Інноваційні інструменти маркетингового ризик-менеджменту в забезпеченні сталого розвитку банківської системи України
Анотація
В статті досліджується особливостей сучасного етапу банківського маркетингу, детермінанти сталого розвитку банківської системи. Проаналізовано напрям вектору еволюційного розвитку моделей банківського маркетингу, виявлено важливість орієнтації на екологічні та соціальні цінності з урахуванням емоційних та когнетивних дій споживачів при впровадженні інноваційних інструментів ризик-менеджменту. Сфокусовано увагу на ролі інноваційних технологіях сталого розвитку в процесі імплементації ESG-принципів в маркетинг-менеджмент банківській системі, проаналізовано особливості та механізм впливу технологічних інструментів на формування іміджу банків. Проаналізовано індикатори ефективності впровадження стратегій ризик-менеджменту банківських установ, виявлено відхилення в зовнішніх та внутрішніх оцінках стійкості банків, надано рекомендації щодо підвищення довіри населення та збалансування рейтингових оцінок.
Ключові слова: маркетинговий ризик-менеджмент, сталий розвиток, інноваційні технології банківського сектору, стійкість банків, людиноцентрований маркетинг банків Індустрії 5.0.
DOI: 10.15276/mdt.8.4.2024.2
- Ткачук В.О., Тимків А.О. Банківський маркетинг: сутність, особливості, еволюція. Вісник економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 1244‒1250.
- Харабара В.М., Грешко Р.І., Третякова О.В. Особливості сучасного банківського маркетингу. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 4. С. 43–46.
- Луців Б. Банківський маркетинг в умовах цифрової глобалізації. Світ фінансів. Вип. 1 (62), 2020. С. 20‒32.
- Дуброва Н.П., Крючко Л.С Формування комплекскої системи маркетингу банку. Економіка та держава. 2021. №5. С. 64‒69.
- Окландер М.А. Маркетинг як економічна наука. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Том 4. No 4. С. 62 – 70.
- Oklander M., Yashkina O., Zlatova I., Cicekli I., Letunovska N. Digital Marketing in the Survival and Growth Strategies of Small and Medium-Sized Businesses During the War in Ukraine. Marketing and Management of Innovations. 2024. Vol. 15(1). Pp, 15‒28.
- Robul Y., Lytvynenko K., Lytvynenko O., Bokshan H., Popovych I. Marketing in the digital age: cultural values as agents of socially responsible marketing in the digital economy. Amazonia Investiga. 2023. Vol. 12(62). Pp. 45‒55.
- Dyachenko Y., Humenna O., Zelenko O., Ngabonziza B. Role of Creativity, Innovations, Digital and Cognitive Technologies for Marketing of Family, Small and Medium Tourism Businesses in Regional Economic Development During and After Coronavirus Pandemic. Almatourism. Journal of tourism, culture, and territorial development. 2021. Vol. 12 (23). Pp. 199‒219.
- Лойко В.В. Інновації як рушійна сила банківської діяльності. Європейський науковий журнал економічних та фінансових інновацій. 2018. № 1. С. 67–76.
- Коваленко В.В. Маркетингові банківські комунікації в умовах цифровізації економіки України. Modern Economics. 2020. № 21. С. 115–121.
- Матвійчук Н., Теслюк С. Основні тенденції розвитку банківських інновацій в Україні. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2021. № 1. С. 79–87.
12 Сніщенко Р.Г., Даценко Л.І., Мизєва В.І. Напрями впровадження банківських інновацій. Трансформаційна економіка. №2(02), 2023. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-2-10.
- Кривич Я.М., Драніцина А.О. Банківські інновації, як фактор підвищення рівня довіри та лояльності клієнтів. Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2019. No 3. С. 33–39.
- Hrinchenko, Y.L. Design And Dynamics Of Business Ecosystems In The Context Of «Industry 4.0» Concept. Market economy: modern management theory and practice. 2023. Vol. 21(1(50)). Pp. 149–161.
- Sadchenko O.V. Basic directions of experience economy marketing development іn conditions of sustainable development. Economic innovations. 2020. Vol. 22. №. 2(75). Pp. 101‒112.
- Victor Zamlynskyi, Irina Kryukova, Olena Chukurna, and Oleksii Diachenko. Digital Transformation as a Tool for Implementation of the “Green Deal” Concept in the National Economy of Ukraine. Green Sustainability: Towards Innovative Digital Transformation Proceedings of ITAF 2023. Lecture Notes in Networks and Systems. 2023. Vol. 753. Pp.49‒67.
- Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 5.0. Technology for humanity. N. J., Wiley, 2021. 224 p.
- Офіційний сайт Приват банку. URL: https://privatbank.ua/about/credentials (дата звернення 29.10.2024).
- Chaikovska M.P., Stoyanov V.M. CRM systems in the management of marketing risks of bank risk protection projects. Market economy: modern management theory and practice. 2022. Vol. 21 № 2 (51).
- Chaikovska M., Shkeda O. Machine learning algorithm for an artificial neural network for building a model of managerial decision making when developing a marketing strategy. Marketing and Digital Technologies. 2023. Vol. 7(2). Pp. 137‒146.
- Рейтинг банківських застосунків. URL: https://minfin.com.ua/ua/banks/rating/ (дата звернення 29.10.2024).
-
pdf_2
скачано раз