Штучний інтелект в умовах сучасних підприємств та маркетингових кампаній: ефективні інструменти та перспективи розвитку

  • Галина Йосипівна Островська доцент кафедри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
  • Олександр Тарасович Островський здобувач вищої освіти кафедри комп’ютерно-інтегрованих технологій президентський стипендіат Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Анотація

У статті розглянуто актуальні проблеми створення та практичного застосування штучного інтелекту в умовах сучасних підприємств. Досліджено перспективи розвитку технологій штучного інтелекту та можливості їх інтеграції в різні сфери діяльності підприємств зокрема, в сферу маркетингу. Розглянуто актуальні напрями застосування штучного інтелекту для впровадження Індустрії 4.0. Узагальнено ефективні напрями та перспективи розвитку, пов’язані з застосуванням штучного інтелекту в різних сегментах маркетингу та їх трансформацією для маркетингових секторів. Запропоновано модель стратегії впровадження штучного інтелекту на підприємстві. Отримані результати дослідження можуть бути використані в контексті перспективного розвитку політики роботизації та розвитку інформаційних систем підприємств з метою прискорення інноваційного, техніко-економічного розвитку в довгостроковій перспективі.


Ключові слова: інтелектуальна економіка; підприємство; маркетинг; штучний інтелект; модель стратегії впровадження штучного інтелекту


DOI: 10.15276/mdt.7.3.2023.5



  1. Andreoni A. and Anzolin G. A revolution in the making? Challenges and opportunities of digital production technologies for developing countries. 2019. URL:https://www.unido.org/api/opentext/documents/download/16423347/unido-file-16423347 (дата звернення 06.07.2023).

  2. Javaid , Haleem A.,  Singh R.P.,  Suman R. Artificial intelligence applications for industry 4.0: a literature-based study. Journal of Industrial Integration and Management. 2022. 7 (1). Рp. 83-111.

  3. Федулова Л.І. Тенденції розвитку та впровадження цифрових технологій для реалізації цілей сталого розвитку. Економіка природокористування і сталий розвиток. 2020. № 7 (26). С. 6–14.

  4. Нікітін Ю.О., Кульчицький О.І. Цифрова парадигма як основа визначень: цифровий бізнес, цифрове підприємство, цифрова трансформація. Маркетинг і цифрові технології. 2019. №4. С. 77–87. DOI: 10.15276/mdt.3.4.2019.7

  5. Schwab K. The future of jobs. World Economic Forum report, 2016. URL:https://www. weforum.org/reports/the-future-of-jobs (дата звернення 01.07.2023).

  6. Androshchuk H. (2021). Artificial intelligence: economics, intellectual property, threats. Theory and practice of intellectual property, no 2, рр. 56–74. doi: https://doi.org/10.33731/22021.236555.

  7. Makedon V., Mykhailenko O., Vazov R. Dominants and Features of Growth of the World Market of Robotics. European Journal of Management Issues. 2021. 29(3). Рp. 133–141. DOI: https://doi.org/10.15421/192113.

  8. Durvus M. What do Gödel's incompleteness theorems and Artificial Intelligence have in common? 2023. URL:https://www.linkedin.com/pulse/what-do-g%C3%B6dels-incompleteness-theorems-artificial-have-murat-durmus (дата звернення 02.07.2023).

  9. De Bruyn А., Viswanathan V., Beh Y.,Wangenheim B. Artificial intelligence and marketing: pitfalls and opportunities. Journal of Interactive Marketing. 2020. 51. Рp. 91-105. URL: https://hal.science/hal-03492336/document (дата звернення 13.07.2023).

  10. Van Esch , Black J. Artificial intelligence (AI): revolutionizing digital marketing. Australasian Marketing Journal. 2021. 29 (3). Рp. 199-203.

  11. World Economic Forum. This alliance aims to accelerate the adoption of inclusive, trusted and transparent AI worldwide. 2021. URL: https://www.weforum.org/agenda/2021/01/global-ai-action-alliance/ (дата звернення 26.06.2023).

  12. Notes from the AI frontier: Applications and value of deep learning. URL: https://www.mckinsey.com/featured-insights/artificial-intelligence/notes-from-the-ai-frontier-applications-and-value-of-deep-learning (дата звернення 28.06.2023).

  13. Островська Г.Й., Островський О.Т. Застосування інтелектуальних інформаційних систем в контексті управління промисловими підприємствами. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Том 7, № 1. С. 69-81. DOI: 10.15276/mdt.7.1.2023.5.

  14. Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1556-р. Київ. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text (дата звернення 05.07.2023).

  15. Ларіна Є., Обнінський В. Штучний інтелект. Великі дані. Злочинність. Електронна книга. URL:https://www.litmir.me/br/?b=654490&p=1 (дата звернення 06.07.2023)

  16. Аулін В.В., Гриньків А.В., Головатий А.О., Лисенко С.В., Голуб Д.В., Кузик О.В., Тихий А.А. Методологічні основи проєктування та функціонування інтелектуальних транспортних і виробничих систем: монографія / під заг. ред. Ауліна В. В. Кропивницький: Видавець Лисенко В.Ф., 2020. 428 с.

  17. Executive Summary World Robotics 2020 Industrial Robots: URL: https://ifr.org/img/worldrobotics/Executive_Summary_WR_2020_Industrial_Robo ts_1.pdf (дата звернення 04.07.2023).

  18. Островська Г.Й., Островський О.Т. Використання штучного інтелекту в промисловості: проблеми та шляхи вирішення // Topical issues of modern science, society and education. Proceedings of the 3rd International scientific and practical conference. SPC ―Sci-conf.com.ua‖. Kharkiv, Ukraine. 2021. Pp. 977–982. URL: https://sci-conf.com.ua/iii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-topical-issues-of-modern-science-society-and-education-3-5-oktyabrya-2021-goda-harkov-ukraina-arhiv/ (дата звернення 06.07.2023).

  19. The future of business: mckinseys study on the role of generativ artificial intelligence: URL:URL:https://www.mckinsey.com/capabilities/quantumblack/our-insights/generative-ai. (дата звернення 06.07.2023).

  20. Overgoor, Chica M., Rand W., Weishampel A. (2019). Letting the Computers Take Over: Using AI to Solve Marketing Problems. California Management Review. 61(4). DOI: 10.1177/0008125619859318.URL:https://www.researchgate.net/publication/334368270_Letting_the_Computers_Take_Over_Using_AI_to_Solve_Marketing_Problems (дата звернення 4.07.2023).

  21. How AI is transforming MarTech. Posted: September 20, 2021: URL: https://xenoss.io/blog/artificial-intelligence-in-marketing

  22. Owoc, Sawicka A., Weichbroth P. Artificial Intelligence Technologies in Education: Benefits, Challenges and Strategies of Implementation. Computer Science. 2021. DOI:10.1007/978-3-030-85001-2_4. URL:https://www.researchgate.net/publication/349424334_Artificial_Intelligence _Technologies_in_Education Benefits_ (дата звернення 01.07.2023).

  23. Artificial Intelligence everywhere. 2023: website. URL: https://www.pwc.com/gx/en/issues/data-and-analytics/artificial-intelligence.html (дата звернення 03.07.2023).

##submission.howToCite##
ОСТРОВСЬКА, Галина Йосипівна; ОСТРОВСЬКИЙ, Олександр Тарасович. Штучний інтелект в умовах сучасних підприємств та маркетингових кампаній: ефективні інструменти та перспективи розвитку. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 3, p. 66-82, вер. 2023. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/316>. Дата доступу: 22 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз