Інноваційний маркетинговий менеджмент в екосистемі е-торгівлі

  • Ірина В’ячеславівна Гамова канд. екон. наук, доцент доцент кафедри журналістики та реклами Державний торговельно-економічний університет

Анотація

У статті розглянуто структуру інноваційного процесу підприємства е-торгівлі, що значно вирізняється від типових компонентів, так як до складу входить продукт. Автором розроблено функціональну модель внутрішньої маркетингової інноваційної екосистеми підприємства е-торгівлі. Досліджено рівномірність впливу інновацій маркетингового менеджменту на комплекс маркетингу підприємства е-торгівлі. Ідентифіковано складові маркетингових ресурсів підприємства е-торгівлі, а саме: наукова та методологічна база; рівень кваліфікації та досвід працівників; спеціальні комп’ютерні програми; стратегії та програми розвитку; бази наявних/потенційних партнерів, посередників; портфель споживачів; позиції на ринку; сформований імідж; комплекс маркетингу.


Ключові слова: інновації, інноваційний маркетинговий менеджмент, екосистема, е-торгівля, інноваційний процес, маркетингові ресурси.


 DOI: 10.15276/mdt.7.3.2023.9



  1. Шумпетер. Й. А. Теорія економічного розвитку: дослідження прибутків, капіталу, кредиту, відсотка та економічного циклу. Київ: Києво-Могилянська Академія, 2011. 244 с. URL: https://chtyvo.org.ua/authors/Shumpeter_Yozef_A (дата звернення 01.03.2023).

  2. Drucker P. The practice of management. Harper & Row, New York. 1954. 404 p.

  3. Moore G. A. Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-tech Products to Mainstream Customers. Harper Business. 1993. 223 p.

  4. Holling C. S., Walters Carl. Adaptive Environmental Assessment and Management. 1978. 402 p. URL: https://keep.lib.asu.edu/items/149155/metadata (дата звернення 01.07.2023).

  5. Walters Carl J. Adaptive management of renewable resources. Macmillan Publishers Ltd, 1986.

  6. Allen Craig R. et al. Adaptive management for a turbulent future. Journal of environmental management, 2011. pp. 1339-1345.

  7. Kotler, Armstrong G. Principles of marketing. Prentice Hall, Upper Saddle River (NJ), 2001. 785 p.

  8. Інституціональна модель інноваційної економіки: колективна монографія / за ред. В. І. Ляшенка, О. В. Прокопенка, В. А. Омельяненка. НАН України, Ін-т економіки пром-сті. Київ, 2019. 327 с.

  9. Підоричева І. Ю. Розвиток інноваційих екосистем України в умовах глокалізації та європейської інтеграції: дис. д-ра екон. наук: 08.00.03. Київ: ІЕП, 2021. 554 с.

  10. Гамова І.В. Внутрішнє маркетингове середовище підприємства інноваційної екосистеми е-торгівлі. Журналістика та реклама: вектори взаємодії [Електронне видання]: тези доп. V Міжнар. наук.-практ. конф., (м. Київ, 22 березня 2023 р.) Київ: Держ. торг.-екон. ун-т, 2023. С. 88-90.

  11. Барабанова В. В., Богатирьова Г. А. Інноваційний маркетинг: навч. посібник. Кривий Ріг: Вид.ДонНУЕТ, 2022. 145 с.

  12. Venn J. On the Diagrammatic and Mechanical Representation of Propositions and Reasonings. Philosophical Magazine and Journal of Science. 1880. Vol. 5, No. 10 (59).

  13. Global management - Statistics & Facts. 2023. URL: https://www.statista.com. (дата звернення: 01.07.2023).

  14. Біловодська О. А. Маркетингові ресурси регіону як основа ефективної системи розподілу промислового підприємства. Збірник тез доповідей X Міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг інновацій і інновації у маркетингу». (м. Суми, 29.09 – 01.10.2016 р.) Суми: ФОП Ткачов О. О., 2016. С. 40-41.

  15. Олійник О. В. Маркетинговий потенціал промислових підприємств України. Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2016. № 1. С. 97-103. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2016_1_14 (дата звернення 01.07.2023).

  16. Dovhan Y. Resources and technologies of the enterprise marketing management. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 3, 27. Sep. 2021. 96–102. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2021-03-96-102.

  17. Leonid M., Taraniuk D., Kobyzskyi , Thomson M. Estimation of the marketing potential of industrial enterprises in the period of re-engineering of business processes. Problems and Perspectives in Management, 2018. 16(2), pp. 412-423. doi:10.21511/ppm.16(2).2018.37.

  18. Krіvoruchko О., Pіpenko I. Analysis of enterprise marketing potential. Economy of the transport complex. CyberLeninka; Kharkiv National Automobile and Road University, issue 16, pp. 90-100.

  19. Біловодська О. А., Коваленко Я. А. Теоретичні засади оцінки маркетингових ресурсів при забезпеченні інноваційного розвитку підприємств та регіону. Вісник Донбаської державної машинобудівної академії. 2014. № 2 (33). С. 138-141.

  20. Рябенко В. В. Методика вартісної оцінки маркетингового потенціалу підприємства. 2010. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/16393/1/Stattya17.pdf (дата звернення 01.07.2023).


 

##submission.howToCite##
ГАМОВА, Ірина В’ячеславівна. Інноваційний маркетинговий менеджмент в екосистемі е-торгівлі. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 3, p. 131-143, вер. 2023. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/320>. Дата доступу: 22 лис. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз