Вплив міжнародного іміджу України на перспективи її повоєнного інноваційного розвитку

  • Сергій Миколайович Ілляшенко д-р екон. наук, професор, професор кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин НТУ «ХПІ»
  • Юлія Сергіївна Шипуліна д-р. екон. наук, професор, професор кафедри маркетингу НТУ «ХПІ»
  • Наталія Сергіївна Ілляшенко д-р екон. наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та адміністрування Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

Анотація

Досліджено вплив міжнародного іміджу України, сформованого в умовах війни з Росією, на перспективи повоєнного відновлення національної економіки в руслі концепції інноваційного розвитку. Отримані результати можуть бути використані в якості інформаційно-аналітичної бази управління міжнародним іміджом держави в контексті формування передумов її інноваційного розвитку в умовах технологічних трансформацій. Вони поглиблюють методологічні засади маркетингового забезпечення стратегій інноваційного розвитку держави.


Ключові слова: міжнародний імідж, національний бренд, війна в Україні, сприйняття України у світі, повоєнне відновлення, інноваційний розвиток.


 DOI: 10.15276/mdt.7.3.2023.2



  1. Бабіна В.О., Латишева, В.В. Проблеми формування позитивного іміджу України на міжнародній арені. Наукові перспективи. 2021. № 7 (13). С. 10-20. URL: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2021-7(13)-10-20 (дата звернення 25.05.2023).

  2. Данилишин Б.М. Структурні реформи, які здатні змінити Україну. Чому проведення подальших ринкових реформ не буде мати успіху в умовах масового безробіття та низького рівня доходів? Економічна правда. 2022. 31 травня. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/05/31/687649/ (дата звернення: 25.05.2023).

  3. Єремєєва І.А. Практичні аспекти формування міжнародного іміджу держави. Регіональні студії. 2021. № 24. c. 123-127. URL: https://doi.org/10.32782/2663-6170/2021.24.17 (дата звернення: 25. 05.2023).

  4. Звіт про сприйняття України у світі 2022: веб-сайт. URL: https://brandukraine.org.ua/documents/33/%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%82_%D0%BF%D1%80%D0%BE_%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B8%D0%BD%D1%8F%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%96%D0%BD%D0%B8_%D1%83_%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96_2022.pdf (дата звернення 25 травня 2023).

  5. Ілляшенко С.М., Голишева Є.О., Колодка А.В. Управління інтелектуальним капіталом підприємства: монографія. Суми: ТОВ «Триторія», 2017. 360 с.

  6. Ілляшенко С.М., Ілляшенко Н.С., Шипуліна Ю.С., Райко Д.В. Перспективи і проблеми інноваційного розвитку в умовах четвертої промислової революції. Управління інноваційною діяльністю: теорія і практика: колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., професора Витвицької О.Д. Київ: ТОВ «АГРАР МЕДІА ГРУП», 2021. С. 112-131.

  7. Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С. Проблеми кадрового забезпечення повоєнного відновлення економіки України. «Сучасний стан та перспективи розвитку обліку, аудиту, оподаткування та аналізу в умовах міжнародної інтеграції»: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково – практичної Інтернет - конференції (м. Херсон – м. Хмельницький, 16 - 17 листопада 2022р.) / ред. кол. Сідельникова Л.П. та ін. Херсон: Видавництво ФОП Вишемирський В.С., 2022. С. 218-220.

  8. Коніна М. Де місце України у світі високих технологій. Економічна правда. 21 січня 2020. URL: https://www.epravda.com.ua/projects/techiia/2020/01/21/655931/ (дата звернення 25. 05.2023).

  9. Кошелєва О.Б. Міжнародний імідж України як інструмент культурної парадигми. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2021. № 5. С. 403-407. URL: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.04.06.2021.084 (дата звернення 25. 05.2023).

  10. Осмоловська А.О. Чинники формування образу країни на міжнародній арені. Політичне життя. 2018. № 2. С. 80-85. URL: https://doi.org/10.31558/2519-2949.2018.2.13 (дата звернення: 25. 05.2023).

  11. Руднєва А., Мальована Ю. Імідж України в умовах сучасних інформаційний процесів: цифрової трансформації та становлення електронного урядування. Вісник Львівського університету. Серія філос.-політолог. студії. 2022. Випуск 41. С. 320-327. URL: https://doi.org/10.30970/PPS.2022.42.42 (дата звернення 25. 2023).

  12. Самборська Д. Топ-30 успішних українських брендів в історії країни. ua. URL: https://www.dsnews.ua/ukr/reitingi/top-30-uspeshnyh-ukrainskih-brendov-v-istorii-strany-27092021-437721 (дата звернення 27. 05.2023).

  13. Сингаївська М.В. Зміна підходів до формування іміджу держави: управлінський аспект. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Державне управління. 2021. Том 32 (71). № 4. С. 67-72. URL: https://doi.org/10.32838/TNU-2663-6468/2021.4/11 (дата звернення 27. 05.2023).

  14. Banterng, T. (2021). Creating country image through public diplomacy: The case of foreign media in Thailand. Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. 24(S5).1-8. URL: https://www.abacademies.org/articles/creating-country-image-through-public-diplomacy-the-case-of-foreign-media-in-thailand-12769.html (acessed 28.05.2023).

  15. Bloomberg назвав нову позицію України у рейтингу найбільш інноваційних економік світу. (2019): URL: https://informator.news/bloomberg-nazvav-novu-pozytsiyu-ukrajiny-u-rejtynhu-najbilsh-innovatsijnyh-ekonomik-svitu/ (acessed 28.05.2023).

  16. Global 500 2022 ranking: URL: https://brandirectory.com/rankings/global/ 2022/table (acessed 28.05.2023).

  17. Global soft power index 2022, Brand Finance: URL: https://brandirectory. com/softpower/ (acessed 28.05.2023).

  18. Illiashenko, S., Shypulina, Y., Illiashenko, N., Gryshchenko, O., & Derykolenko, A. (2020). Knowledge management at Ukrainian industrial enterprises in the context of innovative development. Engineering Management in Production and Services, 12(3), 43-56. URL: http://doi.org/10.2478/emj-2020-0018 (acessed 28.05.2023).

  19. Nation brands 2022 ranking: URL: https://brandirectory.com/rankings/nation-brands/2022/table (acessed 28.05.2023).

  20. Nation Brands Index 2022, Anholt-Ipsos: URL:  https://www.ipsos.com/en/nation-brands-index-2022 (acessed 28.05.2023).

  21. Network Readiness Index 2022: URL: https://networkreadinessindex.org/ (acessed 28.05.2023).

  22. Sevin E., Ayhan K.J., Ingenhoff D. (2021). Capturing country images: a methodological approach, The Journal of International Communication. 27:2.237-257.1080/ 13216597.2021.1903965

  23. The Global Innovation Index. (2022): URL: https://www.globalinnovationindex.org/analysis-indicator (acessed 28.05.2023).

  24. The Index Economy-Gig Global. Cross-border freelancing trends that defined Q2 2019. URL: https://pubs.payoneer.com/images/q2_global_freelancing_index.pdf (acessed 28.05.2023).

  25. S. News Best Countries 2022: website. URL:  https://www.usnews.com/news/best-countries/rankings (acessed 28.05.2023).

  26. Zhi Yan, Bao Di, Luo Changyuan. (2017). Economic Value of Country Image: Evidence from International Trade and Implications for China. China & World Economy. Volume 25. Issue 3. 87-111. URL: https://doi.org/10.1111/cwe.12201(acessed 28.05.2023).

##submission.howToCite##
ІЛЛЯШЕНКО, Сергій Миколайович; ШИПУЛІНА, Юлія Сергіївна; ІЛЛЯШЕНКО, Наталія Сергіївна. Вплив міжнародного іміджу України на перспективи її повоєнного інноваційного розвитку. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 3, p. 24-38, вер. 2023. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/313>. Дата доступу: 22 гру. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз