Маркетингове управління логістичними потоками в інноваційному процесі промислових підприємств

  • Сергій Миколайович Ілляшенко НТУ «ХПІ»
  • Юлія Сергіївна Шипуліна НТУ «ХПІ» (Харків, Україна)
  • Наталія Сергіївна Ілляшенко Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (Суми, Україна)

Анотація

Розроблено методологічний підхід до управління на засадах маркетингу логістичними потоками на етапах інноваційного процесу промислового підприємства, з урахуванням рівня інноваційної готовності його суб’єктів, які також є ланками його логістичної системи. Запропоновано підходи до вирішення виділених проблем кожного з типів суб’єктів інноваційного процесу з урахуванням рівня їх інноваційної готовності. Отримані наукові результати розвивають засади маркетингової логістики в інноваційній діяльності промислових підприємств.


Ключові слова: маркетингова логістика, маркетингове управління, логістичні потоки, інноваційний процес, інноваційний розвиток, інновації промислових підприємств.


DOI: 10.15276/mdt.8.4.2024.1



  1. Біловодська О. А. Маркетингова політика розподілу інноваційної продукції промислових підприємств: монографія. Київ: Центр учбової літератури, 2018. 462 с.

  2. Бондаренко В. Маркетингово-логістичне управління підприємницьких структур. Modeling the development of the economic systems. 2023. № 3. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2023-9-7.

  3. Воловик О.І., Курсенко Ю.А. Забезпечення конкурентних переваг у процесі інтегрування логістичної та маркетингової діяльності компанії. Вісник ОНУ ім. І.І. Мечникова Т. 26. Вип. 1(86). С. 46-55. DOI: https://doi.org/10.32782/2304-0920/1-86-7.

  4. Гончарук А., Підкамінський М., Шляховий О., Гончарук О. Аспекти маркетингу, логістики та ресурсного забезпечення виробництва інноваційної продукції. Modeling the development of the economic systems. 2023. № 2. С. 19-27. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2023-8-3.

  5. Ілляшенко Н.С. Управління випереджаючим інноваційним розвитком промислових підприємств: монографія. Суми: Триторія. 2019. 504 с.

  6. Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С., Ілляшенко Н.С. Управління маркетинговими ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту. Маркетинг і цифрові технології. 2024. № 2. С. 17-29. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.8.2.2024.2.

  7. Касян С.Я. Прогнозування маркетингової взаємодії підприємств: аспекти логістичного й комунікаційного забезпечення. Вісник Львівського університету. Серія економічна. 2016. Вип. № 53. С. 245-253. URL: https://econom.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/11/Visnyk_Econom_053_2016.pdf (дата звернення 10.09.2024).

  8. Одрехівський М. В., Когут У. І., Жила Д. О. Маркетингово-логістично-орієнтоване управління екологічними інноваційними підприємствами. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». Т. 5. № 1. С. 170-186. DOI: http://doi.org/10.23939/semi2021.01.170.

  9. Окландер М.А., Яшкін Д.С. Кількісні методи оцінювання логістичних ризиків // Науковий вісник Міжнародного Гуманітарного Університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2017. Вип. 24. Ч. 1. С. 76–78. URL: http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/24-1-2017/18.pdf (дата звернення 10.09.2024).

  10. Олефіренко О.М. Управління комерціалізацією інновацій промислових підприємств: аспекти збутової політики : монографія. Суми : Триторія, 2017. 504 с.

  11. Олифіренко Ю., Повна С., Біланенко О. Цифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємства. Науковий вісник Полісся. 2023. № 2(25). С. 240–250. DOI: https://doi.org/10.25140/2410-9576-2022-2(25)-240-250.

  12. Парсяк, В.Н., Жукова О.Ю. Маркетингова логістика: сучасні тренди та корисний досвід організації. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2022. Випуск 2(106). С. 89-95. DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2022-2-13.

  13. Тяжкун Є. Інтеграційна взаємодія маркетингу та логістики: сучасні тенденції. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-72

  14. Шарко В.В. Логістична політика в стратегії інноваційного розвитку машинобудівного підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. № 6. Т. 1. С. 218-225. DOI: 10.31891/2307-5740-2019-276-6-230-237

  15. Шипуліна Ю.С. Показники, критерії і методика діагностики інноваційного потенціалу промислового підприємства. Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку: монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. Суми: ВТД "Університетська книга", 2006. С. 321-349.

  16. Cherchata A., Popovychenko I., Andrusiv U., Gryn V., Shevchenko N., Shkuropatsky O. (2022). Innovations in logistics management as a direction for improving the logistics activities of enterprises. Management Systems in Production Engineering. V. 30. I. 1. 9-17. DOI: 10.2478/mspe-2022-0002.

  17. Gryshchenko, Chubukova O., Bilovodska O., Gryshchenko O., Melnyk Yu. (2020). Marketing-oriented approach to evaluating the strategy of distribution management for innovative products in logistics. WSEAS Transactions on Environment and Development. V. 16. 371-383. DOI: 10.37394/232015.2020.16.37

  18. Illiashenko Sergii, Bilovodska Olena, Tsalko Tetiana, Tomchuk Olesia, Nevmerzhytska Svitlana, Buhas Nataliia. (2022). Opportunities, Threats and Risks of Implementation the Innovative Business Management Technologies in the Post-Pandemic Period COVID-19, WSEAS Transactions on Business and Economics, vol. 19, pp. 1215-1229. DOI: 10.37394/23207.2022.19.107 URL: https://wseas.com/journals/articles.php?id=7112 (дата звернення 10.09.2024).

  19. Illiashenko Sergii, Shypulina Yuliia, Illiashenko Nataliia, Golysheva Ievgeniia. Logistics risks of commercialization of innovations of industrial enterprises. Economic Herald of State Higher Educational Institution «Ukrainian State University of Chemical Technology». № 2. Р. 56-65. DOI: 10.32434/2415-3974-2023-18-2-56-65. URL: http://ek-visnik.dp.ua/wp-content/uploads/pdf/2023-2/Illiashenko.pdf (дата звернення 10.09.2024).

  20. Illiashenko, S., Illiashenko, N., Shypulina, Y., Raiko, D., Bozhkova, V. (2021). Approach to assessment of prerequisites for implementation of strategic directions of innovative development of industrial enterprises. Eastern-European Journal of Enter­prise Technologies, 3 (13 (111)), 31–46. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.233520

  21. Jones, J.K. Design methods. Edition 2. New York: Van Nostrand Reinhold. 1992. 407 p.

  22. Kovalchuk S.V., Semenov K. L. Research, development and elements evaluation of marketing and logistics support of enterprises in production and trade chains. Economic Development: Global Trends and National Peculiarities : Collective monograph. Poland: “Publishing House “Baltija Publishing”. Р. 514-529. URL: http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/download/59/1171/2546-1?inline=1 (дата звернення 10.09.2024).

  23. Sós (2021). Importance of marketing logistics strategy and presentation of the method to support the implementation. Proceedings of IAC in Vienna 2021, 53. URL: https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203254#page=53 (дата звернення 10.09.2024).

  24. Tarakanov M., Lozova T., Uzun I. Integrated approach to the use of logistics and marketing in the system of commodity markets. Economics Ecology Socium. 2020. № 3. Р. 12-23. DOI: https://doi.org/10.31520/2616-7107/2020.4.3-2

  25. Velychko O., Velychko L., Butko M., Khalatur S. (2019). Modelling of strategic managerial decisions in the system of marketing logistics of enterprise. Innovative Marketing. 15(2). 58. DOI: http://dx.doi.org/10.21511/im.15(2).2019.05

##submission.howToCite##
ІЛЛЯШЕНКО, Сергій Миколайович; ШИПУЛІНА, Юлія Сергіївна; ІЛЛЯШЕНКО, Наталія Сергіївна. Маркетингове управління логістичними потоками в інноваційному процесі промислових підприємств. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 8, n. 4, p. 6-20, січ. 2025. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/385>. Дата доступу: 21 січ. 2025
Розділ
Статьи
Посмотрено раз