Формування організаційно-економічного механізму партнерських відносин підприємств на засадах маркетингу

  • Yaroslava Larina д-р екон. наук, професор, завідувач кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі, Національний університет біоресурсів і природокористування України (Київ, Україна)
  • Kalina Lutsii аспірант кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі, Національний університет біоресурсів і природокористування України (Київ, Україна)и

Анотація

У статті запропоновано організаційно-економічний механізм партнерських відносин на засадах маркетингу та розкрито мету його реалізації. Визначено сутність даного механізму, принципи розвитку, а також основні цілі формування. Наведено основні аргументи на користь доцільності формування даного механізму на м’ясопереробних підприємствах в процесі взаємодії з іншими учасниками ринку. Проведено аналіз причин низького рівня партнерських відносин м’ясопереробних підприємств та запропоновано заходи щодо усунення даних недоліків. Сформовано модель організаційно-економічного механізму партнерських відносин на основі маркетингу в шестивимірному вигляді, яка характеризує складність, багатогранність взаємовідносин та необхідність використання системного підходу. Визначено важливість впровадження організаційно-економічного механізму маркетингу партнерських відносин як своєчасною умовою успішності стратегічних зусиль на рівні кожного економічного учасника.


Ключові слова: організаційно-економічний механізм, маркетинг, партнерські відносини, підприємство


DOI: 10.15276/mdt.2.1.2018.7



  1. Ansoff, I. (1989). Stratehycheskoe upravlenye [Strategic Management]. (L. Evenco, Trans). Moscow: Economics [in Russian].

  2. Bohynia, D.P., Kulykov T.H., & Shamota V.M. (2001). Sotsialno-ekonomichnyi mekhanizm rehuliuvannia rynku pratsi ta zarobitnoi platy [Socio-economic mechanism of regulation of the labor market and wages]. Kyiv: Institute of Economics of the National Academy of Sciences of Ukraine [in Ukrainian].

  3. Butenko, N.V. (2015). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm upravlinnia partnersko-korporatyvnymy vidnosynamy [Organizational economic mechanism of partner-corporate relations]. Business Inform, 5, 248–254 [in Ukrainian].

  4. Getman, O.O. (2011). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva na zasadakh marketynhu [Organizational-economic mechanism for increasing the competitiveness of the enterprise on the basis of marketing] Dnipropetrovsk: DDFA [in Ukrainian].

  5. Illiashenko, S.M., & Ovcharenko, M.I. (2013). Zasady orhanizatsiino-ekonomichnoho mekhanizmu upravlinnia rozvytkom korporatyvnoi kultury promyslovoho pidpryiemstva [Principles of the organizational economic mechanism for managing the development of corporate culture of an industrial enterprise]. Efektyvna ekonomika – Effective economy, 9. Retrieved from: http: //www. economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2315 [in Ukrainian].

  6. Kozachenko, G.V. (2003). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm yak instrument upravlinnia pidpryiemstvom [Organizational economic mechanism as an enterprise management tool]. Ekonomika. Menedzhment. Pidpryiemstvo Economics. Management. Enterprise, 11. 27–38 [in Ukrainian].

  7. Kolotova, N.B. (2015). Pryntsypy marketynhu vidnosyn innovatsiinykh proektiv mashynobudivnykh pidpryiemstv [Principles of marketing of relations of innovation projects of machine-building enterprises]. Ekonomichnyi analiz - Economic analysis, Vol. 21, 2, 115–121 [in Ukrainian].

  8. Kutsenko, A.V. (2008). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm upravlinnia efektyvnistiu diialnosti pidpryiemstv spozhyvchoi kooperatsii Ukrainy [Organizational economic mechanism for managing the efficiency of the enterprises of consumer cooperatives in Ukraine] Poltava: RVV PUSKU [in Ukrainian].

  9. Lysenko, Yu.O., & Yegorov P. (1997). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm upravlinnia pidpryiemstvom [Organizational economic mechanism of enterprise management]. Ekonomika Ukrainy - Economy of Ukraine, 1, 86–87 [in Ukrainian].

  10. Parkhomets, M.K., & Hudak V.V. (2014). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm zabezpechennia dokhidnosti silskohospodarskykh pidpryiemstv: teoriia, metodyka, praktyka [Organizational economic mechanism for providing profitability of agricultural enterprises: theory, methodology, practice]. Ternopil: TNEU [in Ukrainian].

  11. Pavlenko, A.F., Voichak, A.V., Kardash, V.Ya., & Pylypchuk V.P. (2005). Teoriia i praktyka marketynhu v Ukraini [Theory and practice of marketing in Ukraine] Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

##submission.howToCite##
LARINA, Yaroslava; LUTSII, Kalina. Формування організаційно-економічного механізму партнерських відносин підприємств на засадах маркетингу. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 96-107, бер. 2018. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/31>. Дата доступу: 23 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз