the-economist-9xx2z9 (дата звернення 01.03.2023).

  2. Longoni C., Cian L. Artificial Intelligence in Utilitarian vs. Hedonic Contexts: The “Word-of-Machine” Effect. Journal of Marketing. 2022. Vol. 86(1). Р. 91–108. URL: https://doi.org/10.1177/0022242920957347 (дата звернення 01.03.2023).

  3. Garvey A. M., Kim T., Duhachek A. . Bad News? Send an AI. Good News? Send a Human. Journal of Marketing. 2023. Vol. 87(1). Р. 10–25. URL: https://doi.org/10.1177/00222429211066972 (дата звернення 01.03.2023).  

  4. De Bruyn А., Viswanathan V., Shan Beh Ye., Kai-Uwe Brock J. , Florian von Wangenheim Artificial Intelligence and Marketing: Pitfalls and Opportunities. Journal of Interactive Marketing. Vol. 51. P. 91–105. URL: https://hal.science/hal-03492336/document (дата звернення 07.03.2023).

  5. Markets of Tomorrow Report 2023: Turning Technologies into New Sources of Global Growth. Insig HT Report January 2023. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Markets_of _Tomorrow_2023.pdf (дата звернення 17.03.2023).

  6. AI in digital marketing – a super-hot trend in 2023. URL: https://ad-maven.com/ai-in-digital-marketing-a-super-hot-trend-in-2023/ (дата звернення 17.03.2023).

  7. Проскурніна Н.В. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 4. С. 129-140.

  8. Штучний інтелект у бізнесі та маркетингу. Gerabot. URL: https://gerabot.com/article/shtuchnii_intelekt_u_webi_ta_marketingu (дата звернення 17.03.2023).

  9. Стеблюк Н.Ф, Копєйкіна Є.В. Технології штучного інтелекту в маркетингу. Приазовський економічний вісник. № 3 (14) 2019. С. 462-466.

  10. Artificial Intelligence (AI) Marketing Benchmark Report:2023. Influencer MarketingHub. URL: https://influencermarketinghub.com/ai-marketing-benchmark-report/ (дата звернення 17.03.2023).

  11. Дернова І.А., Боровик Т.М., Цифровізація економіки України в умовах пандемії: тенденції та напрями розвитку. Економіка: реалії часу. 2022. № 1. С. 22-29. URL: https://economics.net.ua/159-2 (дата звернення 15.03.2023).

  12. Пашкуда Т.В., Афенді А. І. Напрями розвитку торгівлі в Україні в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. № 43. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/ article/view/1759/1695 (дата звернення 17.03.2023).

  13. Retail e-commerce sales worldwide from 2014-2023. Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/#statisticContainer (дата звернення 20.03.2023).

  14. Ivanova I.V., Borovyk T.M., Rudenko A.Yu., Zalozna T.H. Black Friday аs а Tool for Sales Promotion. Маркетинг і цифрові технології. 2020. № 4. С. 52-61. DOI: 10.15276/mdt.4.4.2020.3

  15. Хром’як Й.Я., Слюсарчук Ю.М., Цимбал Л.Л., Цимбал В.М., Когнітивні технології та їх особливості у менеджменті й маркетингу. Вісник Національного університету Львівська політехніка. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку 2013. № 767. C. 75-82. URL: http://socrates.vsau.org/departs/getfile.php?id_news=8770 (дата звернення 20.03.2023).

##submission.howToCite##
ІВАНОВА, Ірина Вікторівна et al. Використання штучного інтелекту в маркетингу. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 2, p. 32-42, чер. 2023. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/300>. Дата доступу: 21 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз