Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації

  • Ярослав Степанович Лапчук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • Микола Григорович Дуб Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Анотація

Стаття присвячена розгляду теоретико-методичних аспектів формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Автори запропонували розглядати механізм управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації у контексті п’яти ключових етапів. Перший етап, підготовчий, передбачає визначення мети, цілей, завдань та принципів. Другий етап включає в себе ряд ключових кроків та елементів, які сприяють ефективному впровадженню механізму управління маркетинговими комунікаціями в умовах цифровізації, зокрема, складання бюджету, аналіз ресурсного забезпечення, створення контенту. Третій етап механізму передбачає вибір та використання цифрових каналів комунікації, інструментів цифрової реклами, а також SEO і SEM. Четвертий етап механізму є критичним для успішної взаємодії з аудиторією та побудови довгострокових стосунків. П’ятий етап запропонованого механізму охоплює процеси вимірювання результативності, моніторингу, реагування, оптимізацію та адаптацію до змін в ринкових умовах. Подано рекомендації щодо оптимального використання цифрових інструментів при формуванні комплексу маркетингових комунікацій для досягнення стратегічних маркетингових цілей.


Ключові слова: механізм управління, маркетингові комунікації, реклама, прямий маркетинг, зв’язки з громадськістю, стимулювання збуту, особистий продаж, цифрові інструменти, цифровий маркетинг.


DOI: 10.15276/mdt.8.1.2024.7



  1. Разінькова М.Ю. Формування механізму маркетингових комунікацій при виході на зовнішні ринки. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Економіка. 2021. Вип 1. С. 102-106. URL: https://doi.org/10.24144/2409-6857.2021.1(57).102-106 (дата звернення 10.01.2024).

  2. Ольховська А.Б., Малий В.В. Теоретико-методичні аспекти формування механізму антикризового управління маркетинговими комунікаціями фармацевтичних підприємств. Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. 2019. № 1. С. 41-50. URL: https://doi.org/10.24959/uekj.19.1 (дата звернення 10.01.2024).

  3. Омельчак Г.В. Механізм застосування маркетингових комунікацій в умовах кризи. Науковий погляд: економіка та управління. 2023. № 1. С. 77-83. URL: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2023-81-10 (дата звернення 10.01.2024).

  4. Копильчак Б.В. Проектний підхід як механізм ефективного управління маркетинговими комунікаціями. Вісник Дніпропетровського університету. Серія: Економіка. 2015. Т. 23, вип. 9(2). С. 61-67.

  5. Романенко Є.О., Чаплай І.В. Система маркетингових комунікацій в механізмах державного управління. Актуальні проблеми економіки. 2016. № 4. С. 69-78.

  6. Сергієнко С.А. Механізм формування комплексу маркетингових комунікацій авіакомпаній. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Сер.: Економічні науки. 2014. № 6. С. 85-90.

  7. Shpak N., Rębilas R., Kulyniak I., Shulyar R., Horbal N. Trends in Digital Marketing Research: Bibliometric Analysis. In: CEUR Workshop Proceedings, 7th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems, COLINS 2023, Volume 3403, 2023. Pp. 449-465.

  8. Кулиняк І.Я., Головецький Д.І. Цифрові інструменти маркетингового менеджменту підприємств: роль, переваги та виклики використання. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». 2023. Вип. 7, № 2. С. 114-125. URL: https://doi.org/10.23939/semi2023.02.114 (дата звернення 12.01.2024).

  9. Казнодій В.О. Концепція інноваційного розвитку маркетингу в умовах цифровізації економіки. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2023. № 7. С. 119-124. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-7-9100 (дата звернення 12.01.2024).

  10. Головачов І.А. Стратегії цифрового маркетингу підприємства. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2023. № 2. С. 95-100. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-2-8658 (дата звернення 12.01.2024).

  11. Васильченко О.О., Попова Т.В. Механізм застосування прийомів маркетингової політики комунікацій у виробничо-комерційній діяльності підприємств. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2014. Вип. 4. С. 96-101.

  12. Каліна І.І., Хайдарова Т.М., Сабірова І.М. Механізм впливу цифрової маркетингової комунікації на споживача в умовах військового стану країни. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічні науки. 2023. Вип. 3. С. 52-57. URL: https://doi.org/10.32689/2523-4536/70-8 (дата звернення 12.01.2024).

  13. Кулиняк І.Я., Іваницький Н.Б. Тенденції розвитку маркетингових комунікацій туристичних підприємств в умовах цифровізації. Міжнародний науковий журнал «Механiзм регулювання економiки». 2023. Вип. 4(102). С. 29-34. URL: https://doi.org/10.32782/mer.2023.102.05 (дата звернення 12.01.2024).

  14. Горіховський М.В., Оганесян В.С., Горіховська А.В. Дослідження маркетингової комунікації спортивних брендів. Бізнес-навігатор. 2021. Вип. 1. С. 22-26. URL: https://doi.org/10.32847/business-navigator.62-3 (дата звернення 12.01.2024).

  15. Гліненко Л.К., Дайновський Ю.А. Цифрові маркетингові комунікації в Україні в аспекті готовності споживачів. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Т. 6, № 1. С. 6-20. URL: https://doi.org/10.15276/mdt.6.1.2022.1 (дата звернення 12.01.2024).

  16. Іванова З.О., Іванов В.О. Особливості маркетингової комунікаційної діяльності підприємства з використанням цифрових інструментів та технологій. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія: Економічні науки. 2019. № 5. С. 32-39. URL: https://doi.org/10.30857/2413-0117.2019.5.3 (дата звернення 12.01.2024).

  17. Петрішина Т.О., Немировська О.В., Лошенюк О.В. Маркетингові комунікації в умовах цифровізації: актуальні тенденції використання соціальних мереж. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2022. № 12. С. 55-62. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-12-8488 (дата звернення 15.01.2024).

  18. Попело О.В., Лисогор І.С. Механізм забезпечення ефективного управління маркетингово-логістичною діяльністю підприємств в епоху цифровізації. Інвестиції: практика та досвід. 2023. № 8. С. 48-52. URL: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2023.8.48 (дата звернення 15.01.2024).

  19. Roik O.R., Mykhailyshyn V.V. Mechanism of formation of a stakeholder-oriented management strategy for tourism industry enterprises: theoretical, methodological and practical recommendations. Mechanism of an Economic Regulation. 2023. No 4(102). Pp. 41-46. URL: https://doi.org/10.32782/mer.2023.102.07 (дата звернення 15.01.2024).

  20. Яківченко А.М. Механізм інноваційного маркетингу промислового підприємства у повоєнний період. Підприємництво та інновації. 2023. Вип. 26. С. 63-69. URL: https://doi.org/10.32782/2415-3583/26.10 (дата звернення 15.01.2024).

##submission.howToCite##
ЛАПЧУК, Ярослав Степанович; ДУБ, Микола Григорович. Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 8, n. 1, p. 109-122, бер. 2024. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351>. Дата доступу: 22 гру. 2024
Розділ
Статьи
Посмотрено раз