Брендинг екотоварів у цифровому просторі: досвід учасників глобального договору ООН в Україні

  • Тетяна Олександрівна Завалій Державний університет «Житомирська політехніка»

Анотація

Стаття присвячена дослідженню брендингу екотоварів у цифровому просторі на прикладі діяльності двох компаній («Effa», «Yes Straws»), які є членами Глобального договору ООН в Україні та зорієнтовані на прогрес за Ціллю сталого розвитку 12 «Відповідальне споживання та виробництво».. Були досліджені особливості присутності цих компаній у цифровому просторі (офіційні вебсайти, сторінки в соціальних мережах, результати пошукових запитів через пошукову систему Google). На основі аналізу присутності бізнесу в цифровому просторі та іншої публічної інформації з цифрових медіа було сформоване бачення позиціювання брендів екотоварів, пропозиції яких передбачають високий рівень екологічної відповідальності протягом усього життєвого циклу. Рекомендовано практики для цих компаній, які будуть сприяти розвитку брендингу екотоварів у цифровому просторі в перспективі.


Ключові слова: екологічний маркетинг, брендинг, екотовар, цифровий простір, Глобальний договір ООН, сталий розвиток, екологічна відповідальність бізнесу.


 


DOI: 10.15276/mdt.8.1.2024.5



  1. 25 українських наукоємних стартапів отримали підтримку на $125 тис. Шляхи розвитку української науки: суспільний дискурс. 2023. № 4(186). Квітень. С. 141-143. URL: http://surl.li/hbyeu (дата звернення 28.11.2023).

  2. Global Compact Network Ukraine: веб-сайт. URL: https://globalcompact.org.ua/members/effa/ (дата звернення 04.11.2023).

  3. Search Engine Market Share Worldwide. Statcounter Global Stats. Now 2022 – Now 2023. URL: http://surl.li/mbjyq (дата звернення 20.12.2023).

  4. Semrush: веб-сайт. URL: https://www.semrush.com/ http://surl.li/oiipj (дата звернення 22.11.2023).

  5. SimilarWeb: веб-сайт. URL: https://www.similarweb.com/ (дата звернення 22.11.2023).

  6. Post from Michael Kim for Effa. April 7, 2020. URL: http://surl.li/orjqv (дата звернення 28.11.2023).

  7. United Nations Global Compact. See who’s involved. Our participants: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/7wsuWAaT (дата звернення 20.12.2023).

  8. Yes Straws. Global Compact Network Ukraine: веб-сайт. URL: https://globalcompact.org.ua/members/yes-straws/ (дата звернення 04.11.2023).

  9. Авдан О.Г. Інтернет-брендинг як фактор конкурентоспроможності туристичних підприємств. Економіка. Управління. Інновації. Серія : Економічні науки. № 1. URL: http://surl.li/opdul (дата звернення 25.11.2023).

  10. Амосов О.Ю., Діденко Н.В., Лебєдєва К.Ю. Брендинг як основний інструмент маркетингу в Україні. Інвестиції: практика та досвід. № 12. С. 10-12.

  11. Блажей І.О. Екологічний брендинг меблевих підприємств Україні : дис. канд. екон. наук: 08.00.04. Тернопіль, 2019. 240 с.

  12. Блажей І.О. Екологічний брендинг як невід’ємна частина концепції сталого розвитку суспільства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 22. Част. 1. С. 15-19.

  13. Боєнко О.Ю. Використання еко-брендингу вітчизняними товаровиробниками. Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна. № 2(21). С. 40-47.

  14. Болотіна І.М., Шаповал О.Ф., Савкова К.Г. Брендинг: особливості використання інтернет-технологій та інформаційних систем підприємства. Формування ринкових відносин в Україні. № 1. С. 72-75.

  15. Галаченко О.О. Регіональна політика розвитку сфери санаторно-курортних послуг: дис. д-ра екон. наук: 08.00.05. Львів, 2019. 486 с.

  16. Гліненко Л.К., Дайновський Ю.А., Семак Б.Б. Роль маркетингу і реклами у впровадженні екологічних інновацій. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. № 59. С. 20-26.

  17. Гобела В.В. Економіко-безпекова екологізація: теорія і практика : Монографія. Львів: ЛьвДУВС, 2021. 244 с.

  18. Гуля Ю.В. Теоретико-методологічні засади брендингу та бренд-менеджменту підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. № 5(1). С. 229-235.

  19. The Village. Екоальтернатива до новорічних свят: чим замінити пластикові трубочки вдома та в закладах. URL: http://surl.li/otcbj (дата звернення 25.11.2023).

  20. Ігнатенко Р.В. Екологічні тренди сучасної маркетингової діяльності. Економіка. Фінанси. Право. № 2. С. 25-29.

  21. Карпенко О. Як ми продали паперові еко-щітки Netflix і Marriott: кейс стартапу Effa. AIN.UA – Інтернет-бізнес в Україні. 20 квітня 2021 року. URL: https://ain.ua/2021/04/20/effa-netflix-marriott-2/ (дата звернення 15.11.2023).

  22. Кащена Н.Б., Нестеренко І.В. Цифровізація та екологізація інноваційного розвитку бізнесу: маркетингові аспекти повоєнного відновлення. Маркетинг у підприємництві, біржовій діяльності та торгівлі в SMART-суспільстві: управлінський, інноваційний та методичний виміри : колективна монографія / За наук. ред. І.В. Перевозової. Львів: Видавець Кошовий Б.-П.О., 2023. С. 482-504.

  23. Ковальов А.В., Шиян А.О. Теоретичні основи бренду, брендингу та ребрендингу. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. Вип. 2(1). С. 76-80.

  24. Кошельник Д. Крізь пандемію та війну. Як працює український стартап Effa. VCTR. 10 травня 2022. URL: http://surl.li/oiiyv (дата звернення 15.11.2023).

  25. Куницький О. Український стартап Effa з розробки екотоварів залучив $500 000 інвестицій. Forbes. 12 квітня 2021. URL: http://surl.li/oztll (дата звернення 15.11.2023).

  26. Лісений Є., Дешко Д. Інтернет-брендинг як інструмент розвитку сучасного підприємництва. Економіка та суспільство. № 34. URL: http://surl.li/opdwu (дата звернення 25.11.2023).

  27. Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія; за заг. ред. С.М. Ілляшенка. Суми: ТОВ Друкарський дім «Папіріус», 2010. 434 с.

  28. Небилиця О.А., Тімонін К.О. Сучасні особливості Інтернет-брендингу в Україні. Економіка розвитку. 2014. № 1. С. 12-17.

  29. Офіційний сайт компанії Effa. URL: https://www.effa.one/ (дата звернення 02.11.2023).

  30. Павленко О.П., Розмарина А.Л., Вітенчук К.О., Чабан С.П. Шляхи удосконалення екологічного брендингу. 2022. Issue 11. Part 1. С. 115-121.

  31. Пімоненко Т.В. Маркетинг і менеджмент зелених інвестицій : дис. … д-ра екон. наук: 08.00.04. Суми, 2019. 481 с.

  32. Планувальник ключових слів. Google Ads. URL: http://surl.li/oueqa (дата звернення 04.12.2023).

  33. Роулз Д. Цифровий брендинг: детальна покрокова інструкція зі стратегії, тактики, інструментів та вимірювань. Харків: Фабула. 2020. 256 с.

  34. Угольков Є.О. Організування та оцінювання маркетингової взаємодії підприємств на основі використання Інтернет-технологій : дис. … канд. екон. наук: 08.00.04. Львів, 2019. 222 с.

  35. Українська компанія Effa – один із кращих стартапів світу. Сталий розвиток для України. 14.06.2019. URL: http://surl.li/ojxkn (дата звернення 18.11.2023).

  36. Файвішенко Д.С. Оцінка ефективності брендингу: функціональний підхід. Маркетинг і менеджмент інновацій. № 4. С. 136-142.

  37. Чукурна О.П., Кофман В.Ю. Маркетингові інструменти просування екологічних брендів в парадигмі сталого розвитку. Економіка та суспільство. Вип.48. URL: http://surl.li/opdjt (дата звернення 25.11.2023).

  38. Шимкович В. Як українці створюють екотрубочки з очерету: історія Yes Straws. AIN-Business. 1 березня 2023 року. URL: http://surl.li/oiipj (дата звернення 17.11.2023).

  39. Янковець Т., Медведєва К. Цифровий брендинг підприємства у комплексі маркетингових комунікацій. SCIENTIA·FRUCTUOSA. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2022. № 144(4). С. 72-83.

  40. Яцюк Д.В. Цифровий маркетинг: майбутнє маркетингових комунікацій в брендингу. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 7. С. 70-74.

##submission.howToCite##
ЗАВАЛІЙ, Тетяна Олександрівна. Брендинг екотоварів у цифровому просторі: досвід учасників глобального договору ООН в Україні. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 8, n. 1, p. 70-89, бер. 2024. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/349>. Дата доступу: 04 гру. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз