Тенденції досліджень нейромаркетингу протягом останніх десяти років: бібліометричний аналіз баз даних Scopus

  • Mokhtar Rabhi професор факультету бізнесу Університету Джельфі
  • Ahlam Thamri аспірантка, дослідниця факультету бізнесу Університету Джельфі
  • Elhadja Saida Elhadja Saida аспірантка, дослідниця факультету бізнесу Університету Джельфі
  • Mohammed Said Djoual професор факультету бізнесу Університету Джельфі

Анотація

Мета полягає в дослідженні наукової літератури з нейромаркетингу за допомогою бібліометричного аналізу для дослідження основних тем, авторів, джерел, найбільш цитованих статей і провідних країн у літературі з нейромаркетингу. З 2014 по 2023 роки досліджувалися статті, індексовані в базі даних Scopus. У результаті початкового пошуку було зібрано 780 статей, з яких 103 опубліковані статті були обрані як дійсні для нейромаркетингового аналізу з використанням інструменту VOSviewer для відображення щільності, спільності, тенденцій і зв’язку даних. Отримані дані свідчать про те, що розвиток видавничої справи зростає між 2014 і 2022 роками. Крім того, результати означають зростаючий інтерес до досліджень нейромаркетингу. Перше місце зайняли США, за ними Іспанія та Велика Британія. Університет Sungkyunkwan в Кореї очолив список найкращих закладів для видавничої справи. Крім того, результати показали, що Plassman є автором, який найчастіше згадується в базі даних Scopus. Ключове слово «нейромаркетинг» має найвидатнішу загальну силу асоціації (95) із нейронаукою, нейронаукою споживача, ЕЕГ, поведінкою споживача, FMRI, маркетингом, нейронаукою та психологією. Результати цього дослідження допомагають дослідникам розробити надійну дорожню карту для глибшого вивчення та визначення майбутніх напрямків досліджень нейромаркетингу.


Ключові слова: нейромаркетинг, бібліометричний аналіз, база даних Scopus, співпоява, співцитування.


 DOI: 10.15276/mdt.7.3.2023.1



  1. R. Gill and J. Singh, “A study of neuromarketing techniques for proposing cost effective information driven framework for decision making,” Mater. Today Proc., vol. 49, pp. 2969–2981, 2020, doi: 10.1016/j.matpr.2020.08.730.

  2. H. Mohsen and E. M. Mostafa, “The Relationship between the Applicability of Neuromarketing and Competitiveness: An Applied Study on Real-Estate Marketing Companies in Egypt,” Open J. Bus. Manag., vol. 08, no. 05, pp. 2006–2028, 2020, doi: 10.4236/ojbm.2020.85123.

  3. V. C. R. Fortunato, J. D. M. E. Giraldi, and J. H. C. De Oliveira, “A Review of Studies on Neuromarketing: Practical Results, Techniques, Contributions and Limitations,” J. Manag. Res., vol. 6, no. 2, p. 201, 2014, doi: 10.5296/jmr.v6i2.5446.

  4. W. Kottier, “The added value of neuromarketing tools in the area of marketing research,” 4th IBA Bachelor Thesis Conf. Novemb. 6th, 2014, Enschede, Netherlands, pp. 1–12, 2014.

  5. C. Cossío-Silva, F. J., & Mercado-Idoeta, “Neuromarketing as a Subject of Legitimacy,” pp. 105–119, 2018, doi: 10.1007/978-3-319-75990-6.

  6. L. Bojić, L. Tucaković, and N. Nikolić, “Neuromarketing unmasked: A review of current state in the field,” Ekon. Preduz., vol. 69, no. 7–8, pp. 403–413, 2021, doi: 10.5937/ekopre2108403b.

  7. M. Nadanyiova, “Neuromarketing - An opportunity or a threat?,” Commun. - Sci. Lett. Univ. Žilina, vol. 19, no. 4, pp. 90–94, 2017, doi: 10.26552/com.C.2017.4.90-94.

  8. T. Nyoni and W. G. Bonga, “Neuromarketing Methodologies: More Brain Scans or Brain Scams?,” J. Econ. Financ., vol. 2, no. 3, pp. 30–38, 2017, [Online]. URL: https://ssrn.com/abstract=2945380www.dynamicresearchjournals.orgwww.dynamicresearchjournals.org

  9. C. E. Fisher, L. Chin, and R. Klitzman, “Defining neuromarketing: Practices and professional challenges,” Harv. Rev. Psychiatry, vol. 18, no. 4, pp. 230–237, 2010, doi: 10.3109/10673229.2010.496623.

  10. A. Al-Nafjan, “Feature selection of EEG signals in neuromarketing,” PeerJ Comput. Sci., vol. 8, 2022, doi: 10.7717/peerj-cs.944.

  11. L. Cardoso, M. M. Chen, A. Araújo, G. G. F. de Almeida, F. Dias, and L. Moutinho, “Accessing Neuromarketing Scientific Performance: Research Gaps and Emerging Topics,” Behav. Sci. (Basel)., vol. 12, no. 2, 2022, doi: 10.3390/bs12020055.

  12. Z. Zhu, Y. Jin, Y. Su, K. Jia, C. L. Lin, and X. Liu, “Bibliometric-Based Evaluation of the Neuromarketing Research Trend: 2010–2021,” Front. Psychol., vol. 13, no. August, pp. 1–12, 2022, doi: 10.3389/fpsyg.2022.872468.

  13. I. L. D. S. Jordao, M. T. De Souza, J. H. C. De Oliveira, and J. D. M. E. Giraldi, “Neuromarketing applied to consumer behaviour: an integrative literature review between 2010 and 2015,” Int. J. Bus. Forecast. Mark. Intell., vol. 3, no. 3, p. 270, 2017, doi: 10.1504/ijbfmi.2017.085371.

  14. N. Lee, A. J. Broderick, and L. Chamberlain, “What is ‘neuromarketing’? A discussion and agenda for future research,” Int. J. Psychophysiol., vol. 63, no. 2, pp. 199–204, 2007, doi: 10.1016/j.ijpsycho.2006.03.007.

  15. I. H. Sourov et al., “EEG-Based Preference Classification for Neuromarketing Application,” vol. 2023, 2023.

  16. E. Kolar, “Neuromarketing and Marketing Management : Contributions of Neuroscience for the traditional Marketing Mix,” Univerisaty of Twente. pp. 1–16, 2014.

  17. J. Sanchez-fernandez, “Advances in neuroscience and marketing : analyzing tool possibilities and research opportunities,” vol. 26, no. 1, pp. 3–22, 2022, doi: 10.1108/SJME-10-2021-0196.

  18. M. E. Mondejar et al., “Digitalization to achieve sustainable development goals: Steps towards a Smart Green Planet,” Sci. Total Environ., vol. 794, no. June, 2021, doi: 10.1016/j.scitotenv.2021.148539.

  19. P. Malarvizhi and T. R. S. Kumar, “Neuromarketing – The Potential Tool for Sales of Aesthetic Lasers,” no. 2, pp. 1510–1513, 2019, doi: 10.35940/ijrte.B1092.0882S819.

  20. Z. Birknerová, D. Miško, I. Ondrijová, and B. N. Čigarská, “Analysis of Consumer Awareness of Neuromarketing,” TEM J., vol. 11, no. 2, pp. 870–875, 2022, doi: 10.18421/TEM112-47.

  21. M. Diana, “Munich Personal RePEc Archive Quantitative versus qualitative in neuromarketing research Quantitative v e r s u s Qualitative in Neuromarketing Research,” no. 44134, pp. 0–12, 2013.

  22. N. R. Olivar Urbina, “El neuromarketing: fundamentos, técnicas, ventajas y limitaciones,” RAN. Rev. Acad. y Negocios, vol. 9, no. 1, pp. 13–28, 2023, doi: 10.29393/ran9-2nfno10002.

  23. C. Morin, “Neuromarketing: The New Science of Consumer Behavior,” Society, vol. 48, no. 2, pp. 131–135, 2011, doi: 10.1007/s12115-010-9408-1.

  24. J. Brenninkmeijer, T. Schneider, and S. Woolgar, “Witness and Silence in Neuromarketing: Managing the Gap between Science and Its Application,” Sci. Technol. Hum. Values, vol. 45, no. 1, pp. 62–86, 2020, doi: 10.1177/0162243919829222.

  25. P. Duque-hurtado, V. Samboni-rodriguez, M. Castro-garcia, L. A. Montoya-restrepo, and I. A. Montoya-restrepo, “Neuromarketing : Its current status and research perspectives,” vol. 36, no. 157, pp. 525–539, 2020.

  26. A. Ismajli, B. Ziberi, and A. Metushi, “THE IMPACT OF NEUROMARKETING ON CONSUMER BEHAVIOUR,” vol. 6, no. 2, pp. 95–103, 2022, doi: 10.22495/cgobrv6i2p9.

  27. A. H. Alsharif et al., “Cogent Business & Management Neuromarketing research in the last five years : a bibliometric analysis MARKETING | REVIEW ARTICLE Neuromarketing research in the last five years : a bibliometric analysis,” Cogent Bus. Manag., vol. 8, no. 1, 2021, doi: 10.1080/23311975.2021.1978620.

  28. R. Stefko, A. Tomkova, J. Kovalova, and I. Ondrijova, “Consumer Purchasing Behaviour and Neuromarketing in The Context of Gender Differences,” vol. 2021, 2021, doi: 10.5171/2021.321466.

  29. A. H. ALSHARIF, N. Z. M. SALLEH, and R. BAHARUN, “Research trends of neuromarketing: A bibliometric analysis,” J. Theor. Appl. Inf. Technol., vol. 98, no. 15, pp. 2948–2962, 2020.

  30. T.-V. Le and B.-V. Tran, “Studies on Startup Success in Southeast Asia: a Bibliometrics Analysis with Scopus Dataset Between 2001-2020,” Proc. Int. Conf. Emerg. Challenges Bus. Transform. Circ. Econ. (ICECH 2021), vol. 196, no. Icech, pp. 320–330, 2021, doi: 10.2991/aebmr.k.211119.031.

  31. V. Cucino, M. Passarelli, A. Di Minin, and A. Cariola, “Neuroscience approach for management and entrepreneurship: a bibliometric analysis,” Eur. J. Innov. Manag., vol. 25, no. 6, pp. 295–319, 2021, doi: 10.1108/EJIM-01-2021-0015.

  32. M. A. Rojas-Sánchez, P. R. Palos-Sánchez, and J. A. Folgado-Fernández, Systematic literature review and bibliometric analysis on virtual reality and education, vol. 28, no. 1. Springer US, 2023. doi: 10.1007/s10639-022-11167-5.

  33. İ. Deveci, “Review of entrepreneurship education literature in educational contexts: Bibliometric analysis,” Particip. Educ. Res., vol. 9, no. 1, pp. 214–232, 2022, doi: 10.17275/per.22.12.9.1.

  34. G. Schiuma, S. Kumar, R. Sureka, and R. Joshi, “Research constituents and authorship patterns in the Knowledge Management Research and Practice: a bibliometric analysis,” Knowl. Manag. Res. Pract., vol. 21, no. 1, pp. 129–145, 2023, doi: 10.1080/14778238.2020.1848365.

  35. U. Iqbal, M. Z. Bin Riaz, J. Barthelemy, P. Perez, and M. B. Idrees, “The last two decades of computer vision technologies in water resource management: A bibliometric analysis,” Water Environ. J., no. December 2022, pp. 1–17, 2023, doi: 10.1111/wej.12845.

##submission.howToCite##
RABHI, Mokhtar et al. Тенденції досліджень нейромаркетингу протягом останніх десяти років: бібліометричний аналіз баз даних Scopus. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 3, p. 7-23, вер. 2023. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/312>. Дата доступу: 19 тра. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: